Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Salsa Bucksaw str L GROMBYGG

Salsa Bucksaw str L GROMBYGG #2644078 08/01/2021 10:04
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Har kommet frem til at jeg må skille lag med min følgesvenn over lang tid. Vi har vokst fra hverandre, passer ikke helt sammen lenger. Og det er jo trist å bo innerst i boden mesteparten av året, for bare å dras frem en gang eller to.

Ja, jeg snakker om en av de feteste fatbikene laget noensinne: Salsa Bucksaw.
Kjøpte en av de første som kom til landet, samtidig som flere andre forumister her inne, og den har blitt mye brukt. Flere vintersesonger i begynnelsen, og vårsesonger. Har blitt brukt som XC-sykkel og har vært innom et par topp 10-plasseringer i klassen min på en runde i Terrengsykkelrittet, der det toppet seg med 6. plass på drittåret med regn og faenskap. Har også deltatt i NM i fatbike på Lygna i -15°C.

Det er mye gromt med denne, og den er ikke lik noen annen, da den er sinnsykt mye bedre:
- 120mm Fox 34 2015-modell for 27,5"+. Denne får akkurat nok plass til Wrathlorde 4,2". (nyoverhalt med smøreolje som flyter godt nok i kulda)
- Bakdemper: Rockshox Monarch RT3 184x44mm.
- Hjulsett med Nextie Black Eagle foran og Nextie Black Eagle 2 bak (lite luft i steinrøys og mosing av felg resulterte i kræsjerstatning) på Hope Pro 4 foran Hope Pro 2 Evo bak, med DT Revo og messingnipler.
- Race Face Next SL-krank på Hope-lager har holdt godt (175mm lengde)
- Rockshox Reverb Stealth 150mm dropp med BikeYoke DeHy-konvertering for kabeloperasjon av pinne. Nyservet. BikeYoke hendel festet med matchmaker X.
- Cane Creek 40 styrelager med helt nye maskinlager
- Race Face Turbine 60mm stem med titanskruer i styreklemma
- Race Face SIXC 785mm styre 20mm oppsving
- SRAM Guide RSC-bremser med titanskruer i styreklemmer og montering av bakkaliper. Uberbike bremseklosser med kjøleribber
- SRAM Centerline 180mm bremseskiver festet med titanskruer
- Lite brukt (som nytt) Fabric Scoop-sete (Radius)
- Salsa setepinneklemme
- 45NRTH Wrathlorde fordekk (en innkjøringstur og to lette snøstiturer etter)
- 45NRTH Dillinger 5 bakdekk satt opp slangeløst med Huck Norris fat.
- Ny underrørsbeskytter i SAS-tec fra ION

Disclaimer: trodde jeg hadde en liten bulk i underrøret jeg fikk for flere år siden. Har ikke klart å finne den igjen nå ved forberedelse av salg, og har kjørt som rakkern med sykkelen likevel. Det er også selvfølgelig lakkslitasje her og der som seg hør og bør på en noen år gammel sykkel. Har teipa litt på utsatte steder nå før salg.

Har også litt ikke-piggdekk liggende: Vanhelga (foran, godt brukt), Dunderbeist (bak, knapt brukt), 2x Jumbo Jim liteskin (ett meget godt brukt - begge ruller som lyn).

Mot tillegg kan det også følge med en Cane Creek DBInline som gir en helt annen kjørefølelse på denne sykkelen. Denne har aldri vært servet, til info. Den kan bygges om til DBAir IL ved service, dog.

Størrelse: L
Farge: gull-oransj
Pris: HBO 25000,-

Sykkelen befinner seg i Oslo, og jeg foretrekker at kjøper besiktiger sykkel før kjøp, så alt er sjekka ut. Hadde en siste testtur i går, og alt funker som det skal.

Bilder kommer i.l.a. helga.

Redigert av baronKanon; 08/01/2021 10:12. Rediger grunn: Trykket for fort

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Salsa Bucksaw str L GROMBYGG [Re: baronKanon] #2644257 10/01/2021 19:58
Finn Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg tar’n
ICON_SMILE

No Brakes, No Freewheel, No Worries !!

aka RAMMSTEIN
Re: Salsa Bucksaw str L GROMBYGG [Re: baronKanon] #2644386 11/01/2021 16:52
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Nå har'n Finn fått det slik som'n vil. Salsa Bucksaw, og da var'n solgt!
yes

STRÅLENDE handel, og lykke til!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support