Vidgjeten corona-fest i Nordland arbeiderparti
|
Re: Vidgjeten corona-fest i Nordland arbeiderparti
[Re: ]
22/03/2021 07:50
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er hverken trolling eller dumt. Ikke omgåes jeg folk fra smittebefengte områder eller grupperinger, ikke omgåes jeg folk som tar lett på de grunnleggende smittevernstiltakene, ikke utsetter jeg noen for en risiko de ikke selv er gitt rikelig med informasjon og forstand til å vurdere selv.
Risikoen for at enslige familiemedlemmer, kompiser eller kolleger ryker på alvorlig depresjon eller rusmisbruk som følge av isolasjon anser jeg som en mye større risko for helse og liv enn corona utgjør. Så gjøre jeg helt andre vurderinger for familie og venner med høyere risiko ved coronasykdom, f.eks ved å besøke de periodisk etter en selvpålagt karantenetid.
Så nei. Hverken trolling eller dumt.
Neivel. Men så ga du altså ikke faen i smittevernsreglene likevel. Du bare tøffet deg litt!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
22/03/2021 09:43
|
GeirK
More than words
|
More than words
Neivel. Men så ga du altså ikke faen i smittevernsreglene likevel. Du bare tøffet deg litt! Hvor har jeg sagt det? Du sa at du "ga faen". Jeg forstod det som at det var smittevernsreglene. Men hvis ikke - hva var det du egentlig "ga faen i"?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
22/03/2021 11:08
|
GeirK
More than words
|
More than words
I å la myndighetene bestemme hva jeg kan og ikke kan gjøre ift normalt samvær. Hva trodde du? At jeg slutta å vaske hender i protest?
Så du fulgte alle bestemmelsene om normalt samvær, men du ga faen i å la myndighetene bestemme at du skulle gjøre det? Det ligger kanskje en slags protest i å si at "jeg følger reglene, men bare fordi jeg vil og ikke fordi noen bestemmer over meg", men å kalle den holdningen "å gi faen" faller ikke under konvensjonell bruk av uttrykket som jeg ser det.
|
|
|
22/03/2021 13:51
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ja, du får tolke både input, prosessering og output av den prosesseringen av informasjon du har gjort der helt fritt, sånn som du har gjort.
Gratulerer :-)
Jeg tolker ingen ting. Jeg bare forholder meg til det faktum at ditt uspesifiserte "jeg bestemte meg for at jeg også gi faen [sic]" betyr at du "gir faen i å la myndighetene bestemme" men ikke at du gir faen i smittevernsbestemmelsene. Du må jo også synes det er merkelig dersom en som sier at "alle andre kjører over fartsgrensen, som er tullete lave, så da gir jeg også faen", faktisk viser seg å være en person som overholder fartsgrensene. Men føl gjerne for å fortelle konkret hva du ga faen i slik at de som leser det du skriver, slipper å gjette.
|
|
|
22/03/2021 16:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei, jeg gidder ikke skrive et langt epos med eneste formål å hindre at du ikke finner en måte å feiltolke det på.
Nei - hvis man er mer interessert i å bable enn at de som leser skal forstå hva en kommuniserer, blir det sikkert slik. Da henger jeg på eneste mulige tolkning - at du følger smittevernreglene, men ignorerer de faktum at de ekisterer fordi du ikke liker dem. Samtidg tøffer du deg med ufullstendige utsagn som gir inntrykk av at du gir faen i smittevernsreglene.
|
|
|
22/03/2021 19:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. OK. Vi kan jo se om det er noen andre som klarer å forstå konkret hva det var du ga faen i.
|
|
|
[Re: GeirK]
22/03/2021 19:44
|
Gekki
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. OK. Vi kan jo se om det er noen andre som klarer å forstå konkret hva det var du ga faen i. Jeg tror de fleste andre har gitt opp å følge med på lallinga til anonymous13 for lenge siden (meg selv inkludert). Du utviser imponerende stayer-evne. 
|
|
|
22/03/2021 22:49
|
mroek
Ivrig
|
Ivrig
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. I det innlegget hvor du skrev at du også gir faen, så er det ut fra konteksten vanskelig å tolke det som noe annet enn at det er smittevernreglene du gir faen i. Det er altså ikke utelukkende din erke-antagonist her inne som leser det slik. Hvis budskapet oppfattes på en annen måte enn du hadde tenkt, er det da alltid mottakers ansvar?
|
|
|
[Re: mroek]
23/03/2021 08:45
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. I det innlegget hvor du skrev at du også gir faen, så er det ut fra konteksten vanskelig å tolke det som noe annet enn at det er smittevernreglene du gir faen i. Det er altså ikke utelukkende din erke-antagonist her inne som leser det slik. Hvis budskapet oppfattes på en annen måte enn du hadde tenkt, er det da alltid mottakers ansvar? Hvis jeg legger godvilja til så tolker jeg det dithen at anonymous13 går med munnbind når det er påkrevd, holder 1 meter avstand på butikken etc. Men han henger med venner og familie (utenfor risikogruppen) som han vil, uten hensyn til antall og avstand, og drar på kontoret som han vil.
