Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

SVART eller FLUOR sykkelklær?

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2645453 22/01/2021 10:59
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg skal aldri sykle i orange igjen.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Valentino] #2645456 22/01/2021 11:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Valentino
Jeg skal aldri sykle i orange igjen.

Au.
[Linket bilde]
min nye ruskeværgarderobe må gå i søpla allerede før den er brukt? frown

Fandens Proud Boys.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Sepeda] #2645459 22/01/2021 11:22
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Neida. Bare å stjele tilbake, akkurat som vi stjeler tilbake pendlergult.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Brabus] #2646574 01/02/2021 14:01
Gulesider Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Brabus
Sitat: Gulesider
Det stemmer vel egentlig ikke helt i virkeligheten. Det er en teoretisk ide det du har der.
Nå jeg er ute å kjører bil så er min påstand at det ikke spiller noen rolle hvilken farge syklister har på tøyet.
Jeg ser dem like godt om de er i svart eller rødt eller gult.
Og dersom vi snakker om når det er mørkt så er forskjellen refleks og lys, ikke hvilken farge de har på klærne.

Seriøst ?
Så du ser en hvit bil like lett som en rød bil i snøføyka eller mener at det kun er marginal forskjell ?
Forklar meg da hensikten med kamuflasje fargede kjøretøy og at utrykningskjøretøy gjerne bruker signalfarger.

Unnskyld har vært litt fraværende så har ikke fått svart.

En hvit bil i snøføyka kan være vanskelig å se. Da er det bedre med en rød. Den vil mest sannsynlig være lettere å se.
Hvis vi snakker om dårlig vær, snøføyke, mørke, en ettermiddag på en regnfull høstdag, på kveldstid, så er det lett å være enig med deg.
Men samtidig vil jeg si at i slikt vær så er det bare refleks og lys som gjelder.

Og det er veldig stor forskjell på gule jakker. Noen gule jakker er faktisk ikke så reflekterende.
Poenget mitt som jeg vil trekke frem er at, når det er dårlig vær så bør man ha refleks/lys. Det er det eneste fornuftige og det eneste som fungere. En gul jakke erstatter ikke det. Det er den falske tryggheten jeg ser hos guljakkene som jeg er litt opptatt av. Min erfaring som jobbsyklist gjennom mange mange år er at det er liten forskjell på om jeg sykler i svart eller gul. Men stor forskjell når jeg har refleks og lys. Og størst forskjell er det når jeg ikke tar for gitt at billister ser meg uansett hva jeg har på meg. Jeg sykler stort sett med det utgangspunktet at uhell skjer fordi billist er uoppmerksom og ikke om jeg har gul eller sort jakke. Men som sagt, det jeg diskuterer er farge på klær på sommeren når sola skinner og fuglene kvitrer. Da mener jeg det spiller liten rolle.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Gulesider] #2646577 01/02/2021 14:03
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
På'an igjen ICON_SMILE

Har du lest noe som helst av det vi har sett på av rapporter og undersøkelser?

I tillegg til alle momentene som er nevnt der:

Husk at de fleste ulykker som medfører alvorlig skade eller tap av liv for syklist skjer i kryss, ref. f.eks. TØIs rapport Trafikksikkerhet for syklister.

I kryss skjer riktig nok ulykker hyppig mellom syklister og høyresvingende motorkjøretøy i samme retning eller møtende venstresvingende kjøretøy, men ulykker ved rene krysninger forekommer også hyppig.

Derfor er det viktig med lys og reflekser som kan sees fra siden, men også klær med synlig farge som er iøynefallende for bilisten også når bilens lys ikke treffer syklisten. Det er særlig aktuelt nettopp på dagtid, når syklisten gjerne ikke bruker lys og effekten av refleks er begrenset.

Hva gjelder falsk trygghet, er vi alle skjønt enige om at man som syklist alltid skal utvise varsomhet og ikke føle seg trygg på at man blir sett bare fordi man har en gitt farge på klærne, refleks eller lys. Vi er også skjønt enige om viktigheten av nettopp refleks og lys. Det endrer ikke på det faktum at valg av farge på sykkelklær har en reell effekt på både synlighet og ulykkesforekomst, slik forskning viser.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650029 28/02/2021 19:43
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
kan anbefale simpel refleks-sele til 69,- om man vil være litt mer synlig i mørket uten å bytte ut alle plaggene man allerede har ICON_WINK

[Linket bilde fra pvubergen.no]

kan strammes så den sitter tett uten å blafre (selv i aeroposisjon), og er ikke i veien for lommene på jakka - en billig nobrainer for høst/vinter/vår sykling ICON_WINK

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650030 28/02/2021 19:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
For våryre landeveissyklister som ikke har fulgt forumet i vinter, er dette altså utgangspunktet...

