Hvordan er sykkelen din, ville du anbefalt den? Har du erfaring med servicen hos de du kjøpte hos?
Min sykkel er bra, men:
- Det var parallellimport av Evo
- Den selges ikke i Europa lenger
- Det er begrenset med tilbehør
- Det er ca. umulig å få tak i reservedeler
- Det finnes ikke gode, store vesker
- Det er feste for kurv ved styrerøret på ramma, men intet tilbehør
- Intern vaierføring er et hælvete når man må bytte girstrømpe eller bremseslange (går over/rundt motoren)
Nå har jeg byttet originalbremsene mot skikkelige 4-stempel-bremser, kjørt i filler et bakhjul, most istykker designfeil av kjedeførerere (nevnte jeg at reservedeler er umulig å få tak i?) og gått gjennom et par drivverk. Har ikke akkurat blitt mindre bra av mye vinterkjøring, da

Styret som fulgte med var en tragedie og seterøret er ikke helt parallellfrest inni, så det griper veldig dårlig rundt en lang setepinne -> jeg må flytte opp igjen setet ofte.
Service hos de jeg kjøpte hos er irrelevant, siden de ble slukt opp av Sykkelpikene kort tid etter at jeg handlet og lagt ned. Det tok tid før jeg fikk fiksa baklyset da den var ny, siden mekanikeren hos dem klemte istykker kabelen ved montering...
Jeg sikler mye på Benno Boost, men tror nok den vi har skal kjøres til døden før vi skaffer ny...
To ting jeg kan se som potensielle dealbreakere på Hercules:
- liten plass til vinterdekk med mønster (Benno på 2,4")
- Litt korte skjermer for montering av skvettlapp. Bak må det stives opp så skvettlapp ikke subber mot bakdekket. Jeg ser på skvettlapp som obligatorisk på slike sykler i Norge.