Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb

Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb #2640403 01/12/2020 15:36
J
JoPro Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
Jeg har et stort dilemma om jeg bør velge en Trek remedy 8, en Evil the calling, eller en Evil insurgent lb. Alle er 27,5’’, men remedy’en og insurgent har 160mm demping, mot calling sine 150mm. Remedy’en er aluminium, og begge Evil-syklene er karbon. Syklene bruker et SRAM GX Eagle drivverk. Remedy’en koster 37.000kr, mens begge Evil-syklene koster ca 46.500kr på GX Eagle-versjonen. Jeg føler at alle syklene passer mine krav, men det er vanskelig å velge uten mye erfaring med fulldempere.

Jeg leter etter en leken sykkel som klatrer lett oppover, og som kan brukes til lange dager på stien. Den må veie under 15kg, og jeg vil at den skal ha 150-160mm demping foran. Den må gjerne ha litt mindre ‘pedal bob’ og må være robust. Budsjettet er helst i underkant av 40.000kr, men jeg kan også se på noe som overskrider dette litt. Jeg bor i Kongsberg, og det er mye oppoverbakke til stiene før man kaster seg ned bratte og krokete stier fylt av Stein og røtter.

Redigert av JoPro; 01/12/2020 15:39.
Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: JoPro] #2640546 02/12/2020 13:11
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Du burde sikkert poste denne i deler/ymse-delen av forumet ICON_SMILE

Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: JoPro] #2640562 02/12/2020 14:13
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: JoPro
mot calling sine 150mm.

Calling har 131mm bak, og folk kjører fra 140 til 160mm gaffel, stort sett. Jeg har 150mm, men kunne greit gått til 140mm, som jeg hadde i starten. Temperaturforskjeller og oppsett visker gjerne bort forskjellene på sånt, så jeg har ikke giddet å dille med det.

Hekken kan settes opp i to høyder, høyeste modus gjør at den blir generelt leken, mens laveste gjør at den sitter som den går på skinner i nedoverbakkene, men plages med litt mer krevende klatring, pga lav krank op pedalkakk.

Jeg gikk fra Mondraker Foxy 160/140mm framme/bak, til Calling, stort sett påvirket av hva trivelige Phil Kmetz, i "Skills with Phil" gjorde med den, av sprett og sprell, og den tålte tilsynelatende ganske drøye ting før han ble sponset av GT. Jeg er spent på om Calling blir revidert, eller om den kommer til å forsvinne. For min del oppfyller den sykkelen akkurat det hva den er ment til, spretting og fjasesykling, så de kan komme med alskens nye modeller og geometriendringer uten at jeg kommer til å ville bytte den ut.

Sånn pedal-bob er vel litt gått ut på dato, stort sett har de fleste produsenter fikset opphenget, nå for tiden, så det er ikke så lett å finne sykler som plages med dette, lenger.

Ibis Mojo 4, og YT Jeffsy 27 kan også passe fint inn i lista.

Velg den som ser best ut, visuelt, og i riktig størrelse. Alle er så bra sykler at det det går fint å velge den som vekker mest begjær, på ett eller annet vis. Det er vanskelig å få til å kjøpe dårlig (ny) stisykkel, for tiden.

Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: ØysteinS] #2640625 02/12/2020 22:00
J
JoPro Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
OK, takk for bra svar.

Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: JoPro] #2641856 11/12/2020 14:34
D
Defendog Offline
Medlem
Medlem
D
Hei JoPro.

Bare å ta kontakt med meg dersom du har spørsmål om Evil syklene.
Selv er jeg på min tredje Insurgent.

Ta kontakt med JBS Sport så får du hjelp direkte av meg.

mvh

Jørgen

Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: Defendog] #2642088 14/12/2020 07:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Defendog
Hei JoPro.

Bare å ta kontakt med meg dersom du har spørsmål om Evil syklene.
Selv er jeg på min tredje Insurgent.

Ta kontakt med JBS Sport så får du hjelp direkte av meg.

mvh

Jørgen

Kan jo hende han vil ha uavhengig svar utenom alt salgsmumbo fra reklamene/selgerne??
At du som importør er på Evil kan jo ikke være noen overaskelse...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: RazeFaze] #2642393 16/12/2020 11:22
D
Defendog Offline
Medlem
Medlem
D
Det kan også hende han ønsker å komme i kontakt med importøren, siden han vurderer sykler han kun får gjennom meg. Men flott at det finnes forum man kan diskutere rundt i også.

Tror ingen av mine kunder føler de har blitt offer for salgsmumbo fra meg, kun sakelig, relevant informasjon.

mvh

Jørgen, JBS Sport

Re: Trek remedy 8 vs Evil calling vs Evil insurgent lb [Re: JoPro] #2642495 17/12/2020 09:50
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Ja, jeg kan ikke skjønne at det skal være negativt med et talerør til importør. ICON_SMILE
Særlig nå når trådstarter allerede har to Evil-sykler på blokka si i utgangspunktet. Da kan jo faktisk kontakt med importør være avgjørende.
Da kan man forhøre seg om andre aspekter som kan ha avgjørende betydning for valget. Leveringstid og pris f.eks er slike aspekter. Eller ordne mulig demosykling for å etterprøve skryt og påstander fra andre eierer eller selgere.
Så får man heller avgjøre selv hva som er mumbojumbo, og hva som holder vann.
(Men jeg er generelt enig i at en person som representerer et firma med økonomiske interesser skal markere dette tydelig i en slik sammenheng for å unngå interessekonflikter, og det synes jeg Jørgen gjorde greit ved å signere med eget navn og firmanavn)

Moderator  support