...med dertil hørende meningsmåling.

For undertegnede har tråden avfødt en plagsom besettelse med fluo BANG. Mer for synlighet og trafikksikkerhet enn stilhensyn, må jeg innrømme.

[Linket bilde]

For egenterapi som forhåpentligvis kan stoppe denne kostbare galskapen, tenkte jeg å dele det foreløpige resultatet av besettelsen før det går for langt.

Etter å ha tilbrakt mørke vinterkvelder med å lyse på vinterklærne med StVZO-lykt, innså jeg at de alle, selv de mørke, var utstyrt med effektive reflekser. Så i vintermørket er jeg rimelig godt dekket, fluo BANG eller ei.

Men det samme var ikke tilfellet for øvrige sesonger, der man i lettere klær ruller gjennom gråvær, regn, vind, tåke, skumring eller bare tett trafikk, på kjappe turer hjemme eller episke ekspedisjoner i fjerne himmelstrøk, med eller uten lykt.

Og i motsetning til mørke, er det nettopp i slike lysforhold at fluo BANG, ikke bare reflekser, kommer til sin rett.

I den voksende samlingen av praktisk og hverdagslig, ensfarget hi-viz, vil trente øyne kjenne igjen klassisk grønn Gabba (etterfølgeren Perfetto kommer i like spreke farger), gul Castelli Difesa, diverse oransje fra Sportful No Rain Light, gul vindjakke Hot Pack 6, finske GripGrabs Primavera og andre effekter fra samme hi-vis kolleksjon. Alle med refleksdetaljer. Og et par DeFeet Ombré Sunrise som matcher både oransje og gult. Bare for å vise at det hele ikke er så alvorlig, og så stilpolitiet kan få litt vann på mølla.

Plaggene kan synes å overlappe hverandre, men de er alle for forskjellige temperaturer og til dels værforhold.

Og ja, nederst i høyre hjørne, finner man det ultimate faux pas for stilbevisste landeveissyklister: Refleksvest shocked2

Jeg har faktisk nå og da savnet nettopp en enkel refleksvest for optimal synlighet. Særlig når de lange turene går over i skumring og bekmørk natt, kanskje i ukjent land med ukjent trafikkultur. Vet at jeg heller burde velge noe stilfullt og elegant som Rapha Brevet Gilet med reflekser (ikke sant, Ole?), men det blir bare for smakfullt og sofistikert for mitt fluo BANG-prosjekt. Og ikke finner jeg den i min størrelse heller.

[Linket bilde]

Valget falt på en modell med det velklingende navnet Mont Ventoux fra Raceviz-serien til belgiske Wowow. Med klassiske tre lommer bak. Her på rytterne fra nederlanske Rogelli-Gyproc-APB U23, nå NXTG Racing, som vi sist så i Omloop Het Nieuwsblad.

Om man først skal ha refleksvest, synes utvalget fra Raceviz å være noe av det mer spiselige. Og Facebook-siden viser et visst engasjement for sykkelsporten. Bikeshop og Atredo har enkelte modeller, andre kan finnes på Amazon.de og hos belgiske og nederlandske forhandlere. Min er snart på vei i posten, og ikke vet jeg om den er brukbar, men den lover både å ha grei passform og en viss pusteevne. Små i størrelsen, sies det, og det gir håp om at den faktisk passer på syklister etter at vi kvitter oss med koronatillegget.

Om ikke annet, kan vesten tjene som inspirasjon til å bestige fjellet den er oppkalt etter, i hjulsporene etter Iván Sosa fra årets Tour de la Provence.

Sånn.

Nå har fornuften fått sitt, og jeg skal heller tenke på farge-, logo- og kontrastrike trøyer i fluo BANG i hotrytis ånd. Kanskje ikke bukser.

@bjarnetv: Ops, beklager, ser at du svarte før jeg la inn på nytt for noen endringer. Godt poeng hva gjelder reflekser ICON_SMILE

Og for å være alvorlig et øyeblikk, er ikke egentlig alle plaggene over nyanskaffet eller anskaffet kun for få å fluo BANG. Men nye klær jeg skulle trenge, blir gjerne fargerike.

