Her kommer en helt ny musikkvideo som kanskje inspirerer deg til å skifte ut sykkelgarderoben til noe litt mer fargesprakende...eller...
..som bare bekrefter det du alltid har ment:
SVART er det eneste rette, og FLUOR er til å spy av...
Enjoy!
Til info: I denne videoen har jeg med meg Lee 'Hollywood' Turner, som er en vill australsk syklist. Brand Rider for GIANT, kjører 30000km i året, og har en garderobe på 300 sykkelkits!!! Vi møttes på instagram og fant raskt ut at vi hadde en felles kjærlighet til sterke farger og vill design. Nå har vi begynt å lage litt musikk sammen:) Lee Turner på Instagram: @_leeturner og min konto er @h.o.t.o.n
(jeg mener fortsatt at Gelati GIS, fra starten av 90-tallet er sykkelsportens fineste trøye)
Jeg er ikke direkte uenig i at sort kan være stilig på rett syklist, spesielt mellom april til september. Men når høst og vinteren kommer med litt andre farger, belysning, og ikke minst snø for de som er (u)heldige nok til å få oppleve det, blir det fort veldig kjedelig med sort. Spesielt hvis hver eneste wannabe ikke har mer fantasi enn å se ut som alle andre.
I musevisasesongen, frisker det veldig opp med oransje, rød eller tilsvarende fargevalg. Nå tenker jeg ikke sikkerhet og refleksvestfarger, da vi tross alt er i stiltråden. Men siden stil endrer seg gjennom sesongen, blir det som er kledelig i sommerhalvåret fort harry om vinteren. Sort sykkelbekledning, da på overkroppen blir rammet av dette.
Kul video!. Som middelaldrende bankfunksjonær med astma bør jeg holde meg til noe mindre selvlysende. Men gud hjelpe så lei jeg er av alle helt svarte syklister i Maridalen. Som fluro krever også svart stil for å gjennomføres stilig. Litt keitete bleiking i 100% svarte sykkelklær er like hjelpeløst som meg første gang jeg trengte sykkeltøy og så gjennom stativet på Oslo Sportslager i 1992.
Jeg synes edorf oppsummerte det veldig bra. Og det stemmer med det jeg føler meg mest stilig i for tida. Ensfarget svart nederst og ensfarget farge øverst. Kjedelig og trygt!
Kul video!. Som middelaldrende bankfunksjonær med astma bør jeg holde meg til noe mindre selvlysende. Men gud hjelpe så lei jeg er av alle helt svarte syklister i Maridalen. Som fluro krever også svart stil for å gjennomføres stilig. Litt keitete bleiking i 100% svarte sykkelklær er like hjelpeløst som meg første gang jeg trengte sykkeltøy og så gjennom stativet på Oslo Sportslager i 1992.
Jeg synes edorf oppsummerte det veldig bra. Og det stemmer med det jeg føler meg mest stilig i for tida. Ensfarget svart nederst og ensfarget farge øverst. Kjedelig og trygt!
LarsB
####
Støtter jeg min kollega i Finansbransjen (har dessverre ikke astma men har byttet ambisjoner med fokus på pensjon) svart bukse/bib og farget jakke. Sommerstid er det jammen ikke mye jeg har i svart med unntak av bib.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Har ikke mye fluo, men liker egentlig farge på trøyer og jakker. Sorte sommetrøyer har jeg ikke. Har forresten en ny VERD-trøye på gang. Ikke fluo, men seks farger på én gang. Ingen premie for å gjette hvilken organisasjon bidraget går til.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Takk! Vi har hatt det gøy med å dra frem alt av knitrende fluor. Lee Turner har over 300 kits, og masse gal design. Første gang jeg oppdaget fyren på instagram, var det som å finne en bror, eller vel... en fluor-bror:)
Jeg er ikke direkte uenig i at sort kan være stilig på rett syklist, spesielt mellom april til september. Men når høst og vinteren kommer med litt andre farger, belysning, og ikke minst snø for de som er (u)heldige nok til å få oppleve det, blir det fort veldig kjedelig med sort. Spesielt hvis hver eneste wannabe ikke har mer fantasi enn å se ut som alle andre.
I musevisasesongen, frisker det veldig opp med oransje, rød eller tilsvarende fargevalg. Nå tenker jeg ikke sikkerhet og refleksvestfarger, da vi tross alt er i stiltråden. Men siden stil endrer seg gjennom sesongen, blir det som er kledelig i sommerhalvåret fort harry om vinteren. Sort sykkelbekledning, da på overkroppen blir rammet av dette.
Som forumets store Daccordi fanboy er neonfarger og Gis gelati veldig relevant for mine interesser
holder også en liten knapp på Galli drakten fra 91, siden den inneholder maksimalt antall sponsorer, og jeg har en vond tendens til å kjøpe rammer med team Galli-fargene når de dukker opp på finn
Det stemmer vel egentlig ikke helt i virkeligheten. Det er en teoretisk ide det du har der. Nå jeg er ute å kjører bil så er min påstand at det ikke spiller noen rolle hvilken farge syklister har på tøyet. Jeg ser dem like godt om de er i svart eller rødt eller gult. Og dersom vi snakker om når det er mørkt så er forskjellen refleks og lys, ikke hvilken farge de har på klærne.
Nå jeg er ute å kjører bil så er min påstand at det ikke spiller noen rolle hvilken farge syklister har på tøyet. Jeg ser dem like godt om de er i svart eller rødt eller gult.
Dette bilistpratet må bare slås ned på umiddelbart av hensyn til vår felles sikkerhet
I dagslys, særlig i gråvær eller regn, er svarte klær, selv med reflekterende elementer, betydelig mindre synlige enn tilsvarende i flouriserende farger, for å ta de to ytterpunktene i tråden. Det er ikke synsing, men etablert kunnskap.
Så ja, gjør som Pantani
Sitat: Gulesider
Og dersom vi snakker om når det er mørkt så er forskjellen refleks og lys, ikke hvilken farge de har på klærne.
Der kan vi være mer enige.
Enkel illustrasjon av mørke (0:47) versus dagslys (1:43) her, om enn ytterst uelegant og helt uten bukkestyre
Men slike praktiske betraktninger er milevidt fra trådstarters anliggende, og bør straks forvises til f.eks. tråden Sykkelfarge som er enklest å oppdage.
Men i praksis når jeg kjører bil, så ser jeg syklister på veien både i sort og blått og grønt. Jeg klarer rett og slett ikke si at jeg faktisk ser guljakkene noe bedre enn andre. Jeg ser syklister.
Men som du hekter på selv, i gråvær og regn kan ting være annerledes. Litt.
Og jeg er helt overbevist om at de skadene vi har/ulykkene som skjer ikke kan relateres til gul eller svart jakke. Tvert imot tipper jeg på at det er flere yellowjackets som er påkjørt eller presset i trafikken enn de som kler seg i sort.