Har eit par Stereo Zenith v2 og når eg skulle glide skia so vippa strykejernet og såg då at sålen var ganske ujamn (mest i ved bakbindingane, sjå bilde). Det eg lurer på er om nokon har opplevd noko liknande? Tenkjer jo at byggekvaliteten på skia ikkje er heilt bra eller at det har skjedd ein feil. Dei er snart brukt to sesongar.
Jeg har opplevd en gang for lenge siden at et par ski ikke tålte varmen fra strykejernet og at sålen ble ujevn (Dynastar 4x4 Powertrac). Dette var en produksjonsfeil. Jeg ville kontaktet de du kjøpte skiene av og klaget, uavhengig av om de er brukt 2 sesonger.
Det er snakk om 4-5 mm i forskjell på dei verste plassane so det blir lite såle igjen om eg skal slipa det vekk... Det er mest i området ved bakbindingen på begge skia og litt mindre ved frambindingane. Min teori er at kjernen er svak/dårleg og at den har gitt etter.
Hvor mye snakker vi? Er ganske vanlig at ski er/blir litt konkave eller konvekse. Hvis det erlite kan du ta det ned med en stålsikling.
Kikket du på bildet? Det ser ut som betraktelig mer enn man kan ta med en sikle.
Nei, fikk ikke opp bildet første gangen. Hvis dette er ved bindingen så kan det være brukt for for lange skruer. For toppturski hadde dette ikke brydd meg så mye.
Hvor mye snakker vi? Er ganske vanlig at ski er/blir litt konkave eller konvekse. Hvis det erlite kan du ta det ned med en stålsikling.
Kikket du på bildet? Det ser ut som betraktelig mer enn man kan ta med en sikle.
Nei, fikk ikke opp bildet første gangen. Hvis dette er ved bindingen så kan det være brukt for for lange skruer. For toppturski hadde dette ikke brydd meg så mye.
Jeg har hatt ski hvor det har vært brukt for lange skruer - da observerte jeg punkter som ble kjølt ned langsom der skruene var. Man ser runde områder med ca. 1cm diameter hvor smørningen forblir blank og flytende mens den strøkner på resten av sålen. - Det er lett og gjenkjenne mønsteret fra skruenes plassering i bindingen. Det var også forhøyninger lokalt ved hver skrue.