Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Montere tetningslist mellom badekar og vegg

Montere tetningslist mellom badekar og vegg #2643458 03/01/2021 19:54
M
mohansno Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Da er tiden kommet for å erstatte eksisterende tetningslist mellom badekar og vegg. Forrige gang var delvis suksess, delvis ikke. Problemet var hjørnene og limen på tetningslista. Jeg fikk ikke klippet lista slik at nederste del på lista la seg fint inntil hverandre i hjørnene slik at det ble glipper der. Dermed måtte jeg fylle på med silikon for å tette. Hvordan klipper man likt på begge sider slik at man får 45 grader?
Jeg dro også av alt papiret på limen slik at jeg ikke fikk plassert tetningslista jevnt på både badekar og vegg. Hva er best å dra av og feste først? Den delen som skal festes på badekaret?
Det siste problemet var at tetningslista løsnet etter et par dager. Dårlig lim. Vurderer å sette den inn med litt ekstra Tec 7. Hva anbefaler folk? Noen tetningslister som er bedre enn andre? Leser at folk har dårlig erfaring med den som selges på Megaflis.
Hvilket middel brukes folk til å fjerne limrester og silikon som vanskelig lar seg fjerne? Hva med sorte prikker/mugg? Skure det bort?

Re: Montere tetningslist mellom badekar og vegg [Re: mohansno] #2643466 04/01/2021 07:10
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan du slippe unna med å fuge hele glippa med silikon? Da slipper du tenke på lim og slikt :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Montere tetningslist mellom badekar og vegg [Re: Knirkekne] #2643514 04/01/2021 11:04
M
mohansno Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Sitat: Knirkekne
Kan du slippe unna med å fuge hele glippa med silikon? Da slipper du tenke på lim og slikt :-)

Er nok altfor store glipper til det. Spesielt i hjørnene. Er også noe bevegelse i badekaret når man står i det så risikerer å dra av silikonen hvis den ikke er fleksibel nok.

Moderator  support