Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Valg av familiebil

Re: Valg av familiebil [Re: Stefan77] #2650946 05/03/2021 12:32
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Stefan77
Sitat: EmilZipp
JHar hatt Outlanderen på service og de fant en bulk i batterikassen under bilen som mest sannsynlig betyr at hele batteripakken og ledningsnettet til denne må byttes. Prisen går nesten opp i opp med verdien på bilen og mulig jeg får et cashoppgjør.

Forsikringssak? Er dette en slags superforsikring eller dekkes dette av normal kasko?

# # #

Den heter kasko Pluss hos Landkreditt. Men vanlig kasko skal tydeligvis dekke slikt. Jeg har vært ærlig på at vi ikke vet når eller hvordan dette har oppstått. De fant det ut under vanlig service på bilen. Det var et program på TV nylig om hvor sinnsykt dyrt det er med trøbbel på el og hybrid biler, ser nå at det er et reelt argument som legger litt flere steiner til byrden om at hybrid og elbiler ikke er så ensidig positivt likevel.

Fikk akkurat et cash tilbud nå som ligger litt over midten mellom billigste og dyreste utgave på Finn med samme modell / kjørelengde, så da blir det en annen bil. Fra beløpet trekkes egenandel på forsikringen men inkl omregistrering og jeg får beløpet utbetalt samtidig som jeg leverer bilen. Dette er tydeligvis svært enkelt på Mitsubishi hvor man har en modell omtrent uten utstyr og en med "alt" med tillegg av vinterhjul og hengerfeste.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2650962 05/03/2021 13:30
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Stefan77
JHar hatt Outlanderen på service og de fant en bulk i batterikassen under bilen som mest sannsynlig betyr at hele batteripakken og ledningsnettet til denne må byttes. Prisen går nesten opp i opp med verdien på bilen og mulig jeg får et cashoppgjør.

Forsikringssak? Er dette en slags superforsikring eller dekkes dette av normal kasko?

# # #

Den heter kasko Pluss hos Landkreditt. Men vanlig kasko skal tydeligvis dekke slikt. Jeg har vært ærlig på at vi ikke vet når eller hvordan dette har oppstått. De fant det ut under vanlig service på bilen. Det var et program på TV nylig om hvor sinnsykt dyrt det er med trøbbel på el og hybrid biler, ser nå at det er et reelt argument som legger litt flere steiner til byrden om at hybrid og elbiler ikke er så ensidig positivt likevel.

Fikk akkurat et cash tilbud nå som ligger litt over midten mellom billigste og dyreste utgave på Finn med samme modell / kjørelengde, så da blir det en annen bil. Fra beløpet trekkes egenandel på forsikringen men inkl omregistrering og jeg får beløpet utbetalt samtidig som jeg leverer bilen. Dette er tydeligvis svært enkelt på Mitsubishi hvor man har en modell omtrent uten utstyr og en med "alt" med tillegg av vinterhjul og hengerfeste.

Jeg hadde aldri regnet med at du skulle omsatt mitt råd såpass raskt... og med å kvitte seg med bilen så var det ihvertfall ikke min intensjon at du skulle vrake den!

Synes det virker sprøtt at batteripakken må byttes i sin helhet og at det ikke kan gjennomføres en mer økonomisk fornuftig reperasjon. Selve batteriene er jo like fine.

Ut på tur!

Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2650977 05/03/2021 16:29
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Har en Subaru Outback 2013 som kanskje bør byttes ut snart, men som trådstarter peker på er det et lite vakum i markedet for tida. Er selv fusen på en XC60 med D5 siden vi ikke trenger barnepulk lengre.

Elbil utgår siden vi ikke har strøm på hytteparkeringa vår.

Supertrist at ikke XC70 lenger er i produksjon.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Valg av familiebil [Re: Jomar Henriksen] #2650994 05/03/2021 19:45
O
oladonk Offline
Avhengig
Avhengig
O
Hva med den nye versjonen av Volvo V60 XC? Den leveres med diesel og er en oppjekket utgave av V60.

Ola
Re: Valg av familiebil [Re: Jomar Henriksen] #2650999 05/03/2021 21:14
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Jomar Henriksen
Har en Subaru Outback 2013 som kanskje bør byttes ut snart, men som trådstarter peker på er det et lite vakum i markedet for tida. Er selv fusen på en XC60 med D5 siden vi ikke trenger barnepulk lengre.

Hvor langt er det til hytta?

Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2651011 06/03/2021 07:29
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ved valg av elbil ser jeg mange undervurderer at denne bilen faktisk skal lades. Tenker da spesielt på langtur. Selv har jeg kjørt Tesla i 4,5 år og har virkelig lagt min elsk på deres ladenettverk. Ofte ser jeg vanlige ladere beliggende inntil Tesla sine ladere. Der er det ofte lang kø på få ladere. Sitter og godter meg litt når jeg ser kaoset. Min vurdering er at om man kjører en del langkjøring og trenger å lade underveis, så er det kun Tesla som fungerer bra nok i praksis. De fleste av disse vanlige laderne er jo også sakteladere på 50 kW. Er du heldig å finne en rask Ionity lader så er det jo så dyrt at det faktisk er dyrere enn å fylle bensin. Bare nevner dette da mange nok forelsker seg i flotte pene biler uten å tenke på praktisk bruk.

Jeg tror at Tesla Model Y blir en knall bil for de som skal erstatte biler som Outlander, Rav 4 osv. God plass. Bra rekkevidde. Rimelig i innkjøp. Billig i bruk. Så kan vi diskutere utseendet. I rett farge og med rette felger så ser den slett ikke så ille ut. Grenser mot småpen. :-)

Re: Valg av familiebil [Re: erling] #2651012 06/03/2021 07:39
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Rr TMY. Vi kan også godt diskutere autofunksjon viskere som ikke fungerer særlig godt i mørket, manglende spyling av frontlykter, rammeløse dører som fryser og dårlig lydisolering ;-)

Men bra at de har oppdatert lyktene og introdusert rattvarme, blir bedre og bedre. Men er veldig usikker på om det blir bestilling for kjøring i polart klima.. Så var det ladenettverket da... det er/blir unikt på nordkalotten. Finland og Sverige er sinker når det gjelder utbygging i nord mens Tesla peiser på.

Redigert av Marøder; 06/03/2021 07:39.
Re: Valg av familiebil [Re: Tormod..] #2651032 06/03/2021 10:27
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tormod..
Sitat: Jomar Henriksen

Hvor langt er det til hytta?

220km med henger, og uten strøm på parkering.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2651837 11/03/2021 08:57
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Tar meg selv i ren løgn, her er min kommentar fra en uke tilbake (rett før jeg plutselig ble uten bil).
"Skulle jeg handlet i dag ville jeg tatt turen til Ski og sett på denne, det må være 55 (eller satt meg godt inn i løpende leasingavtale for en som må kvitte seg med bil)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=207761446

Vi landet på tre aktuelle valg,

eTron 55. Det som ødela "grønn profil valget" var en kollega til fruen som ikke rekker fra Bekkestua til Skeikampen uten å lade og spise boller på Espa. For meg som får utslett og spasmer når noen i bilen må tisse på vei til fjells er det helt uaktuelt. Vi har litt kortere vei fra Nesodden til Haglebu men litt mer kupert og et betydelig antall høydemetre helt på slutten som spiser batteri til frokost. Vår Outlander hybrid (nå er den borte) som en sommerdag med relativt flat vei går nesten 50K på strøm tømmes helt i den siste bakken vinterstid.. Helt sikkert like "spennende" i en eTron.

Billigere bil /mulig tenkt som ventepølse til det er flere aktuelle elbiler med stor plass og lengre kjørelengde enn nå)

Volvo V60 med ca to år igjen av leasingavtale. Autorelease AS har flere biler uten innskudd til ca 6.000 pr mnd og ca 16-17.000 pr år i resterende periode. En veldig god deal synes jeg.

Volvo V90, 2018 T8 hybrid Inscription nivå, retur etter endt leasingperiode med masse utstyr, strøken, ny service (nr 3), 36K på telleren og 150K / 7 års garanti-avtale (Bilia Selekt). Landet avtalen på denne i dag. Den er fortsatt under klargjøring og skal ha service, lakkrens og litt jåleri før vi får den på tirsdag. Vi liker XC60 også men den er nesten 100K dyrere med samme utstyr, kjørelengde osv. Har aldri eid en Volvo men har vært med å "knuse" en 142 under "aktiv kjøring" og ta turen til Strømstad Skjærtorsdag i ca 1987 i en Taunus 2,6 GXL med laksetrapper, sidepipes og revehale. Bygda vettu :-)

Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2651857 11/03/2021 10:06
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mener du at Etron 55 ikke kommer seg 23 mil på vinteren?
Veldig rart, kjørte 20mil med Etron 50 med full bil, henger og snøscooter for et par uker siden. Måtte over en fjellovergang også.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Valg av familiebil [Re: ] #2651878 11/03/2021 11:44
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous13
Sitat: Eivel
Sitat: jaknudsen
Alfa Romeo Stelvio.

