|
zero eller felleski
|
zero eller felleski
10/12/2020 08:51
|
Brabus
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
vurderer å kjøpe inn enn ett par med zero eller felleski til nullføre, dvs våt snø der skiene enten glipper, iser, kladder eller en kombinasjon av dette. Nivået er ivrig turgåer med 50-75 mil på en god snøvinter, er vel en meget drøy halvtime unna merket i Birken. Ser for meg noen ski som er på nivået rett under racing ski. Feil farger og fjorårsmodell er OK
Hva er det som er det beste alternativet av zero eller felleski til nullføre, hvilket prisleie bør jeg legge meg på og har folket noen modeller de ønsker å anbefale.
Nå snør det ute og jeg er lei av rulla !
Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
|
|
|
Re: zero eller felleski
[Re: Brabus]
10/12/2020 09:11
|
olechr
More than words
|
More than words
Til nullføre er Zero ski best uten tvil, men de fungerer også stort sett kun til det. Skin ski fungerer greit over et ganske bredt spekter av fører som gjør terskelen for å komme seg ut større. Jeg har begge deler og Zero skiene er det svært sjelden jeg bruker, men når det er føre for de så er det skikkelig moro.
Så er det kun til nullføre velg zero ski.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
14/12/2020 18:45
|
Hen9ng
Entusiast
|
Entusiast
Så er det kun til nullføre velg zero ski. Her bør man vel også legge til nysnø. Altså få Ting som slår zero-ski på nysnø og nullføre. Men utenom det er de nesten ubrukelig. Så jeg ville kanskje valgt skin/felleski for å ha et par som er mer brukbare på et mye større spekter av drittfører. Det gjør som Ole mente (håper jeg), men ikke skrev, terskelen for å komme seg ut LAVERE. Tror det fort gjør at man kan ta den ekstra turen torsdag ettermiddag. Spørs hvor mye penger du ser for deg og bruke, men Rossignol r-skin premium er en ekstremt god ski, både på gli og feste. Men dyr. Et trygt valg er fischer twin skin race.
|
|
|
[Re: Hen9ng]
14/12/2020 18:50
|
olechr
More than words
|
More than words
Så er det kun til nullføre velg zero ski. Her bør man vel også legge til nysnø. Altså få Ting som slår zero-ski på nysnø og nullføre. Men utenom det er de nesten ubrukelig. Så jeg ville kanskje valgt skin/felleski for å ha et par som er mer brukbare på et mye større spekter av drittfører. Det gjør som Ole mente (håper jeg), men ikke skrev, terskelen for å komme seg ut LAVERE. Tror det fort gjør at man kan ta den ekstra turen torsdag ettermiddag. Spørs hvor mye penger du ser for deg og bruke, men Rossignol r-skin premium er en ekstremt god ski, både på gli og feste. Men dyr. Et trygt valg er fischer twin skin race. Skrev ikke at terskelen blir lavere, men det er det ingen tvil om. Siste vinteren jeg gikk "mye" på ski var mesteparten på skinski. Så utrolig deilig i hverdagen og bare sette på seg skiene rett etter jobb. En annen ting Skinskiene mine blir brukt mye til er at jeg har de med i bilen. Merker jeg at jeg har bommet med skismurningen tidlig på turen så snur jeg bare å setter på meg skinskiene
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Brabus]
14/12/2020 19:38
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har god erfaring med mine zeroski også på våt påskesnø. Så lenge det ikke er is i sporet gir de godt nok feste, rubber dem opp med passe grovt sandpapir noen ganger i løpet av sesongen. Zero ski mine har betydelig bedre gli enn felleski, men selvsagt mye smalere bruksområde.
|
|
|
|
|
|