|
|
|
[Re: Dexter]
23/03/2021 09:01
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. I det innlegget hvor du skrev at du også gir faen, så er det ut fra konteksten vanskelig å tolke det som noe annet enn at det er smittevernreglene du gir faen i. Det er altså ikke utelukkende din erke-antagonist her inne som leser det slik. Hvis budskapet oppfattes på en annen måte enn du hadde tenkt, er det da alltid mottakers ansvar? Hvis jeg legger godvilja til så tolker jeg det dithen at anonymous13 går med munnbind når det er påkrevd, holder 1 meter avstand på butikken etc. Men han henger med venner og familie (utenfor risikogruppen) som han vil, uten hensyn til antall og avstand, og drar på kontoret som han vil. Var slik jeg oppfattet det og. Og det var vel det han bekreftet i svaret sitt?
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: eGo]
23/03/2021 09:42
|
GeirK
More than words
|
More than words
Siden det stort sett er du som klager på babbel, så velger jeg å se på det som at et budskap kan ikke nå alle i én form. Så da regner jeg din mangel på forståelse og noe som virker som mangel på vilje, som et aksetabelt tap. Da kost/nyttevurdert fra min side. I det innlegget hvor du skrev at du også gir faen, så er det ut fra konteksten vanskelig å tolke det som noe annet enn at det er smittevernreglene du gir faen i. Det er altså ikke utelukkende din erke-antagonist her inne som leser det slik. Hvis budskapet oppfattes på en annen måte enn du hadde tenkt, er det da alltid mottakers ansvar? Hvis jeg legger godvilja til så tolker jeg det dithen at anonymous13 går med munnbind når det er påkrevd, holder 1 meter avstand på butikken etc. Men han henger med venner og familie (utenfor risikogruppen) som han vil, uten hensyn til antall og avstand, og drar på kontoret som han vil. Var slik jeg oppfattet det og. Og det var vel det han bekreftet i svaret sitt? OK. Så han gir faen i noen av smittevernreglene, men ikke alle. Så utrolig enkelt det hadde vært om han bare skrev det.
|
|
|
[Re: Anomyn]
23/03/2021 10:08
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men jeg deler altså ikke hans syn på hans selvberettigelse.
Jeg er ikke berettiget til å forstå hva du sier. Men - når jeg kommuniserer et standpunkt her, er formålet mitt at flest mulig - inkludert anonymous13 skal forstå hva jeg skriver. Så hvis noen mener at noe er uklart, prøver jeg å reformattere budskapet eller supplere for å komme nærmere oppnåelse av formålet. Du ser ut til å ha andre formål med å uttrykke deg her inne - enn at flest mulig skal forstå det du meddeler. Og jeg var ikke alene om å stusse på dette. Det å besøke familie og venner er jo ikke nødvendigvis et brudd på smittevernreglene - og da har man jo ikke "gitt faen" i noe som helst.
|
|
|
23/03/2021 12:21
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror anonymous13 menade noe sånt här.
Han satt på bussen med munbind och höll avstånd.
Då kom en grupp med kommunister in på bussen utan munbind och utan att hålla avstånd.
Då tänkte anonymous13, jag ska också ge fan i smittevernes reglerne! (når det inte påverkar noen annen eller iallfall inte noen annan som ikker er med på leken).
Så resultatet blev att anonymous13 satt kvar på bussen med munbind.
|
|
|
23/03/2021 14:17
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Det å besøke familie og venner er jo ikke nødvendigvis et brudd på smittevernreglene - og da har man jo ikke "gitt faen" i noe som helst.
Jo hvis han ikke bryr seg om det er lov eller ikke. Hvis han vil ha 5 venner over på taco, så har han 5 venner over uansett om reglene sier max 1 eller max 10. På samme måte som om hvis jeg kjører på en vei, og holder 80 km/t. Så vil jeg når fartsgrensen er 50 bryte loven, men følge loven når den blir 80 km/t. Men det spiller ingen rolle for meg, jeg faen og kjører i 80 uansett.
|
|
|
23/03/2021 19:04
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Idiotvedtak ja, fint uttrykk  Før i tiden var det hovedsakelig én plass jeg aksepterte idiotvedtak, og det var på fly(plasser). «Unnskyld, jeg må nesten vekke deg for å be deg rette stolryggen opp den siste centimeteren, selv om både du og jeg vet at det ikke spiller noen som helst rolle». «Beklager, jeg ser at du sover, men jeg må nesten be deg våkne slik at du kan rette biiiittelittegrann på den solskjermingen før vi går inn for landing. Det mangler 2 cm på at den er heeeelt oppe.» Nå aksepterer jeg de merkeligste idiotvedtak uten å tenke over det. Merkelig hvor fort man venner seg til slikt..
|
|
|
[Re: EHAa]
23/03/2021 19:29
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nå aksepterer jeg de merkeligste idiotvedtak uten å tenke over det. Merkelig hvor fort man venner seg til slikt..
Jeg tror det er noe som kommer med alderen.
|
|
|
24/03/2021 09:42
|
GeirK
More than words
|
More than words
Streng tatt er det vel ikke pandemiens skyld, men de helt sinnsvakt dårlige forberedelsene og beredskapen sin skyld.
