Selv om Heavydude har kjøpt og er fornøyd så vil jeg slå et slag for Huawei Freebuds Pro. Jeg oppgraderte fra Freebuds 3 til Freebuds Pro for gavekortet jeg fikk da jeg sluttet i min forrige jobb. Beste oppgraderingen jeg har gjort. Freebuds 3 hadde en del mangler og irritasjonsmomenter, men i Pro-utgaven er alle disse borte.
I tillegg til at de sitter godt i øret så har de den beste lyden jeg har hatt i ørepropper noensinne. Jeg liker spesielt godt "awareness"-modusen som vel i praksis er motsatt støyreduksjon. Den slipper omgivelseslyden inn, slik at jeg får med meg alt som skjer rundt mens jeg hører på radio. Skrur jeg av radio/musikk så hører jeg faktisk det som skjer rundt meg bedre enn om jeg ikke har dem på. Nyttig når resten av familien (hunkjønn alle samme) vil se ting på TV som jeg finner uinteressant. Da kan jeg underholde meg selv på liten skjerm og fremdeles være en del av samtalene i rommet.
På den andre siden så er støyreduksjonen helt fantastisk og gir en flott lydopplevelse når jeg ønsker å stenge omgivelsene ute. Batteritiden er også meget god med 8 timers avspilling på en lading og tre ladinger i lade-etuiet. Jeg har ikke tatt tiden på det selv, fordi jeg aldri har dem inne lenge nok til at de går tom for strøm.
Eneste ulempen er at jeg må laste ned Huawei sin egen app-butikk for å finne appen til pluggene. Det kan kanskje være en ulempe at det ikke finnes en app til IOS, men de aller fleste med iphones velger vel ikke å kjøpe Huawei-plugger.
Edit: Og pluggene sitter godt i øret. Det følger med propper i 3 forskjelllige størrelser, så de fleste bør finne noen som passer. Selv må jeg ha den minste i venstreøret og den største i høyreøret. Raskall er konsekvent asymmetrisk over det hele.