Usikker på om dette er riktig tråd, eller om posten hører hjemme i trenings-forumet. Moderator får evt. flytte den.
Jeg har nå swiftet i ca. ett år i kjellerboden og har følgende oppsett: Elite mekanisk rulle (aner ikke hvilken modell), Uno Favero Assioma watt-pedaler og en iPad med Swift-appen. Og sykkel selvsagt. iPaden er på det trådløse nettverket i huset. Watt-pedalene "snakker med" Swift, og det fungerer ganske greit.
Ihvertfall når jeg kjører ritt, bare visper rundt i Watopia eller legger inn treningsøkter. På "group rides" med mange deltakere (+200) opplever jeg til tider at programmet glitcher (i mangel av et bedre norsk ord).
Typisk scenario: Økten begynner greit, men etter kort tid forsvinner de andre rytterne fra mitt skjermbilde, og jeg blir kjørende solo (men jeg er fremdeles i selve økten). Glitchen kan vare alt fra noen sekunder til flere minutter. Når bildet "kommer tilbake" er jeg ofte kjørt av slik at gruppen/blobben er langt foran meg, selv om jeg har holdt noenlunde jevn fart. Dette gjentar seg med jevne mellomrom i hele økten. Men det skjer bare av og til, ikke på alle "group rides" med mange deltakere. Jeg har forsøkt å avslutte økten og gå inn igjen, men det hjelper stort sett ikke.
Det er veldig irriterende, og særlig når jeg ikke helt skjønner årsaken. Det kan være at jeg har dårlig nettverk i kjellerboden, men da skjønner jeg ikke hvordan appen klarer å logge meg på, ta meg inn i økten og så begynne å glitche. Det er heller ikke belastningen i nettverket, for sist dette skjedde (i dag tidlig kl. 06.00) var det ingen andre enn jeg som var pålogget det trådløse nettverket.
Hva kan være grunnen? Må jeg oppdatere programvaren (Swift)?
Takknemlig hvis noen har innspill her.