Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla?

Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? #2643476 04/01/2021 08:25
H
hJürg1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Min A4 er litt trang for å få med vogn(familien er blitt n+1) og bagasje (og gaver nå i jula) så da melder jo behovet seg plutselig(heldigvis..) for ny bil (hehe).
Og da er kravlisten:
- Større bagasjerom enn A4 stasjonsvogn (ca 450ltr)
- Rekkevidde, så mye som mulig. i praksis skjønner jeg jo at dette per nå er ca 40mil +/-.
- Ikke Tesla, dårlig mediaomtale, the word on the street er at kundebehandling er dårlig, lang ventetid for rep etc.

Noen som har erfaringer og komme med?

facebook.com/secondhandsessions

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643477 04/01/2021 08:31
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
E-tron.

Bikkje, to unger, sykler på hengefeste muliggjør ferie. Den svelger bra med baggasje. Rekkevidde rundt 40 mil, med med så mye kraft er det lett å svi av noen kilometer ekstra. Kjører du fornuftig, så er 35+ mil ikke noe problem, og uansett kjøremønster på norske veier er jeg ikke redd for distanser på 30 mil med mindre det er kontinuerlige fjellklatringer.

Godt fornøyd, og barnesykdommene begynner å bli borte. 55 eller 50 er litt tja, handler om rekkevidde egentlig. Utstyr kan du lett gå deg vill i...

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643480 04/01/2021 08:49
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
Det avhenger veldig av hvor fort du må ha bilen.
Hverken ID4 eller Enyaq mulig å få tak i på en stund.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: Plankepetter] #2643484 04/01/2021 09:11
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Id 4 med bakhjulsdrift skulle komme like over nyttår ble det sagt da jeg snakket med en selger på VW i fjor høst. Firehjulsdrift blir først nærmere sommeren.

Jeg ser litt på denne selv da den oppfyller mange av kravene jeg har på lista for ny bil. Men den er så høy! Med skiboks blir det sannsynligvis umulig å få den inn i min 1979-modell garasje, og det er en showstopper.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643485 04/01/2021 09:18
olechr Offline
More than words
More than words
Var i samme situasjon og endte med ID 4. Estimert til april.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643487 04/01/2021 09:21
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: hJürg1
the word on the street er at kundebehandling er dårlig, lang ventetid for rep etc.

Mens word on the street er fantastisk kundebehandling hos Møller? ICON_SMILE

Per B.
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: perbl] #2643488 04/01/2021 09:27
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: perbl
the word on the street er at kundebehandling er dårlig, lang ventetid for rep etc.

Det er å strekke strikken langt.... Men, hvem har fantastisk kundebehandling? Hadde Nissan, ikke en gang til !!

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: Øyvind V] #2643489 04/01/2021 09:28
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: Øyvind V
Id 4 med bakhjulsdrift skulle komme like over nyttår ble det sagt da jeg snakket med en selger på VW i fjor høst. Firehjulsdrift blir først nærmere sommeren.

Jeg ser litt på denne selv da den oppfyller mange av kravene jeg har på lista for ny bil. Men den er så høy! Med skiboks blir det sannsynligvis umulig å få den inn i min 1979-modell garasje, og det er en showstopper.

Høyde er en ting, men husk bredde og lengde også på nye elbiler. Selv med ny garasje så kunne ikke e-tron vært særlig mye lenger, og parkeringsplasser må snart tegnes om. Tesla er større....

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: perbl] #2643490 04/01/2021 09:41
H
hJürg1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Sitat: perbl

Tja...virkelig erfaring får man vel først når det oppstår problemer, men har hatt både brukt Skoda og A4 Allroad siden 2005 hos Møller og er like fornøyd som da jeg benyttet toyota tidligere. Det er nå mine erfaringer ihvertfall.
Når det er sagt så vil nok de anektoditiske episodene med dårlig erfaring på kundebehandling alltid "høres" bedre enn alle som er fornøyd.
Generelt tror jeg at etablerte kjeder og bilfabrikanter har bedre logistikk og en verdikjede som er bygd opp og tweaket over mange år enn slike relativt nye merker som Tesla som har egne verksteder etc. Men dette er ikke en "hate Tesla tråd".

ID4 er vel identisk med Skoda Enyaq?

