Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Canyons helt nye el-linje

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652067 12/03/2021 10:39
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Jeg merker jeg ikke skjønner noe av denne diskusjonen lenger. Er 465 reach mye eller lite?

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: ninja-joar] #2652077 12/03/2021 10:51
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: ninja-joar
Jeg merker jeg ikke skjønner noe av denne diskusjonen lenger. Er 465 reach mye eller lite?

Det kommer an på.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Canyons helt nye el-linje [Re: RazeFaze] #2652078 12/03/2021 10:52
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: RazeFaze

Det kommer an på.

Men her betyr det "vi tror Canyons large er for liten for deg"

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: JonAre] #2652079 12/03/2021 10:56
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: JonAre
Sitat: RazeFaze

Det kommer an på.

Men her betyr det "vi tror Canyons large er for liten for deg"

Jepp.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Canyons helt nye el-linje [Re: ninja-joar] #2652080 12/03/2021 10:57
chalshus Offline
More than words
More than words

Til deg på 190 synes jeg det er lite. Jeg er også 190cm og sitter veldig bra på lange sykler. Min analoge fulldemper har reach på 515mm. (Starling) Elsykkelen (Mondraker) har en reach på 510mm.

Jeg har lånt en Scott Strike i Large elsykkel i lang tid. Den har reach på 457mm. Nå er jo geometrien annerledes, men denne er for kort til meg. Føles ustabil i forhold til de andre syklene.

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652107 12/03/2021 12:02
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Takker for oppklaringen!

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652153 12/03/2021 14:41
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Er det forøvrig noen som har erfaring med reklamasjon eller andre ting som må ordnes opp i fra canyon. Jeg skjønner de har en agent i Norge som kan ta hånd om sånne ting, men har de god service og ordner opp?

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652424 15/03/2021 07:50
O
olehen Offline
Entusiast
Entusiast
O
465 høres kort ut til en på 190. Min M crafty har reach på 470 og passer tipp topp til meg på 175 cm .

Hafjelldobbelkroneforening
Re: Canyons helt nye el-linje [Re: ninja-joar] #2652486 15/03/2021 12:55
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Er det forøvrig noen som har erfaring med reklamasjon eller andre ting som må ordnes opp i fra canyon. Jeg skjønner de har en agent i Norge som kan ta hånd om sånne ting, men har de god service og ordner opp?

Har prøvd noen dager å ringe dem for å høre hvordan reklamasjon og denslags blir håndtert men har foreløpig bare fått heismusikk i røret! Det er vel kanskje svar i seg sjøl... Merker jeg blir litt skepstisk når det ikke går an å kontakte forhandlers agent i landet men det er vel nok av canyon-eiere i landet som får ordnett opp i problemer?

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: ninja-joar] #2652511 15/03/2021 15:07
B
bendixen Offline
Medlem
Medlem
B
Jeg har dårlig erfaring med Canyon og deres kundeservice. Så dårlig erfaring at jeg har kjøpt min siste Canyon.

Jeg har eid en 2019 Canyon Torque. I fjor sprakk piggybacken på bakdemperen. Cyklon (nå Demperservice) tok reklamasjonen og fikset raskt. Under 5 måneder etterpå skjedde dette igjen. Det er verdt å nevne at dette er Fox X2 - utfordemperen til Fox som skal være supersolid. Jeg er ikke unormalt tung (75kg) og sykler IKKE i nærheten av sånn som Brage, dermed er det ingenting som tilsier at jeg skal ødelegge utfordempere. Også denne gangen tok Cyklon reklamasjonen, men jeg syntes dette virket rart at dette kunne skje og tok kontakt med Canyon Norge. Siden demperen ble ødelagt på sommeren da Cyklon hadde mye å gjøre tok det tid å få demperen på reklamasjon fikk jeg kjøpt en reservedemper ved hjelp av Canyon. Nedetid er kjedelig.
Ikke lenge etterpå knakk reservedemperen. Jeg tok kontakt med Canyon, etter mye om og men ville Canyon internasjonalt se sykkelen. Sykkelen ble sendt i oktober og returnert i februar. Konklusjon: ingenting galt med sykkelen, men den ødelagte bakdemperen ble erstattet på garanti.
Sykkelen ble kvittert inn hos Canyon uten skade på fordemperen (de ville ha med ekstra deler, som bakhjulet som et slags bevis på at jeg ikke hadde hoppet og landet sidelengs), ble returnert til meg med en skade på innerbeinet. Jeg mener at Canyon må ordne opp i dette, men jeg har ikke hørt noe de siste 3 ukene.

Det er flere ting som jeg ikke er imponert over:
-håndtering av det jeg mener er en garantisak, prosessen tok lang tid og ingen lånesykkel ble tilbudt
-informasjon gitt underveis
-Canyon virket rotete, jeg mottok plutselig en regning fra UPS (siden Canyon Internasjonalt hadde glemt at Norge ikke er EU slik at momskrav tilfalt meg. Dette ble ordnet opp, men dette ble mange telefoner)
-Bakhjulet mitt ble glemt i Tyskland, jeg måtte ta kontakt med Canyon for å få dette tilbake. Dette gir også et inntrykk av en rotete organisasjon.
-Gaffelen ble skadet og jeg mener dette er mens Canyon har vært ansvarlig for sykkelen. Jeg har ikke hørt noe de siste 3 ukene, det kan være de ordner opp, men jeg synes det er lenge ikke å svare på en henvendelse

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: ninja-joar] #2652515 15/03/2021 15:48
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Har prøvd noen dager å ringe dem for å høre hvordan reklamasjon og denslags blir håndtert men har foreløpig bare fått heismusikk i røret! Det er vel kanskje svar i seg sjøl... Merker jeg blir litt skepstisk når det ikke går an å kontakte forhandlers agent i landet men det er vel nok av canyon-eiere i landet som får ordnett opp i problemer?