Ser dessverre så mange syklister som går i ett med den grå asfalten, særlig i grått vær og skumring, at jeg tenkte å dele og forhåpentligvis inspirere.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: bjarnetv] #2650034 28/02/2021 20:14
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: bjarnetv
kan anbefale simpel refleks-sele til 69,- om man vil være litt mer synlig i mørket uten å bytte ut alle plaggene man allerede har ICON_WINK

[Linket bilde fra pvubergen.no]

kan strammes så den sitter tett uten å blafre (selv i aeroposisjon), og er ikke i veien for lommene på jakka - en billig nobrainer for høst/vinter/vår sykling ICON_WINK
Det må vel kunne gå an å lage noe som ikke ser ut som om det er en hundesele (eller en annen dyresele)?

Stig

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650036 28/02/2021 20:19
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Akkurat på refleksfronten er jeg ok. Trenger ikke sele. Men: Jeg liker slike seler på gående personer. Det er mye lettere å identifisere en gående person med en slik enn en med disse tradisjonelle vestene med to horisontale striper. De ser ut som skilt.

Selv syklet jeg i sort i dag med enkelte innslag av hvitt, og med baklykten på full dagslysblink. Bør få meg en forlykt også. Annen tråd.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650037 28/02/2021 20:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Nå er jeg jo selv skyld i at vi snakker om reflekser igjen, gitt min nevnte besettelse med hi-viz, men må være ærlig og si at refleksseler er et godt stykke utenfor min komfortsone rent stilmessig, og milevidt fra hotrytis fluo BANG.

Syntes refleksvesten fra Raceviz var vågal nok, og trodde den ville sikre meg både refs og midlertidig utestengelse, men den gang ei ICON_SMILE

Rekalibrering, som man sier i stiltråden.

[Linket bilde]

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650109 01/03/2021 09:58
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Nå som jeg altså er mer enn godt oppsatt med et snusfornuftig ytre lag av til dels fluoriserende og ofte reflekterende, om enn ensfargede, klær for krevende lysforhold og ruskevær i varierende temperaturer, kan jeg konsentrere meg om å finne sesongens nye én eller to fargerike trøyer.

[Linket bilde]

Og kanskje noe annet enn Assos (med mindre det er kommet nye gøyale spesialkolleksjoner?), Castelli eller søsteren Sportful, eller de stilfullt dempede Rapha, Café du Cycliste, Ornot, PEdAL ED o.l. ICON_SMILE

Om man vil ha team-trøyer, har Valentino allerede vist oss en skattekiste fra Prendas ICON_COOL

Foruten Alé og Morvélo, har jeg hatt et godt øye til bl.a. fargerike Pedla, Velocio, Void, Black Sheep (men nå er det slutt på gøyale blomster for herrene), uhøytidlige God and Famous, og mer tilgjengelige merker som Santini.

Campagnolo er blitt fargerik i år og også innenfor, om man bare kan få kloa i dem thinking

Og jeg må si at det er noe nedslående at blant presumptivt gøyale merker som Alé og Morvélo, synes norske importører og forhandlere å ha valgt kun alt som er svart, grått, jordfarget og stealth ICON_BLUSH

Har vi oss selv som forbrukere å klandre, eller kan at bransjen stole på at vi tør være mer vågale?

Hvilke merker og leverandører kan det allvitende forum anbefale for gøyalt design? Som kanskje attpåtil kan beskues og prøves her på berget?

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650138 01/03/2021 12:02
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[Linket bilde]

VERD for Foreningen Fri. 11 farger. Regnbueflagg, konsentrasjonsleirtrekanter, transgendersymbol og Fünffarbiger Flugzeugstoff-mønster. Din egen personlige Pride-parade kommer i to sykkelsnitt (racing og mamil/makil) og ett løpesnitt i Bioracers nettbutikk denne uka. 500,- av det du betaler går til https://www.foreningenfri.no/.
Vi kommer også til å kjøre Hudfarger-trøya fra i fjor om igjen i samme butikk. Der går pengene til Antirasistisk Senter, men den er ikke så fargerik.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Sepeda] #2650139 01/03/2021 12:07
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tematikken er sannsynligvis berørt i en annen stiltråd, men jeg gidder ikke leite etter fasitsynsinger der: Er det her i gården innafor å *bare* kjøpe trøye for så å bruke bukse fra et annet merke? Eller skal/bør/må trøye og bukse alltid logomatches?

