Forsøker å finne en sykkelklubb som jeg kan bli med i fra 2021 sesongen, men sliter med å få oversikt over hva det koster, og hva man får igjen for det.
Jeg sykler vel ca. 75% grus og 25% asfalt, og har landet på at Sagene eller Rye er alternativene som passer best ift. min lokasjon.
Det er ikke viktig for meg om drakten er rosa, hvit eller stripete, det viktigste er at det er hyggelige folk, og det blir lagt opp til noen asfalt turer med høy intensitet ut Sørke eller Maridalen, samt lengre turer på grusveiene i Nordmarka.
Pr. nå så koker det egentlig ned for meg til pris - nytte.
Dette er ikke så enkelt å finne ut av, det er medlemsavgifter, treningsavgifter, treningsavgifter terreng, treningsavgifter landevei, innmeldingsavgift osv osv. Så skal man inn på NCF og bestille lisens derfra, så skal man velge hvilken undergruppe i sykling man skal være med i, uten at det står noe info om hva de forskjellige gruppene er.
Dere som har vært med i sykkelklubbene lenge opplever sikkert det intutivt, men for en amatør så er det vanskelig å forstå hva man egentlig melder seg på og betaler for.
Er det noen som har en oversikt over totalkostnad for å være medlem i disse klubbene pr år?
Og; hva er det man får igjen for det? (trening, ritt, evt. rabatter e.l.)