Som sagt før - ikke en gang DSBs sannsynlige scenarier hadde nedstengning som konsekvens. Og jeg skjønner ikke hvilken beredskap som kunne eliminert retningslinjer for sosial distansering. Men det gjør tydeligvis du.
|
|
|
[Re: EHAa]
24/03/2021 09:46
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Idiotvedtak ja, fint uttrykk  Før i tiden var det hovedsakelig én plass jeg aksepterte idiotvedtak, og det var på fly(plasser). «Unnskyld, jeg må nesten vekke deg for å be deg rette stolryggen opp den siste centimeteren, selv om både du og jeg vet at det ikke spiller noen som helst rolle». «Beklager, jeg ser at du sover, men jeg må nesten be deg våkne slik at du kan rette biiiittelittegrann på den solskjermingen før vi går inn for landing. Det mangler 2 cm på at den er heeeelt oppe.» Nå aksepterer jeg de merkeligste idiotvedtak uten å tenke over det. Merkelig hvor fort man venner seg til slikt.. Nå har vel slike regler stort sett en praktisk årsak, selv om ikke vi ser de. Greit at dine 2 cm på solskjermen ikke spiller noen rolle, men det blir feil hvis hver enkelt flyvertinne skal vurdere hvert enkelt tilfelle.
|
|
|
[Re: Dexter]
24/03/2021 10:04
|
GeirK
More than words
|
More than words
Idiotvedtak ja, fint uttrykk  Før i tiden var det hovedsakelig én plass jeg aksepterte idiotvedtak, og det var på fly(plasser). «Unnskyld, jeg må nesten vekke deg for å be deg rette stolryggen opp den siste centimeteren, selv om både du og jeg vet at det ikke spiller noen som helst rolle». «Beklager, jeg ser at du sover, men jeg må nesten be deg våkne slik at du kan rette biiiittelittegrann på den solskjermingen før vi går inn for landing. Det mangler 2 cm på at den er heeeelt oppe.» Nå aksepterer jeg de merkeligste idiotvedtak uten å tenke over det. Merkelig hvor fort man venner seg til slikt.. Nå har vel slike regler stort sett en praktisk årsak, selv om ikke vi ser de. Greit at dine 2 cm på solskjermen ikke spiller noen rolle, men det blir feil hvis hver enkelt flyvertinne skal vurdere hvert enkelt tilfelle. Nemlig. Og et sted må grensen gå. Dersom vi setter grensen på 2cm, blir det like galt. Vi kunne malt et felt øverst som når det var synlig, betydde "langt nok ned", men da ville folk klaget på at det bare var 2cm fra å være synlig. Det samme gjelder dem som klager på at de får bot for å ha kjørt 82 km/t i 80-sone. Vi kan godt ha 82-grense på veien, men da får du bot for å kjøre i 84km/t.
|
|
|
24/03/2021 10:22
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Jada, det er jeg fullstendig klar over. Sjablongregler i stedet for idiotvedtak, da 
|
|
|
24/03/2021 11:27
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Nå har vel slike regler stort sett en praktisk årsak, selv om ikke vi ser de. Greit at dine 2 cm på solskjermen ikke spiller noen rolle, men det blir feil hvis hver enkelt flyvertinne skal vurdere hvert enkelt tilfelle.
Nemlig. Og et sted må grensen gå. Dersom vi setter grensen på 2cm, blir det like galt. Vi kunne malt et felt øverst som når det var synlig, betydde "langt nok ned", men da ville folk klaget på at det bare var 2cm fra å være synlig. Hittil har jeg aldri hørt noe om hvorfor flyet ikke kan lande med gardinen nede. Stolen kan jeg forstå, men ikke solskjermen. Dog, jeg tar ikke diskusjonen med dem som evt. må minne meg på at den er for langt nede. LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
24/03/2021 11:47
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Hittil har jeg aldri hørt noe om hvorfor flyet ikke kan lande med gardinen nede. Stolen kan jeg forstå, men ikke solskjermen.
Det har to hensikter. Hvis det oppstår en nødsituasjon i forbindelse med landingen er det for at 1) Man kan se fra flyet om det f.eks. er brann i en motor, så man ikke evakuerer til den siden 2) Redningsmannskaper kan se inn i flyet utenfra for å få overblikk over situasjonen.
|
|
|
[Re: Tex]
24/03/2021 15:49
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Hittil har jeg aldri hørt noe om hvorfor flyet ikke kan lande med gardinen nede. Stolen kan jeg forstå, men ikke solskjermen.
Det har to hensikter. Hvis det oppstår en nødsituasjon i forbindelse med landingen er det for at 1) Man kan se fra flyet om det f.eks. er brann i en motor, så man ikke evakuerer til den siden 2) Redningsmannskaper kan se inn i flyet utenfra for å få overblikk over situasjonen. Høres riktig ut. Heretter vil jeg ikke stønne til betjening som ber om at vi drar gardinet helt opp. Nå over til korona LarsB
|
|
|
|
|