Calling har 131mm bak, og folk kjører fra 140 til 160mm gaffel, stort sett. Jeg har 150mm, men kunne greit gått til 140mm, som jeg hadde i starten. Temperaturforskjeller og oppsett visker gjerne bort forskjellene på sånt, så jeg har ikke giddet å dille med det.
Hekken kan settes opp i to høyder, høyeste modus gjør at den blir generelt leken, mens laveste gjør at den sitter som den går på skinner i nedoverbakkene, men plages med litt mer krevende klatring, pga lav krank op pedalkakk.
Jeg gikk fra Mondraker Foxy 160/140mm framme/bak, til Calling, stort sett påvirket av hva trivelige Phil Kmetz, i "Skills with Phil" gjorde med den, av sprett og sprell, og den tålte tilsynelatende ganske drøye ting før han ble sponset av GT. Jeg er spent på om Calling blir revidert, eller om den kommer til å forsvinne. For min del oppfyller den sykkelen akkurat det hva den er ment til, spretting og fjasesykling, så de kan komme med alskens nye modeller og geometriendringer uten at jeg kommer til å ville bytte den ut.
Sånn pedal-bob er vel litt gått ut på dato, stort sett har de fleste produsenter fikset opphenget, nå for tiden, så det er ikke så lett å finne sykler som plages med dette, lenger.
Ibis Mojo 4, og YT Jeffsy 27 kan også passe fint inn i lista.
Velg den som ser best ut, visuelt, og i riktig størrelse. Alle er så bra sykler at det det går fint å velge den som vekker mest begjær, på ett eller annet vis. Det er vanskelig å få til å kjøpe dårlig (ny) stisykkel, for tiden.