Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bildelingstjenester: frakt av ymse sportsremedier

Bildelingstjenester: frakt av ymse sportsremedier #2651436 09/03/2021 07:42
Garpen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Min trofaste Skoda Fabia begynner å få litt klunk i dempere og litt knirk her og der. Lyder som kan bli dyrere enn hva jeg liker.

Den har gått under 100' og jeg lurer på om jeg skal selge den, alternativet her i Oslo er ikke nødvendigvis å kjøpe ny bil ettersom det finnes bildelingstjenester som er konkurransedyktige.

Jeg bruker bilen til litt småkjøring av barn og til tur. Å frakte barna dit de skal er ikke noe stress. Men på tur hender det at jeg tar med sykkel eller kajakk. Hvordan er det å bruke bildelingstjeneste, Hyre eller Bilkollektivet, til å frakte en liten båt eller en stor sykkel?

Prisene er enkle å finne ut av - så økonomien i dette er grei skuring.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Bildelingstjenester: frakt av ymse sportsremedier [Re: Garpen] #2651466 09/03/2021 08:39
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Det er mest sannsynlig ikke demperene som klunker. Vil anta at det er bærekulene. Kan være greit å fikse, da du fort risikerer å få en større senkejobb enn planlagt (been there, done that).

Re: Bildelingstjenester: frakt av ymse sportsremedier [Re: Dexter] #2651470 09/03/2021 08:46
Garpen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Dexter
Det er mest sannsynlig ikke demperene som klunker. Vil anta at det er bærekulene. Kan være greit å fikse, da du fort risikerer å få en større senkejobb enn planlagt (been there, done that).

Hjertelig, bilen gjør alt den skal og jeg synes det er synd å selge den, men vil ikke koste på den mye ettersom omtrent alt av verdi er borte.

Sjekker ut kostnader på å skifte bærekulene eller foringer på de før jeg bestemmer hva som skjer med bilen. ICON_SMILE

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Bildelingstjenester: frakt av ymse sportsremedier [Re: Garpen] #2651502 09/03/2021 11:23
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: Garpen
bilen gjør alt den skal ... omtrent alt av verdi er borte.

Da har du igjen den viktigste verdien, nemlig bruksverdien. Uten at jeg kjenner årgang etc, så kan det ikke være veldig mye å hente på å selge en Fabia med kjente feil, så min holdning ville vært at det er bedre å fikse en bil du kjenner enn å søke opp nye problemer.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)

Moderator  support