Hei! Nuh er det någen år siden jeg var innom her, men godt å se at en del av de gæmle traverne henger med fremdeles.
Jeg er i den deilige situasjonen at jeg skal shoppe litt elektrisk hyllevare.
Tidligere eide jeg en Turbo Levo med litt karbon og sånn, og var godt fornøyd med den. Fordelen med Specialized sine elektronisk sykler, er blant annet at både peak power og nominal power kan justeres. Jeg satte peak til 20% og nominell til 15%, og det var helt perfekt for meg - da kunne jeg sykle omtrent som på en vanlig stisykkel, men de værste toppene ble rundet av litt.
Så i min nye sykkel er jeg på jakt etter noe lignende. Ser at Merida har kapret tronen de siste par årene, og tenkte derfor å bestille meg noe derfra. Lurte litt på eOne-sixty 10k, men så at 8000-modellen gir meg mer enn god nok pakke. Strengt tatt så er vel det "beste" kjøpet 700-modellen, og den ser jo dessuten helt rå ut i 2021.
Men så begynte jeg å fundere på om jeg egentlig er på jakt etter en elektrisk endurosykkel, og det er jeg jo ikke. Liker ikke å kjøre så hardt nedover, trives bedre bortover og oppover, og er ganske forsiktig med farta i utforkjøringer. Kan godt være teknisk og bratt som f..., men jeg sykler ikke fort. Blir det overkill med 160mm da? Vil for eksempel eOne-Twenty 900e være en riktigere sykkel? Eller eOne-Forty?
Lurer på om noen har litt erfaring å dele her!