Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelklubb Oslo Vest

Sykkelklubb Oslo Vest #2641533 09/12/2020 15:50
F
Filipollas Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Forsøker å finne en sykkelklubb som jeg kan bli med i fra 2021 sesongen, men sliter med å få oversikt over hva det koster, og hva man får igjen for det.

Jeg sykler vel ca. 75% grus og 25% asfalt, og har landet på at Sagene eller Rye er alternativene som passer best ift. min lokasjon.
Det er ikke viktig for meg om drakten er rosa, hvit eller stripete, det viktigste er at det er hyggelige folk, og det blir lagt opp til noen asfalt turer med høy intensitet ut Sørke eller Maridalen, samt lengre turer på grusveiene i Nordmarka.

Pr. nå så koker det egentlig ned for meg til pris - nytte.

Dette er ikke så enkelt å finne ut av, det er medlemsavgifter, treningsavgifter, treningsavgifter terreng, treningsavgifter landevei, innmeldingsavgift osv osv. Så skal man inn på NCF og bestille lisens derfra, så skal man velge hvilken undergruppe i sykling man skal være med i, uten at det står noe info om hva de forskjellige gruppene er.

Dere som har vært med i sykkelklubbene lenge opplever sikkert det intutivt, men for en amatør så er det vanskelig å forstå hva man egentlig melder seg på og betaler for.

Er det noen som har en oversikt over totalkostnad for å være medlem i disse klubbene pr år?
Og; hva er det man får igjen for det? (trening, ritt, evt. rabatter e.l.)

Re: Sykkelklubb Oslo Vest [Re: Filipollas] #2641546 09/12/2020 17:27
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Hei!
Jeg kan svare for Sagene. Du betaler to avgifter: treningsavgift til sykkelgruppa, 400kr, og medlemsskap i Sagene IF på 500kr. Totalt 900kr altså.
Sagene har ingen barne/ungdomsgruppe, og ingen satsingsgruppe for eliteryttere. De fleste medlemmene er ivrige mosjonister (noen supermosjonister) 30-50år, med noen under og over dette. De siste årene har andelen damer heldigvis også tatt seg opp:-)

Fellesøktene består typisk av fartslek i Maridalen for landevei etpar ganger i uka, samt langtur på Søndagene. For terreng pleier det også å være etpar fellesøkter i uka, disse blir da typisk på sti, og ikke grus. Utover dette avtales det ofte økter medlemmer imellom, internt i grupperinger eller via grupper på Facebook ol.

Det pleier ikke være egne økter for grus, men ser på Strava at endel medlemmer sykler veldig mye grus, så det bør være mulig å få noen å sykle med der og.

Det du får igjen for å være medlem: fellestreninger, 5 klubbmesterskap, hyggelig fellesskap og rabatter på etpar butikker(husker ikke helt hvilke på stående fot, men Sportslageret hvertfall)

(Kan legge til at det du må betale utover avgiftene til sykkelgruppa og Sagene IF er lisens hos NCF. Det koster 920kr for aktiv/masterslisens. Da er du good to go uansett om du skal sykle grusritt, terreng eller landevei. Dette siste blir jo likt uansett hvilken klubb du velger)

Lars

Redigert av kid loco; 09/12/2020 17:34.

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Sykkelklubb Oslo Vest [Re: Filipollas] #2641753 10/12/2020 21:07
F
Filipollas Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Takk så mye for hjelpen, det var informativt og lettforklart! ICON_SMILE