Det er en bil jeg gjerne vil kjøre men ikke eie ICON_SMILE

Derfor finnes leasing :-). Vurderte det som eneste opsjon når jeg sikla på Giulia.

Er det slik at du har en Giulia??

(speiler meg og ser en lite kledelig grønngul farge ... ICON_WINK )

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Valg av familiebil [Re: Hoaas] #2651880 11/03/2021 11:55
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Hoaas
Veldig rart, kjørte 20mil med Etron 50 med full bil, henger og snøscooter for et par uker siden. Måtte over en fjellovergang også.

Jeg mener kanskje ikke noe, bare refererer lunsj-prat på jobben hos fruen. Tydeligvis en 55 i 120 km/t fra Bekkestua til Skeikampen med stappfull bil da det var som kaldest (og det er det ganske ofte fra begynnelsen av desember til februar). Om de liker å ha mer sikkerhetsmargin og kjører mer gris enn andre vet jeg ikke og bollene på Espa er gode :-) Jeg har i hvertfall en svært velutviklet alarmfunksjon på min høyre side i bilen når det dukker opp et elgskilt, bensintanken er under 1/4 med et kvarter igjen til nærmeste bensinstasjon eller det kan synes som vi kjører litt fort. Har ikke behov for at alarmen utvikles med ytterligere funksjonalitet mht temperatur, kjørelengde, helningsgrad, vekt i bilen, batteriindikator osv.

Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2651895 11/03/2021 13:12
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Hoaas

Jeg mener kanskje ikke noe, bare refererer lunsj-prat på jobben hos fruen. Tydeligvis en 55 i 120 km/t fra Bekkestua til Skeikampen med stappfull bil da det var som kaldest (og det er det ganske ofte fra begynnelsen av desember til februar). Om de liker å ha mer sikkerhetsmargin og kjører mer gris enn andre vet jeg ikke og bollene på Espa er gode :-) Jeg har i hvertfall en svært velutviklet alarmfunksjon på min høyre side i bilen når det dukker opp et elgskilt, bensintanken er under 1/4 med et kvarter igjen til nærmeste bensinstasjon eller det kan synes som vi kjører litt fort. Har ikke behov for at alarmen utvikles med ytterligere funksjonalitet mht temperatur, kjørelengde, helningsgrad, vekt i bilen, batteriindikator osv.

Alltid gøy med folk som skifter til el og overhodet ikke endrer kjøremønster og stil, eller på noen måter hensyn til at de har kjøpt el... og følgelig klager i etterkant.

De skulle jo såklart også tatt en superchargestopp på veien også, 20min, ved Lillehammer. Problem solve(nei, det var ikke Tesla nei... )

Men klart stigninga til Skeikampen suger mye strøm... spesielt hvis man trøkker på som man gjorde med den "gamle" suv'en med 3l diesel :-)

Redigert av RazeFaze; 11/03/2021 13:12.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2651909 11/03/2021 14:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Har ikke behov for at alarmen utvikles med ytterligere funksjonalitet mht temperatur, kjørelengde, helningsgrad, vekt i bilen, batteriindikator osv.

Men det trenger du ikke, for dette tar bilen seg av. Min bil vet etter ca 15 minutter kjøring ganske nøyaktig hvor mye batteri jeg kommer frem med.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2651920 11/03/2021 14:28
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: GeirK
Har ikke behov for at alarmen utvikles med ytterligere funksjonalitet mht temperatur, kjørelengde, helningsgrad, vekt i bilen, batteriindikator osv.

Men det trenger du ikke, for dette tar bilen seg av. Min bil vet etter ca 15 minutter kjøring ganske nøyaktig hvor mye batteri jeg kommer frem med.

Tviler på om det finnes noen enkel deaktivering av denne....

Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2651921 11/03/2021 14:30
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

# # #

Du kan låne samboeren min og se om hun betingelsesløst bare kikker på måleren hos deg, konstaterer at regnestykket går opp (hun har god kontroll på hvor langt det er igjen av km) og lener seg rolig tilbake i stolen og babler om ost, kjeks og vin når vi kommer frem. Bare vent til tallet plutselig dropper et litt stort hopp :-)

Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2651925 11/03/2021 14:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Bare vent til tallet plutselig dropper et litt stort hopp :-)

Nå har jeg kjørt over 60000 kilometer og enda ikke sett det skje. Hvor lenge skal jeg vente?