Redigert av hJürg1; 04/01/2021 09:42.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: eOpseth] #2643493 04/01/2021 09:45
kveita Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hyttenabo med etron50 kommer ikke frem til 1040moh fordelt over 215 km på vinterføre og med full bil og skiboks. Som man ofte har på vei til fjellet. Da frister ikke elbil så veldig.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643494 04/01/2021 09:45
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Funker appen i VW og Audi nå? Tenker da på at man får kontakt med bilen og satt på oppvarming. Funker det på f.eks ID3 og e-tron?
Hva er word on the street om dette?

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: kveita] #2643495 04/01/2021 09:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: kveita
Hyttenabo med etron50 kommer ikke frem til 1040moh fordelt over 215 km på vinterføre og med full bil og skiboks. Som man ofte har på vei til fjellet. Da frister ikke elbil så veldig.

e-tron 50 har jo ikke all verdens rekkevidde, da. Så full bil med mye oppover og kaldt vær gir jo ikke akkurat med på å få opp rekkevidden.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643496 04/01/2021 09:49
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Id.4 får minst 2 søsken, Skoda Enyaq, Audi Q4: https://www.tv2.no/a/11853146/
Kanskje du vil vente på Q4? Enyaq får bagasjerom på 585 liter, mens ID.4 får 543 og Q4 er ukjent. Enyaq er 10 cm og Id.4 12 cm høyere enn Octavia Scout'en vi har, så den er en ganske lav SUV (eller en høy stasjonsvogn). Jeg syns dette er veldig interessante biler, spesielt Enyaq, men også ID.4 som har litt mer tidløs design syns jeg er aktuell. Jeg venter dog til jeg får sett tester, slipper barnesykdommene og får spart en del.

Hvis du klarer deg med 2-hjulstrekk så er mulighetene flere og du kan få bil tidligere. Kineserne har jeg ikke sansen for og føler at risikoen er høyere. Jeg har ikke helt avskrevet Tesla Model Y, selv med dårlig omtale av service og feil, dashbord som er noen år forut for sin tid og laget for selvkjøring, samt trist utseende. Du kan også se på en brukt Model S som har et bagasjerom på 804 liter (+85 liter foran).

Karbonbasert livsform.
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643497 04/01/2021 09:50
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
ID4 er vel identisk med Skoda Enyaq?

Er vel litt som Superb vs Passat. "samme", men ikke.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643500 04/01/2021 10:02
Ugla Offline
Besatt
Besatt
En bil som kommer i år, og som tikker av det meste av det trådstarter har på kravlisten er nye BMW iX, den skal ha mer enn 600 km rekkevidde iht tøyse-WLTP, så da kommer den garantert til å gå langt mer enn 400 km i den virkelige verden også.

E-tron er en fin bil, men rekkevidden er veldig dårlig da, selv om den lader raskt, så er jo det beste å la være å lade i det hele tatt.

Nye Mustang Mach-E får fine omtaler, rekkevidden er 540 km iht. WLTP, bagasjerommet er vel 412l med bagsjeromsskuleren på, i tillegg har den en stor Frunk på 100l, aberet er at du ikke får taklast, men du får hengerfeste. Foreløpige tester tyder på at den hurtiglader litt tregt, men det skal etter sigende løses med oppdatering før kundebiler leveres ut.

Div andre VAG versjoner enn Audi ser ut til å ha en del overraskende innkjøringsproblemer, skulle jo tro at erfaringen med e-Golf gjorde at de kom langt bedre ut enn de har gjort. Rekkevidden ser også ut til å være ganske stusselig.

Tesla som trådstarter ikke vil ha kommer jo med Model Y - kan bli en veldig spennende bil. Som Tesla-eier selv kan jeg skrive under på at det er høyst variabel kundeopplevelse, men det skal også sies at de har skjerpet seg voldsomt ift. ett og to år siden. Skal jeg holde dagens Tesla-standard opp mot Møller og BMW er jeg jammen ikke sikker på hvem som er verst, jeg tror jeg vil sette Møller på bunn, så Tesla og best i denne oversikten BMW (og ja jeg har erfaring med alle)