Gaute
Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: gauter] #2650144 01/03/2021 12:26
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: gauter
Er det her i gården innafor å *bare* kjøpe trøye for så å bruke bukse fra et annet merke? Eller skal/bør/må trøye og bukse alltid logomatches?

ICON_SMILE

Jeg er ingen autoritet på emnet, og bommer hver gang jeg prøver meg i stiltråden, men jeg tenker at så lenge det er en bevisst stilmessig, funksjonell, kulturell eller historisk tanke idea bak trøya, eller eventuelt buksa, er det intet krav til logomatching.

Samme for lue, sokker og hansker.

Jeg er rimelig trygg på å bruke f.eks. enhver av fluo BANG trøyene i forrige innlegg med enhver passende bukse.

Men tilfeldig sammenrasket bekledning uten slik tanke synes jeg ikke er like elegant.

Castelli og Sportful er forresten i samme familie, så de mixer og matcher jeg av hjertens lyst.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: gauter] #2650145 01/03/2021 12:29
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sorte bukser er sorte bukser. ICON_SMILE

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650153 01/03/2021 12:45
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg har sorte bukser med en tynn refleksstripe sydd inn in stoffet bakpå. Det er jo relativ smart da. Ikke hi-vis, men bare vis.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Valentino] #2650171 01/03/2021 13:39
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sorte bukser er sorte bukser.

Men det er jo nettopp fargen på buksa som skiller wanna-be klinten fra fluo-BANG hveten.

[Linket bilde]

Og jada, jada,vi vet hvorfor buksa "må" være sort.

[Linket bilde]

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650176 01/03/2021 13:51
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du viser hele antrekk, bortsett fra buksa til venstre da. ICON_SMILE
Det fine med sort bukse er at man kan bruke favoritten til alle mulige trøyer.
For ordens skyld så har jeg et (dessverre ikke særlig fluo BANG men blått) helt antrekk som det hender at jeg bruker når jeg er midtsommerslank.

For å ta et steg tilbake til kaldværstøy: Bioracer SPITFIRE BIBTIGHT TEMPEST FLUO. Matchende jakke finnes, og i orange fluo.
[Linket bilde fra bioracer.com]

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Valentino] #2650184 01/03/2021 14:12
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
For å ta et steg tilbake til kaldværstøy: Bioracer SPITFIRE BIBTIGHT TEMPEST FLUO.

Praktisk, meeen... da begynner vi å snakke trafikksikkerhet igjen.

La oss heller ta et steget til... Cycology shocked2

[Linket bilde]

Vet ikke hvordan jeg glemte dem i sted ICON_SMILE

Ikke så elegante som noen av de andre, men BANG, da ICON_LAUGH Selv i svart.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650191 01/03/2021 14:25
J
jorlie Offline
Entusiast
Entusiast
J
Med fluo og andre fargerike klær er du nesten fanget av en eller annen "kolleksjon", eller så blir det å kombinere med sort. Jeg kjøpte en fin spy-(eller lime-)grønn fluo jakke fra Endura, men nå kan jeg ikke bruke mine gule hansker uten å se ut som en klovn. Jeg har noen knall oransje sko som jeg liker, men hva gjør jeg når jeg har en rød sykkel? Så medmindre man gir beng eller har klesbudsjett til en middels influencer blir det lett til at man har masse klær i sort, og så kombinerer med et og annet fargerikt plagg.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Valentino] #2650192 01/03/2021 14:27
hotryti Offline OP
Mr Fluo Bang!!
OP Offline
Mr Fluo Bang!!
Åååå, jeg er så hjertens enig. Team Kjekkas kan få ha den fargen for seg selv😂👏👏👏

-orker du enda mer? sjekk ut:
https://www.youtube.com/c/HOTON

H.O.T.O.N Håvard Olav Tryti Oslo Norge
Instagram / Instagram music / Youtube / Spotify

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650194 01/03/2021 14:30
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: hotryti
Åååå, jeg er så hjertens enig. Team Kjekkas kan få ha den fargen for seg selv... (3 x Clapping Hands Emoji)

Mister Fluo BANG is in da house!

Velkommen, men hva er det du er så enig med Valentino om, da? Sorte bukser? thinking

Synes forresten du bør legge ut noen bilder fra Instagram-profilen din til inspirasjon og folkeopplysning yes

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650201 01/03/2021 14:38
Furu Offline
/Stig
/Stig
Jeg har ikke funnet noe, men det finnes vel?
Fluro (semi fluor) klær med et godt ullstoff slik Raphatrøyene alltid har hatt?

