Slik jeg forstår deg er det ikke snakk om å kjøpe noe nytt hjulsett? Hva som er best kommer an på dine dekkpreferanser og hvor smertefritt du synes det er å bytte mellom hjul. Siden du har to ulike hjulsett i dag kunne det vel vært fint å teste det motsatte?
Jeg tror dog at 28/30mm er et bedre kompromiss enn 32mm når du sykler på de gode veiene du sykler på. Men det er mine dekkpreferanser.
Og avslutningsvis, hvis du liker fart på flaten ville jeg absolutt hatt det smaleste dekket på en dypeste felgen.
Ikke nytt hjulsett. Carbaura 50mm karbonhjulsettet er allerede mer enn bra nok for mitt behov og lite brukt. Hvis jeg beholder dagens oppsett bytter jeg dekk, sånn at grusdekkene går på hjulsettet med mindre profil.
Ikke noe stort problem å bytte, selv om alt som bidrar til mindre logistikk = lavere dørterskel og mer sykling.
Jeg har ikke finlest denne, men en litt liknende artikkel dere hadde ute. Jeg er imidlertid helt klar over at eventuelle fartsforskjeller vil være helt minimale og bryr meg lite om dette. Imidlertid mer nysgjerrig på den selvsagt høyst subjektive følelsen av kvikkhet. Her mener jeg det er en merkbar forskjell på 35mm grusdekkene og 25mm pro one, også når 35mm pumpes relativt hardt.