Lars-Erik
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643559 04/01/2021 14:33
J
jaks74 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Har kjørt E-tron 55 i 6mnd nå. Rekkevidden ved mitt bruk er 30-43 mil, alt avhengig av temperatur, føre, hastighet, dekktype, skiboks mm. Snakker da om typisk landeveiskjøring som jeg driver mest med, kjører du mye i 125 km/t på motorvei går det mer strøm. Jeg har hytte 25 mil unna og har alltid kommet dit uten å lade de gangene jeg har prøvd sommer som vinter, siden det er en 3,5-4 timers tur blir det stort sett en pause med handling og lading uansett. E-trons ladehastighet, eller det at den faktisk lader med 150kw (55) over et bredt spekter av ladekurven er definitivt en av fordelene. Nå er det ikke alltid like lett å fine en bra 150kw lader da, og dette er jo det største ulempen med ikke-Tesla elbil i dag. Det begynner riktignok å bli mange ladeaktører nå og hvis du ser på antallet ladepunkter rundt omkring på Østlandet hvor jeg holder til er det ganske mange (mye er 50kw da), men spesielt brukervennlig er ikke opplegget. Registrere seg med bruker og kort hos 10 forskjellige aktører, ladebrikke, bruke app(er) for å finne alle mm. Du må gidde å sette deg inn i alt og bruke litt tid, eller blir det fort knot og frustrasjon.

Det meste av ladingen forgår nok uansett hjemme, men de andre aktørene har en lang vei opp til Tesla på å lage store og gode ladestasjoner. Rimelig trist å kjøre inn på en ladestasjon med kanskje maks 6 ladere (om alle virker...) og se det er 18 Tesla ladere ved siden av. Du må være litt strategisk ift. valg av ladested med en ikke-Tesla p.t og verre skal det nok bli i 2021 tipper jeg. Livet er nok enklere med Tesla på langturer, men fortsatt er fossilt det enkleste på skikkelig langturer. Og hvorfor skal ladere plassere bak huset oppi et hjørne etc., rygge inn, rygge ut, snu mm., hva med å tenke litt mer trafikkflyt selv om det krever mer plass! (Ionity er bra her da)

Bilen har ellers fungert helt topp for meg, skulle jo bare mangle til den prisen, også den mye omtalte app'en har virket 9 av 10 ganger, en del andre har ikke vært like heldige. Spesielt bra er jo definitivt ikke app'en, tyskerne er jo ekstremt sidrumpa når det kommer til IT generelt. E-tron er en elektrifisert Audi på godt og vondt, mange sier Tesla er bedre på "tech", men for meg er "tech" som skikkelige lys, lastsikring, HUD, fornuftig mulighet for å frakte ski og sykler som brukes daglig etc. det viktigste.

Analyser ditt eget kjøremønster og bruk for å finne ut om elbil (og hvilken) som passer for deg! Kjøper du en "førsteserie" bil, uansett merke, må du nok regne med at feil forekommer.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: jaks74] #2643578 04/01/2021 16:26
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: jaks74
men for meg er "tech" som skikkelige lys, lastsikring, HUD, fornuftig mulighet for å frakte ski og sykler som brukes daglig etc. det viktigste.

Lys er nok suverent på *wagen-biler ja, men det å frakte ski og sykler er nå vel ganske ok med en Tesla og? Ser ikke helt skilnaden på en E-tron vs en Tesla hva gjelder å smekke et Thulestativ på? Skal vel være enig i at skikkelig skipose inni bilen kan være en god løsning i motsetning til enkel nedslåing av seter på TMS/M3, men med takstativ og boks blir det nå vel ganske likt? Klart, med en TMX blir det jo litt mer knot med tilhengerløsning, men jeg tror nå mange vil trives greit med plassen man får i en TMS.

Redigert av perbl; 04/01/2021 16:27.

Per B.
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643587 04/01/2021 18:18
J
jaks74 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Matrix lysene på etron er bra ja, men synes ikke jeg merker så stor forbedring fra led "matrix" som jeg hadde på Mazda CX-5 før etron, men tror Mazda har ganske bra lys også, har scoret jevnt høyt på vintertester de siste årene.

Ang. frakt tenkte jeg mer på kombinasjonen hengerfeste + takboks, nå kan man vel få montert hengerfeste på TMS også til å frakte sykler/ski, men jeg drar også henger noen ganger i året. Ser at noen kjører rundt med en svær "verktøykasse" bak på TMX, sikkert lett å legge ski ut og inn, men spesielt praktisk er det ikke kjøre rundt med den når man bruke den hyppig.

