Tror du finner litt svar i denne tråden, om du ikke har sett den.
Sitat: BZE
...bruker selv ES 600 på blandevei og er godt fornøyd med det. Lett, bred plattform og at det bare virker var viktigst for min del. Kjenner meg igjen i ulempene CyclingTips nevner, men lever godt med det. Er ikke så ofte jeg clipper inn og ut på tur.
xxl.no har visst disse til 250,- om dagen. Merk at disse kun kan klikkes inn på en side. Ellers er det nok mange som bruker XT(R) ja.
Hvilke pedaler anbefales til en grussykkel som brukes kanskje 60:40 asfalt:grus.
Har terrengsko fra Specialized Recon.
Kanskje noen lette pedaler som gir mye plattform.
Shimano XTR?
Så lenge du har stive sko trenger du ikke plattform på pedalen. Shimano XT er vanskelig å slå på pris/ytelse/holdbarhet - XTR gir litt lavere byggehøyde og litt lavere vekt.
Xtr pedalene holder mye hardere enn de kombipedalene ja. Hvilke cleats bruker du? Eh 500 ser jeg ble levert med 56 cleats som løser ut i alle retninger. Xtr leveres med vanlige cleats som kun løser ut sideveis.
Synes det er greiest med (55) som løser ut i flere retninger. Har aldri opplevd at de har løsnet i utide. Derimot løsnet de ikke ut dengangen jeg satt fast i et dypt traktorspor og trynet sideveis i gjørme....
Xtr pedalene holder mye hardere enn de kombipedalene ja. Hvilke cleats bruker du? Eh 500 ser jeg ble levert med 56 cleats som løser ut i alle retninger. Xtr leveres med vanlige cleats som kun løser ut sideveis.