Har du prøvd e-post til Canyon Norge? Noen år siden, men min erfaring da var at de svarer raskt. Ellers er det åpenbart fordeler og ulemper med Canyon. Sammenliknet med andre som presser prisene, som Bikeshop, Unaas og Bikester, vet jeg likevel hva jeg ville valgt.

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: larsdx] #2652590 16/03/2021 07:31
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: larsdx

Har du prøvd e-post til Canyon Norge? Noen år siden, men min erfaring da var at de svarer raskt. Ellers er det åpenbart fordeler og ulemper med Canyon. Sammenliknet med andre som presser prisene, som Bikeshop, Unaas og Bikester, vet jeg likevel hva jeg ville valgt.

Det å stå uten sykkel i uker og måneder pga. treg reklamasjonshåndtering fra Canyon, herunder å sende, ordne tollklarering mm. framstår ikke som noen ønskedrøm, ref @bendixen sitt eksempel, så Canyon kommer på bunnen sånn sett. Av de andre nevnte er det kun Bikeshop jeg forholder meg til og da på deler, det fungerer for så vidt fint, selv om deres reklamasjonshåndtering har åpenbare ting ved seg som kan forbedres.

Lars-Erik
Re: Canyons helt nye el-linje [Re: Ugla] #2652624 16/03/2021 09:43
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Jeg er erfaren hobbymekaniker, så jeg er komfortabel med å fikse mye på sykkel selv. Det hjelper ikke når motoren bare dør, og man står der med 25kg sykkel som ikke virker. Det skjedde med en transportsykkel jeg hadde, og da var det veldig greit å kunne trille til lokal butikk og be de ordne opp. Jeg vurderte Canyon, men fant heller en Trek nesten lokalt. De lå prisen på de to alternativene relativt nært hverandre. Fjorårsmodell på tilbud fra Canyon er sikkert vanskeligere å slå prismessig, så da er det kanskje verdt risikoen?

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652740 16/03/2021 15:42
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig i at nedetid er kjipt. Samtidig er det ikke åpenbart at norske forhandlere alltid gjør en bedre jobb. Det virker også som det skal være kurant å få tatt service på Canon-sykler på Shimano Service centres. Lenger reklamasjonstid (?) er åpenbart et argument i Canyons disfavør.

Det er nok generelt sånn at man får bedre service hos nisjebutikker med premiumsykler og høy kompetanse. Men på den andre siden er det en volatil bransje og plutselig har han / hun som driver nisjebutikken funnet på noe annet å gjøre og du står der uten noen å reklamere til.

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2652891 17/03/2021 12:20
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Strive:on 8: Kan nevne at usb-porten kan lade med hurtiglading. Som gjør det mulig å drifte hvilken som helst lykt rett fra batteriet ved hjelp av en slik ein: ZY12PDN <-- google it.

Bakdemperen kommer med 1stk 0.4-spacer installert. Fordemperen kommer jeg til om noen turer.

Artig asså!

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2655779 03/04/2021 13:52
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Selv om dette nå er litt utenfor trådens begynnelse med canyons nye el-drivlinje, så drister jeg meg til å informere om at jeg endte med å kjøpe fjorårets grand canyon:on.link Sykkelen ble sendt etter 2 dager og det tok 12 dager fra sending til mottakelse. Helt innafor.
Takker for deres råd om størrelse da XL helt tydelig er riktig størrelse for meg! Strålende fornøyd med sykkel foreløpig. Har kjørt ca 6 mil på 1 lading og er fornøyd med det. Jeg håper å ikke ha behov for å forholde meg til reklamasjon og servicedivisjonen til canyon.

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2656510 07/04/2021 05:55
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Hvis batteriet er integrert og jeg må lade på sykkelen, klarer den å lade når det er kaldt? Boschen jeg har nå vil ikke lade batteriet hvis det blir kaldere enn 2-3 grader. Det vil si ca 8 måneder i året her oppe.

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: Paulus] #2656597 07/04/2021 09:36
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sånn på generell basis må det vel i hvert fall være noen plussgrader? Fikk selv problemer med lading i Specialized batteri når jeg prøvde det i for kald bod.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2656680 07/04/2021 14:23
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Har integrert batteri på min sykkel, Shimano system. Har ikke hatt noen problemer med å lade den ned mot rundt -5 grader. Men den lader saktere enn i plussgrader. Mulig levetiden på batteri blir kortere, gjenstår å se. Sykkelen er bare rundt 2 år gammel.

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Canyons helt nye el-linje [Re: sykkeloyvind] #2656694 07/04/2021 15:53
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Batteriet kan enkelt tas ut med nøkkel, i hvertfall med steps8000 motoren. Regner med det er samme systemet på nye syklene. Du trenger bare adapter til å lade batteri for seg selv. Den er linket til over her en plass.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå