Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup

Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup #2651239 07/03/2021 20:00
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Hei, long-shot igjen, men forumet er jo kjent for å levere: Har børstet støv av platespilleren og kjøpt meg et NAD phonotrinn som tilsynelatende ikke virker annet enn på MM-settingen; bare brum og flappende basselementer på MC-settingen, uten antydninger til musikk som slipper gjennom. Og før noen spør, jeg har definitivt en MC pickup, og den gir tåpelig lav lyd på MM. Jeg skulle gjerne lagt diskusjonen død ved å teste oppsettet med et annet phonotrinn for MC (moving coil) pickup en ettermiddag. Nedslagsfeltet er det utvidede Oslo-området.

Kjøp kan også være aktuelt, da NAD-en etter alle solemerker går i retur til selger.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: Totte] #2651412 08/03/2021 21:28
S
Skjervesbu Offline
Medlem
Medlem
S
Kan låne min et par dager, dog ikke til salgs akkurat nå. Aldri brukt MC men skal funke: https://www.musicalfidelity.com/m1lps

Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: Skjervesbu] #2651500 09/03/2021 11:15
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Sitat: Skjervesbu
Kan låne min et par dager, dog ikke til salgs akkurat nå. Aldri brukt MC men skal funke: https://www.musicalfidelity.com/m1lps

Tusen takk for tilbudet, men nå har jeg kjøpt en tidligere modell fra NAD via Finn, så enten vil jeg sitte med to like ubrukelige phonotrinn fordi pickupen ikke kommer overens med noen av dem, eller så vil jeg ha bevist at det første er FUBAR. Win-win. Eller kanskje mer lose-lose.

Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: Totte] #2651504 09/03/2021 11:30
gare Offline
More than words
More than words
Nå er det kanskje litt seint, men du får jo en separat RIIA-boks for både MC og MM til 1650 kroner på HiFi-klubben.
Klikk her i den grad det er interessant

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: gare] #2651515 09/03/2021 11:53
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Ja, den får bli med i diskusjonen hvis det ikke blir suksess nå heller. Utseendet slår den ihvertfall NAD på, med god margin.

Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: Totte] #2651530 09/03/2021 13:41
S
Skjervesbu Offline
Medlem
Medlem
S
Ellers er nok Hifiens svar på Terrengsykkelforumet et godt sted å spørre om HiFi: https://www.hifisentralen.no/forumet/forum/vinylavdelingen.35/ Når det gjelder nerdefaktor og tro på kyllingbein, flådde bevere og kvist og kvas, så går hififolket syklistene en høy gang.

Re: Ønskes lånt/kjøpt: RIAA-trinn for MC pickup [Re: Skjervesbu] #2651537 09/03/2021 14:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Skjervesbu
Ellers er nok Hifiens svar på Terrengsykkelforumet et godt sted å spørre om HiFi: https://www.hifisentralen.no/forumet/forum/vinylavdelingen.35/ Når det gjelder nerdefaktor og tro på kyllingbein, flådde bevere og kvist og kvas, så går hififolket syklistene en høy gang.

Ja. De fleste sykkelkomponenter har i det minste målbare forskjeller som faktisk kan merkes. Mindre vekt ER feks lettere å dra med seg oppover, men det er en del rart her også - som at folk kan kjenne forskjell fra et stem til et annet.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll

Moderator  support