|
|
Ski VM, hvordan går det i år ?
|
Re: Ski VM, hvordan går det i år ?
[Re: Kriss]
07/03/2021 19:01
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Jeg er mer enig med Alsgaard:
«– Uhellet skjer for det første før korridorene begynner. Og for å presse Klæbo ut slik må Bolsjunov ha skiskoene sine foran skituppene til Klæbo. Det har han ikke. Klæbo blir rett og slett presset ut og har ingen andre steder å gjøre av seg, prosederer 11 mesterskapsgull sterke Alsgaard.»
Man må dele denne episoden inn i to deler - det som skjer før korridorene og det som skjer etter korridorene.
I dette tilfellet skjer sammenstøtet utenfor korridorene, og det må derfor være de «vanlige» reglene som gjelder, slik Alsgaard forklarer. Etter denne tolkningen er det Bolsjunov som foretar en ureglementert obstruksjon av Klæbo.
Ja - Bolsjunov kan velge korridor først. Men ikke hvis det betyr at han må bryte reglene ved å presse seg foran Klæbo (med mindre han altså har skoene sine foran skituppene til Klæbo - og det hadde han ikke).
|
|
|
[Re: EmilZipp]
07/03/2021 20:11
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Kjedelig at det skal avsluttes på en slik måte. Bolsjunov er først og Klæbo burde avventet med å gå opp på siden før de er inne i sporene. Da hadde sikkert Klæbo tatt han i spurten allikevel. Bolsjunov er kynisk, men det er lov.
Men Bolsjunov fremstår som verdens dårligste taper. Etter Lahti burde han latt være å furte i dag.
|
|
|
[Re: EHAa]
07/03/2021 20:31
|
EmilZipp
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg er mer enig med Alsgaard:. Mer enig med Alsgaard enn meg ??? Mitt poeng er at Klæbo som normalt gjør alt rett og alltid unngår trøbbel for en gangs skyld setter seg i en trengt posisjon hvor han bare har et valg og det er å gå på utsiden (og komme seg foran ved korridoren). Selvsagt stenger Bolsjonov døra, han er mer taktisk enn i fjor. I tillegg til helt sikkert å være uenig med jurien tror jeg Klæbo kommer til å irritere seg mest over seg selv. For en helt sinnsykt rå skiløper han er, han henger med når Golberg, Krüger og Niskanen slipper og ligger en meter bak Bolsjonov, Emil og HC på toppen siste gang. Jeg synes nesten det blir feil å sammenligne med Northug, mange av rennene han vant ble gått i somletempo langt ut i løpet med 15-20 mann med i finalen. Slik er det ikke lenger. Det jyplingen Klæbo gjorde i de brutale forholdene og 8 ganger opp bakken i dag var sykt vanvittig ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
07/03/2021 20:45
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Enig med deg også 
|
|
|
10/03/2021 20:24
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva er best for merkevaren Klæbo veid opp mot sjansen for å vinne frem = anken trekkes.
Merkelig at de ikke fant ut det i går i stedet Uansett, bra valg!
|
|
|
[Re: Kriss]
11/03/2021 07:12
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Det var den beste løsningen, men jeg stusser også litt over at den beslutningen kom først etter at anken var levert. Men de har vel sett det litt an, kjent litt på stemningen, lest det som er skrevet i avisene, og til slutt konkludert med at merkevaren Klæbo (+ norsk langrenn som sådan) står sterkere om man aksepterer juryens beslutning om disk. Når man er såååå tydelig på at "skirenn skal vinnes på stadion" og "jeg vil ikke være en sutrete skiløper", synes jeg imidlertid de kunne sagt det med en gang.
Hadde opinionen vært med ham, tror jeg de hadde stått løpet ut med anken.
|
|
|
11/03/2021 07:29
|
EmilZipp
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Umulig å vite men om historien er slik at Johannes har lest saksdokumentene i anken og konkluderer med at de ensidig dynger på Bolsjonov som den store stygge ulven og at han derfor ikke vil utsette seg og sin posisjon for dette men heller ha et godt forhold til konkurrentene, ja da er han en mer voksen og reflektert person enn de fleste unge jyplinger med stort ego uansett sport og fortjener all heder og ære. Kanskje har han en rådgiver eller to som var på skolen den dagen de hadde "Omdømmerisiko" i O-fagstimen som har hvisket han noe i øret.
Markedsverdien til Klæbo har en (voksende) verdi også utenfor Norge og jeg gjetter på at det er flere enn russere som tenker at vi har det største budsjettet, best rekruttering, får for mye fokus og i tillegg bruker jus for å få viljen vår. Det er ikke så bra for han eller idrettsnasjonen Norge. Godt at han eller noen andre skjærer igjennom dette selv om de ikke helt legger seg flate. De sier samtidig at de har en god sak. Jeg tror løpet ville vært kjørt uansett.
Gratulerer Emil, for en gøyal og frisk type !
|
|
|
11/03/2021 08:12
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Umulig å vite men om historien er slik at Johannes har lest saksdokumentene i anken og konkluderer med at de ensidig dynger på Bolsjonov som den store stygge ulven Det trur eg ikkje. "– Det er viktig å understreke at vi ønsker ikke noen sanksjon overfor en annen utøver. Dette er et uhell, og vi ønsker at rekkefølgen av dem som kommer først i mål skal være gjeldende, fortsetter landslagssjefen." https://www.nrk.no/sport/skiforbundet-anker-klaebo-dommen-1.15409301
|
|
|
11/03/2021 08:30
|
EmilZipp
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Mulig det men for å bevise at Johannes ikke har gjort noe galt vil det overraske meg om det ikke står side opp og ned i anken at Bolsjonov bevisst sperrer, har en helt unaturlig linje, armer langt fra kroppen, setter et ekstra skøytetak, faller for eget grep, selv setter staven på egen ski, hadde lavere fart osv. jeg har ikke lest anken og burde sikkert gjort det før jeg synser i hytt & pine.
|
|
|
|
|