TMS har vel bra med plass ja, etron er ingen plassvinner ift. bagasje egentlig, Audi har aldri vært veldig gode på dette slik som f.eks Skoda, Audi har mer "polstring" og tepper her og der. Jeg får kun marginalt mer med i etron enn jeg gjorde i CX-5'en. Etron har lenger bagasjerom, men det er lavere grunnet høyt gulv, nå får man riktignok 4 par slalomsko + 6 par langrennsko under gulvet og i frunken når litt isoporgreier er fjernet. Bakseteplassen er meget bra i Audien synes jeg, stor forskjell for barna (ungdommen) å sitte her ift. CX-5.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: Ugla] #2643597 04/01/2021 21:08
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Bmw ix har bare 500l bagasjerom. Jeg kan ikke fatte hva bmw har røkt når de lager en "stor" familiesuv med plass tilsvarende en liten stasjonsvogn.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: Paulus] #2643607 05/01/2021 07:27
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Paulus
Bmw ix har bare 500l bagasjerom. Jeg kan ikke fatte hva bmw har røkt når de lager en "stor" familiesuv med plass tilsvarende en liten stasjonsvogn.

Generelt synes jeg såkalte SUVer er mindre innvendig enn utvendig størrelse skulle tilsi, med tanke på bagasjeplass. Derfor går jeg også og venter på at noen skal lage en skikkelig elektrisk stasjonsvogn. Foreløpig ser det rimelig tynt ut.

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: Paulus] #2643612 05/01/2021 07:56
Ugla Offline
Besatt
Besatt

Det er som X5 hybriden, og det er vel den modellen de søker å komme med et alternativ til. Nå er vel de 500 literne målt opp til vinduene, slik at det reelt er en del mer plass hvis du stabler opp til taket, men på en så stor bil er det ikke spesielt stort nei. Ikke har den frunk heller. Men, jeg tenker at med setene nede så er det greit plass til en XL sykkel i bagasjerommet med forhjulet tatt av, noe som er mitt minstekrav. Så har den jo både hengerfeste og taklastmuligheter.

Det er den bilen jeg har satt øverst på min liste for kjøp i 2021, har i dag Tesla Model S

Lars-Erik
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643613 05/01/2021 08:07
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Satte sammen en Skoda Enyaq ("Bygg din Enyaq") i går kveld og fikk litt lyst på den bilen. Synes man får ganske mye for pengene; om man velger alt av tilbehør og ekstrautstyr (med unntak av cognac-fargede skinnseter og de feiteste hjulene) endte jeg opp med en pris på drøye 600k. Da er det 4x4, heads up display, takstativ, hjul med vinterdekk, hengerfeste, sykkelstativ til hengerfestet, familiepakke, infotainmentpakke, pakke ditt og pakke datt.

585 liter bagasjerom er innafor, og med 4,7x1,9x1,6 som utvendige mål er det kaaanskje mulig å få den i garasjen også (noen millimeter kortere, noen millimeter bredere men 15 cm høyere enn Passaten).

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: jaks74] #2643615 05/01/2021 08:13
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jaks74

Bilen har ellers fungert helt topp for meg, skulle jo bare mangle til den prisen, også den mye omtalte app'en har virket 9 av 10 ganger, en del andre har ikke vært like heldige. Spesielt bra er jo definitivt ikke app'en, tyskerne er jo ekstremt sidrumpa når det kommer til IT generelt.

9 av 10 dager er ikke bra nok til å anse seg selv som heldig, eller?
Har man bilen i garasje så er det vel greit nok, men om bilen står ofte ute så er det litt mer frustrerende.
Jeg hadde bil med samme appen 2016-2019 og var sjeleglad jeg hadde bensinvarmer i tillegg, samboer er ikke like heldig med e-golfen sin, hun står støtt og skraper is pga appen ikke virker, eller bilen ikke gidder å varme selv om appen sier at den gjør det.

Helt utrolig at de ikke har klart å løse det der på 4 år.
Appen til Tesla er en helt annen verden, det er veldig sjelden at noe hikker der.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643620 05/01/2021 08:31
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Jeg var på lanseringen av Enyaq, den så veldig fin ut. Og ville vært på lista vår om ikke Madammen var så Teslafrelst. Etter å ha hatt to TMS, og nå en TM3, får jeg henne ikke over på en annen elbilprodusent. Venter på TMY, men må si at TM3 dekker mesteparten av behovet vårt, bortsett fra litt trangt for 3 i baksetet. App, ladenettverk, OTA oppdateringer og gode kjøreegenskaper. Savner noen flere kjøremodus (snowmode), ellers happy.