Stig

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650206 01/03/2021 14:53
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Cycology, også kjent som det mest harry man kan ha på kroppen når man sykler.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: pharynx] #2650226 01/03/2021 15:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: pharynx

ICON_SMILE

Men det er påfallende hvordan de australske Wild Style-merkene, blant dem flere av dem jeg nevnte, har gjort sykkelgarderober verden over mindre strenge og mer løsslupne og selvironisk gøyale.

[Linket bilde fra images.immediate.co.uk]
Bikeradar: Ultimate Australian cycling kit round up

Eurostyle i Aussie-versjon, altså. Ikke for de sjenerte, og fjernt fra trygge Rapha og Maridalsveien. Eller Castelli og Sørkedalsveien, for min del ICON_SMILE

[Linket bilde fra images.immediate.co.uk]

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: hotryti] #2650237 01/03/2021 16:40
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mye moro fra Australia. Kinkig import kanskje?
Artig å se at de er på kamuflasjemønstekjøret flere av dem. Men de har ikke kommet på å bruke Flugzeugstoff.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Valentino] #2650244 01/03/2021 17:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Mye moro fra Australia. Kinkig import kanskje?

Ikke vet jeg. Noen av dem har underbruk i Storbritannia/Europa ICON_SMILE

Jeg heier alltid på nasjonale og lokale produsenter og forhandlere, men betegnende at hos norske Abracadabra er det første man møter et banner for "Black Edition", og disse anbefales på førstesiden:

[Linket bilde]

Joda, litt fluo kan spores, men vi er ikke akkurat fargeelskende australiere her i landet, nei.

Trimtex synes å ha mer farger yes

Og som jeg nevnte i innlegget over, er det en smule nedslående at blant presumptivt gøyale merker som f.eks. Alé og Morvélo, synes norske importører og forhandlere å ha valgt kun alt som er svart, grått, jordfarget og stealth.

Satser på at bransjen leser forumet med argusøyne og gir oss et fargerikt 2021 ICON_SMILE

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Sepeda] #2650247 01/03/2021 17:50
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Redd for at det er for sent for 2021. Men europeiske underbruk med ferdig MVA-handel er fine ting.

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: Sepeda] #2650248 01/03/2021 17:51
hotryti Offline OP
Mr Fluo Bang!!
OP Offline
Mr Fluo Bang!!
Ha ha ha, og takk Sepeda, for å gni inn det faktum at jeg er for klønete til å sitere og svare på rett måte.
Hjelp:)

Vel, svaret var ment som et vennskapelig nikk til Valentino:
Oransje klær skjer ikke hos meg heller...
Vi overlater den fargen til team kjekkas og oljeplattformarbeidere

Ellers:

Sepeda, det er helt klart👍👍👍 noe helt spesielt med australienere:
De drar ting litt ekstra langt, og er gjerne fulle av humor og selvironi, slik som min gode venn Lee 'Hollywood' Turner,
som er sidekick i musikkvideoen FLUO BANG SONG.

Sitat: Sepeda
Sitat: hotryti
Åååå, jeg er så hjertens enig. Team Kjekkas kan få ha den fargen for seg selv... (3 x Clapping Hands Emoji)

Mister Fluo BANG is in da house!

Velkommen, men hva er det du er så enig med Valentino om, da? Sorte bukser? thinking

Svarte bukser: her mener jeg det holder å ha to par.

Synes forresten du bør legge ut noen bilder fra Instagram-profilen din til inspirasjon og folkeopplysning yes

Ha ha, Sepeda!!! Takk for reklamen:)
Kan bare si at det er mere vilt innhold på vei...

-orker du enda mer? sjekk ut:
https://www.youtube.com/c/HOTON

H.O.T.O.N Håvard Olav Tryti Oslo Norge
Instagram / Instagram music / Youtube / Spotify

Re: SVART eller FLUOR sykkelklær? [Re: pharynx] #2650254 01/03/2021 18:48
Kodo Offline
Gruppeløs :p
Gruppeløs :p
Sitat: pharynx

Hmm, trodde det var Primal Wear jeg ICON_GRIN

[Linket bilde fra i.ebayimg.com]

(For ordens skyld, over halve sykkelgarderoben min er fra Primal Wear ;))

Mads | Støtt NOTS
- Så mange deler, så lite penger
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå