Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Telemark tours

Telemark tours #2645573 23/01/2021 19:13
ekken Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Kom til skade for og melde meg på Telemark tours 163km turritt (gitt at ikke Corona ødelegger).

Dette blir mitt første landeveis ritt.
Noen som har kjørt rittet før og har noen tips til hva som bør prioriteres mtp trening frem mot start 5.juni?

Er dette et greit nybegynner ritt, eller bør jeg finne meg et annet, er det eventuelt noen ritt (gjerne enklere) før denne datoen jeg bør delta på??

Re: Telemark tours [Re: ekken] #2645921 27/01/2021 08:27
Tronda Offline
Entusiast
Entusiast
Har aldri vært med på dette rittet men kan nevne at det er en del landeveisritt som du kan være med på før du starter her. F,eks klassikeren Enebakk Rundt som går 1.mai. http://www.ikhero.no/article/p%C3%A5melding-enebakk-rundt-2021-er-%C3%A5pnet

Re: Telemark tours [Re: ekken] #2646006 27/01/2021 13:06
ekken Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for tips Tronda.
Det er jo veldig fin start på sesongen:) Finner ikke noe info om hvor mye høyde meter man får på runden, ligger det et hemmelig sted på nettet??

Er forsåvidt overranskende dyrt og delta på ritt, 599,- (pluss lisens) er ikke gratis:/

Re: Telemark tours [Re: ekken] #2646037 27/01/2021 15:14
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Hvis jeg skal være ltit djevelens advokat så er det vel heller tvilsomt at sykkelritt for det brede lag blir tillatt 5 juni. Det vil være en gedigen positiv overraskelse i så fall.

Re: Telemark tours [Re: EspenS] #2646045 27/01/2021 16:27
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: EspenS
Hvis jeg skal være litt djevelens advokat så er det vel heller tvilsomt at sykkelritt for det brede lag blir tillatt 5 juni. Det vil være en gedigen positiv overraskelse i så fall.

Framtidsutsiktene for corona-tilstandene varierer fra uke til uke, avhengig av siste pressekonferanse. Men faktum er jo at corona-smitte har hatt en vedvarende synkende trend i Norge i januar, det gjelder også i f.eks Oslo og Nordre Follo kommuner og Viken fylke. Selv når det gjelder antal nye tilfeller spesifikt av det nye muterte viruset i Norge, så har dette sunket fra 36 nye i uke1, til 27 nye i uke 3 , ifølge VG.. I andre land som sliter med det muterte viruset, som England og Danmark, så har disse landene også allikevel en synkende generell smittetrend. Vaksinering er i gang, og en stor del av befolkningen vil være vaksinert før sommeren, spesielt i utsatte grupper. Ingen vet sikkert hvordan corona-bildet utvikler seg videre, men jeg synes ikke det ser håpløst ut med tanke på sommeren. Jeg har tro på ritt i juni.

Redigert av Syklus; 27/01/2021 16:35.
Re: Telemark tours [Re: ekken] #2646053 27/01/2021 17:27
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
du kan jo vurdere vårtesten og eikerrittet også som går på vårparten,
under forutsetnig av at covid-19 har gitt seg

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Telemark tours [Re: Syklus] #2646067 27/01/2021 19:34
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: Syklus
Ingen vet sikkert hvordan corona-bildet utvikler seg videre, men jeg synes ikke det ser håpløst ut med tanke på sommeren. Jeg har tro på ritt i juni.

Fint med meningsbrytning. Mitt syn på det er at vi skal ha ganske store positive overraskelser for at dette skal bli en realitet. Forsiktig gradvis gjenåpning og reising mellom land med relativt likt smittebilde til sommeren: ja. Store idrettsarrangement for bredden ligger lenger nede på listen for gjenåpning. For øyeblikket ligger EU-sonen an til flokkimmunitet i andre halvdel Oktober, dersom ikke flere negative overraskelser på veien. Først da har samfunnet iboende beskyttelse mot smitte på et nivå det er naturlig å diskutere masseevents. Men det kan skje positive overraskelser på veien dit. Og første store mulighet for dette er allerede til uken, når vaksinekandidaten til Johnson & Johnson publiserer sine data. Det er en massiv aktør og kan være en game changer. Bare å krysse fingrene!

Å vise til at smittenivået er synkende som et argument i denne debatten viser bare hvor lett vi lar oss lure av 'den nye normalen'. Australia har ikke hatt lokal smitte 10 dager på rad. Da snakker vi. I Europa har pandemien aldri vært mindre under kontroll, og vi har langt mer smittsomme mutanter, og flere varianter som lusker der ute fra eksempelvis sør-afrika, brasil og usa, med usikker vaksinerespons. Det er svært lite i smittesituasjonen som tilsier optimisme. Det er vaksinene som gir håp, ved å kunne gi oss et nivå på flokkimmunitet slik at samfunnet beskytter seg selv, men det er et stykke fram dit. Det er hva jeg tror. Men håper jeg tar feil og at det går raskere.

Men jeg regner meg selv som optimist da. Optimist for rittsesongen 2022!

Re: Telemark tours [Re: EspenS] #2646083 27/01/2021 20:06
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Joda fint med ulike meninger!
Men at synkende smittetrend ikke skal være et argument i diskusjonen om corona tilstanden det synes jeg det er vanskelig å være enig i :-)

Og så er det vel ikke sånn at vi trenger flokkimmunitet før vi kan arrangere sykkelritt igjen? Kongerittet arrangerte jo ritt for 450 deltagere i fjor sommer.

Så får vi se hva som skjer etterhvert, man kan ikke ta noe for gitt. Men jeg tenker fortsatt at ritt i juni bør være mulig!

Redigert av Syklus; 27/01/2021 20:09.
Re: Telemark tours [Re: ekken] #2646092 28/01/2021 05:10
ekken Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hva som skjer rundt Corona restirksjoner har jeg (nesten) gitt opp og følge med på, annet enn de store linjene. Hva som er status i Mai/Juni er jo umulig og anslå. Regjeringen åpner og stenger over en lav sko (utrolig glad jeg ikke jobber i service næringen). Når det virker som ekspertene ikke vet hva som er best, skal ikke jeg begynne og synse.
Ser man til USA f.eks skulle det ikke mer til enn endring i hvem som sitter som president til for at f.eks NY skulle endre tonen helt, og gå fra full nedstenging til og ønske å åpne opp igjen.

Men for meg personelig er det god motivasjon og ha noen ritt og se frem til, når man først har meldt seg på og lagt inn ritt i kalenderen er det bare å legge inn treningstimer:)

@brabus Tar en titt på vårtesten og eikerrittet:)

Noen som har tips til gode aktive sykkelklubber i Drammens området hvor det arrangeres ukentlige fellesturer?

Re: Telemark tours [Re: ekken] #2646906 04/02/2021 06:52
M
mpe Offline
Avhengig
Avhengig
M
Norsjø runden, som vanligvis går 1.mai, bruker delvis samme trasè som Telemark Tours. (De siste 50 km ca. + de første start km gjennom Skien)

Moderator  support