Etron er en meget pen bil, men noe tørst og tung. Når de bygger en elbil fra scratch uten arv fra fossil, blir nok ting bedre. Teslabjørns 1000km testtur viser forskjellene i forbruk. Etron55 brukte 296wh/km i 16-19 grader, TM3 LR -21 brukte 200 i snitt i 0 grader og stort sett våt vegbane.

MachE virker også som et godt alternativ. Synd de ikke klarte å klargjøre den for takstativ.

Big wheels keep on turning
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: DeepFu] #2643624 05/01/2021 08:44
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: DeepFu

Generelt synes jeg såkalte SUVer er mindre innvendig enn utvendig størrelse skulle tilsi, med tanke på bagasjeplass. Derfor går jeg også og venter på at noen skal lage en skikkelig elektrisk stasjonsvogn. Foreløpig ser det rimelig tynt ut.

Dette gjaldt denne familien også. Jeg skjønner at SUV-konseptet er det som selger nå, men det er ikke aktuelt for oss. Vi har en 14-åring på 1.9m, og han kunne ikke sitte i baksetet på de fleste av SUV'ene vi prøvde (både EL og fossil). Datteren vår er bare 12, men har også begynt å vise tegn til genetisk arv fra mor og far ICON_LAUGH
Bagasjerommene er også langt unna vårt behov.

Pga at vår 11 år gamle doning begynte å vise tegn til upålitelighet (og naturligvis hva angår elektronikk/EDB - ikke drivlinje-releatert) måtte vi skaffe noe nyere asap. Veldig lite å velge i av nytt elektrisk, så vi endte opp med å kjøpe en brukt bensin-MPV. Det satt langt inne, da vi var klare for El, men når jeg ser hva folk er villige til å betale for f.eks E-tron så kjennes det helt ok. Fikk oss en svært romslig 1 år gammel MPV med mye mer utstyr enn jeg bryr meg om, hengerfeste og rails, 650l+ bagasjerom, automat, 19.000km på telleren, samt mange års garanti for ca halvparten av prisen av en E-tron nevnt over her.

Iflg sjappene vi var innom har dagens situasjon dyttet mange nye elbiler 2-3 år frem i tid. Så da håper vi det blir elektrisk i neste runde - følger derfor tråden med spenning!

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: DeepFu] #2643626 05/01/2021 08:47
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det kommer snart. Hongqi HS9. Norsk importør er på plass (Motorgruppen).
Står ikke hvor mange liter bagasjerommet er, men bilen er en 7-seter og 5.2m lang. Lengde x bredde på bagasjerommet står nederst i denne linken.

1500kg tilhengervekt og tillatt med takstativ også.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: parob] #2643633 05/01/2021 09:02
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: parob

Står ikke hvor mange liter bagasjerommet er, men bilen er en 7-seter og 5.2m lang. Lengde x bredde på bagasjerommet står nederst i denne linken.

1500kg tilhengervekt og tillatt med takstativ også.

Jippi...
Enda en SUV. (Og den fronten ser ikke ut i måneskinn. IMHO)

Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: DeepFu] #2643636 05/01/2021 09:20
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jippi...
Enda en SUV. (Og den fronten ser ikke ut i måneskinn. IMHO)

Tja, synes den ser mer strekt ut enn en tradisjonell SUV. Mer som en forvokst stasjonsvogn.
Ellers bryr jeg meg nada om hvordan en bil ser ut, så lenge den er romslig og praktisk (kanskje sett borti fra Fiat Multipla), men forstår jo at andre verdsetter utseendet høyest.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: parob] #2643637 05/01/2021 09:32
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: parob
[quote=DeepFu]

Står ikke hvor mange liter bagasjerommet er, men bilen er en 7-seter og 5.2m lang.

Til bybruk tenker jeg at en så lang bil blir for stor, har en Tesla på 5 meter i dag og noe større enn det tenker jeg blir et mareritt i parkeringshus og for den saks skyld gateparkering også. Parkeringsnormen er vel pt 5 meter lengde og 2,5 meter bredde.

Lars-Erik
Re: Elbil - familiestørrelse - Ikke Tesla? [Re: hJürg1] #2643639 05/01/2021 09:36
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
VW har ertet med at det kommer en arvtaker for Passat basert på MEB-plattformen innen "få år".

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå