Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Wifi repeater

Re: Wifi repeater [Re: Raskall] #2646471 31/01/2021 11:22
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: Raskall
Sitat: Thomas-
Løsningen kan være så enkel som å flytte Get-boksen din rundt et hjørne for å gi signalet en litt enklere ferd til vaskerommet. Hvis det ikke er praktisk mulig, kan du prøve å sende IP-trafikken gjennom strømnettet. Såkalt powerline. Hvis vaskerommet er på samme kurs som der Get-boksen står er det et lønnlig håp om at det skal virke. Koster ikke all verden og noen butikker tilbyr åpent kjøp, og det er 50% sannsynlighet for at du ikke får det til å virke.

De trenger da ikke å være på samme kurs. Jeg har satt opp heldekkende wifi via devolo powerline-enheter i en 400 kvadratmeter stor mur-kirke over 3 etasjer. Har også fått wifi-signaler fra ruter til et rom i helt andre enden av en ishall via powerline-adaptere.

Bruker det selv hjemme for å få både wifi og ethernet tilgjengelig på gaming-loftet til jentungen og det er definitivt ikke på samme kurs som ruteren.

Har fått dette til å fungere i 100% av installasjonene jeg har satt opp (de ovennevnte pluss noen til). Man får ikke nødvendigvis full hastighet, men det blir godt nok. Har hatt lav latency og god brukeropplevelse hos alle.

Ikke samme kurs nei, men samme to faser. I et bygg som har trefase inn, så er det varierende hvilke to faser (eventuelt hvilken fase sammen med N for et bygg med TN) som frembringes til et gitt stikk, og da kan du risikere at det ikke fungerer mellom de to stikkene du hadde sett deg ut.

I et bygg uten trefase inn, så spiller det ingen rolle.

Re: Wifi repeater [Re: Raskall] #2646488 31/01/2021 16:43
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Raskall
Sitat: Thomas-
Løsningen kan være så enkel som å flytte Get-boksen din rundt et hjørne for å gi signalet en litt enklere ferd til vaskerommet. Hvis det ikke er praktisk mulig, kan du prøve å sende IP-trafikken gjennom strømnettet. Såkalt powerline. Hvis vaskerommet er på samme kurs som der Get-boksen står er det et lønnlig håp om at det skal virke. Koster ikke all verden og noen butikker tilbyr åpent kjøp, og det er 50% sannsynlighet for at du ikke får det til å virke.

De trenger da ikke å være på samme kurs.

Men de trenger å være på samme fase hvis du har tre-fas inn i sikringsskapet.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Wifi repeater [Re: RazeFaze] #2646759 03/02/2021 06:28
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: RazeFaze

Repeater er i min mening og erfaring en dårlig omvei, generelt, men kan i gitte situasjoner fungere ok.

Etter min erfaring svært lite egnet dersom man i jobbsammenheng må benytte VPN, og jobbmaskin henger på en repeater SSID.

Redigert av tmork; 03/02/2021 06:28.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support