- Robert Green Ingersoll
Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2651926 11/03/2021 14:42
olechr Offline
More than words
More than words

Nå har jeg kjørt over 60000 kilometer og enda ikke sett det skje. Hvor lenge skal jeg vente?

Men du har Tesla? Etter hva jeg har skjønt fra de rundt meg som har hatt flere av de store merkene så er Tesla i en egen liga når det gjelder å regne ut hvor mye man har igjen.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Valg av familiebil [Re: olechr] #2651930 11/03/2021 14:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: olechr

Men du har Tesla? Etter hva jeg har skjønt fra de rundt meg som har hatt flere av de store merkene så er Tesla i en egen liga når det gjelder å regne ut hvor mye man har igjen.

Ja - jeg har Tesla. Visste ikke at de var overlegne også her, men er ikke overrasket.

- Robert Green Ingersoll
Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2651931 11/03/2021 15:02
perbl Offline
More than words
More than words

Dette har imponert meg og. Jeg har vel knapt kjørt 4500 i min så langt, men jeg har nå kjørt i alt fra strålende senhøstvær med kortkort-temp til -20 og skikkelig kjipe dager med innslag av superslapsføre.

Sånn jevnt over er det aldri snakk om mer enn 2% forskjell i SOC mellom det bilen tipper etter noen minutters kjøring og det jeg kommer fram med på turene mine mellom Levanger-Trondheim-Oppdals-området, som er der jeg har kjørt mest landevei og lengre strekk.

Per B.
Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2651936 11/03/2021 15:26
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Hei gutter ikke ta helt av med nymotens kult-biler nå da. Jeg leverte inn en 2015 Mitsubishi Outlander Hybrid i går og aner ikke hva jeg snakker om. Uansett "alarmfunksjonen på min høyre side" kan som nevnt ikke deaktiveres uten under evt tissestopp om alarmen frakjørt og stående igjen i veikanten.

Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2651939 11/03/2021 15:36
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig

Vår Model S fra 2015, kjøres titt og ofte til fra hytta på Røros, og har passert 112500 km, og treffer svært bra på beregningene, framleis. Det varierer litt om den lader seg opp til 411 eller 407 km ser jeg, før den stopper ladingen, i det siste, når den en sjelden gang lades helt opp.

Hadde en real slåsskamp med å splitte opp kalipere på parkeringsbrems, borre ut pinnene som hadde rustet fast og sette inn nye klosser og montere igjen. Og nå melder bilen om at luftfjær er fjuskete og nekter forandre høyde, men den feilen forsvinner ved å slå av bilen og starte den igjen.

Ser på greia med å betale 1800 kroner dagen i tilgang til dokumentasjon, og kjøpe deler fra lokal bilopphogger neste gang det blir noe som skal repareres. Kjennes tryggere enn å pøse penger ut til verksted.

Re: Valg av familiebil [Re: olechr] #2651972 11/03/2021 19:51
Aleksander2 Offline
Dr. Slow
Dr. Slow

Har hatt EQC i snart 9000km og navigasjonen treffer på +/-2% på estimert SOC on arrival før jeg har rukket å kjøre en meter (så fremt en ikke starter i garasje). Om man drastisk endrer kjørestil underveis oppdaterer selvfølgelig estimatet seg under veis, men aldri vært spesielt redd for å ikke komme frem selv om jeg har vært nede i 5%.

2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One
2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2
X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2651990 12/03/2021 00:37
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
En Tesla går ned til 0 og i mange tilfeller - noen prosent uten å gå i nødmodus, kun redusert effekt omslutt på lading av 12V batteri.

Hadde E-Golf som leiebil og den gikk i nødmodus da batteriet kom ned på 1% men guesstimeringen av rekkevidde var faktisk ok der også.

Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2651995 12/03/2021 06:45
gare Offline
More than words
More than words
Hei gutter ikke ta helt av med nymotens kult-biler nå da. Jeg leverte inn en 2015 Mitsubishi Outlander Hybrid i går og aner ikke hva jeg snakker om. Uansett "alarmfunksjonen på min høyre side" kan som nevnt ikke deaktiveres uten under evt tissestopp om alarmen frakjørt og stående igjen i veikanten.

En slik deaktivering vil muligens få noen følgefeil??

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Valg av familiebil [Re: gare] #2652006 12/03/2021 07:27
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: gare
Uansett "alarmfunksjonen på min høyre side" kan som nevnt ikke deaktiveres uten under evt tissestopp om alarmen frakjørt og stående igjen i veikanten.

###

HAHA. Mulig du har rett i det gare, det jeg kommer på i farten er delt ansvar for barn (mine er 15+19), ansvar for flere måltider + vask av klær etc, masse tid til sykling annenhver uke og mindre behov for å hardstappe bilen på tur, dvs jeg kunne valgt en mindre elbil siden det er tema. Taycan har lang rekkevidde og kom plutselig opp på radaren igjen :-)

Re: Valg av familiebil [Re: EmilZipp] #2652014 12/03/2021 07:50
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: gare
Uansett "alarmfunksjonen på min høyre side" kan som nevnt ikke deaktiveres uten under evt tissestopp om alarmen frakjørt og stående igjen i veikanten.

###

HAHA. Mulig du har rett i det gare, det jeg kommer på i farten er delt ansvar for barn (mine er 15+19), ansvar for flere måltider + vask av klær etc, masse tid til sykling annenhver uke og mindre behov for å hardstappe bilen på tur, dvs jeg kunne valgt en mindre elbil siden det er tema. Taycan har lang rekkevidde og kom plutselig opp på radaren igjen :-)

Noen vil hevde at en Taycan vil ha en unik tiltrekningskraft på et bredt utvalg av alarmprodukter. Dog, alarmer som trigges av Taycan kan vise seg både å være kostbare samt upålitelige over tid.

Ut på tur!

Re: Valg av familiebil [Re: GeirK] #2652023 12/03/2021 08:21
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt

Ja - jeg har Tesla. Visste ikke at de var overlegne også her, men er ikke overrasket.

Dette er vel ikke et tema på de bilene man snakker om i dette segmentet? Jeg vet av erfaring at både e-tron og EQC treffer godt på rekkeviddeestimatet. Det forutsetter selvsagt at bilen vet hvor den skal. Hvis jeg kjører hjem fra hytta på fjellet en dag og opp igjen den neste - uten å sette destinasjon i GPSen, vil den selvsagt bomme grovt.

Re: Valg av familiebil [Re: Tgabriel] #2652028 12/03/2021 08:41
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Tgabriel

Dette er vel ikke et tema på de bilene man snakker om i dette segmentet? Jeg vet av erfaring at både e-tron og EQC treffer godt på rekkeviddeestimatet. Det forutsetter selvsagt at bilen vet hvor den skal. Hvis jeg kjører hjem fra hytta på fjellet en dag og opp igjen den neste - uten å sette destinasjon i GPSen, vil den selvsagt bomme grovt.

De jeg kjenner som har testet har hatt Etron, jaguar E pace og Tesla. Måten Tesla regner det ut på virker mer nøyaktig. Selv har jeg ikke hatt noen av de :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Valg av familiebil [Re: Eivel] #2652046 12/03/2021 09:56
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Uansett, sikkert et ok alternativ med elbil selv for oss som har noen langturer med hardstappet bil i minus 25, div lange bakker og litt lade- (eller stoppe) skrekk.

Vi har gjort vårt valg, Volvo V90 T8 Hybrid AWD med omtrent alt av utstyr. Ikke siden vi kjøpte knallblå SAAB 93 Turbo med sorte skinnseter i det herrens år 1999 har jeg gledet meg til å bytte bil. Passat TDI 4motion og Outlander Hybrid som fulgte deretter var da vi kjøpte dem helt nye akkurat det man skulle han. Diesel var myndighetenes klare anbefaling i 2006, lenge før man hadde hørt om Dieselgate eller brydde seg om svevestøv/partikler. Det var ikke mange andre biler enn Passat med kalas skinnseter, gigantisk bagasjeplass, fornuftig dieselmotor og firehjulstrekk til en ok pris. Dieselmotor på langtur med godt bunndrag er fortsatt overlegent. Outlanderen var i samme gate, god plass, firehjulstrekk, helt tidsriktig hybrid til en for oss ok pris. Vi er altså enda ikke klare til å ta neste steg med en helelektrisk bil nå. På onsdag får vi et slagskip på 4,93 meter med ventilerte massasjestoler og for oss (sikkerhets)utstyr av en annen verden hvor vi kan laste inn og dra bagasjeroms-trekket over jævelskapen med god sikt bakover. Hestejenter, hytteturer, sykkel-helger osv vi er klare :-).

..... edit og det at en helt flott og velfungerende Outlander mest sannsynlig blir kondemnert pga en bulk i batterikassen som takstmannen sier er helt ufarlig å kjøre med men at garantien fra batterileverandøren ryker.... gjør at vi ikke føler elbiler er så grønne likevel. Kanskje det hadde litt å si også (men ja vi velger jo hybrid igjen da)..

Redigert av EmilZipp; 12/03/2021 11:11.

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support