Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Opplasting av jpeg-bilder

Opplasting av jpeg-bilder #2639671 25/11/2020 10:23
M
magnusc Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
M
Kan dere legge til støtte for å la oss laste opp jpeg-bilder? Nå må jeg rename bildene til jpg for at jeg skal få lov til å laste de opp.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: magnusc] #2640136 29/11/2020 21:01
I
IvarAndreas Offline
Medlem
Medlem
I
Eller røske opp skikkelig og bare åpne for å laste opp vilkårlig bilde fra telefonen ved å trykke på "vedlegg" slik som andre forum i dette årtusen?

Redigert av IvarAndreas; 30/11/2020 03:38. Rediger grunn: Tror ikke det hjelper..
Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: IvarAndreas] #2640173 30/11/2020 09:04
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: IvarAndreas
Eller røske opp skikkelig og bare åpne for å laste opp vilkårlig bilde fra telefonen ved å trykke på "vedlegg" slik som andre forum i dette årtusen?

Det er allerede haugevis av fora dedikert til vilkårlige bilder fra telefonen fingerdevil

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: IvarAndreas] #2640176 30/11/2020 09:39
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Jeg leste ditt opprinnelige innlegg i går og merket meg frustrasjonen din.

Vil bare ønske deg velkommen til forumet. Jeg håper og tror du vil trives her. Gi oss en sjanse før du dømmer ICON_SMILE

Hva gjelder formater på bilder, ref. innspill fra trådstarter, og enkel opplasting av vilkårlige bilder fra telefonen, overlater jeg til redaksjonen å svare. Så vidt jeg vet, er en eventuell oppgradering av forumet et spørsmål om kostnader og ressurser. Og mange av oss er enig at det redaksjonelle bør prioriteres, særlig i en tid da Fri Flyt, som så mange andre, strever med å holde hodet over vannet og gi oss innholdet vi er glad i.

Men man kan altså legge inn bilder og vedlegg i format .gif, .jpg, .txt, .zip og .png i størrelse opptil 1,9 MB ved hjelp av funksjonsknapp for bilde eller filadministrasjon.

Finnes mange verktøy for å krympe et bilde til 1,9 MB eller mindre. F.eks. Paint.

Jeg er teknologisk tilbakestående, har ikke engang Strava, men klarer likevel å legge inn bilde. Her forklarer jeg etter beste evne:

Du kan legge inn bilde fra annen nettside/billedbank slik:
1. Velg Bytt til fullskjermvisning for svar.
2. Skrive teksten og marker hvor du vil legge inn bildet.
3. Velg funksjonsknappen for bilde (9. fra venstre) og legg inn adresse for bildet. Denne må ende på .jpg eller annet billedformat. (Etter .jpg kommer gjerne koder for formattering. Disse kan som regel klippes bort.)
4. Forhåndsvis innlegg for å se om bildet vises. Post siden svar.

Om du ikke har slik lenke, er det enklere å bruke bilde lagret på egen maskin:
1. Skriv innlegget i fullskjerm (evt. velg Rediger om du vil endre på et innlegg) og marker hvor du vil legge inn bildet.
2. Velg Filadministrasjon og legg til bildet (først Legg til fil og siden Ferdig). Vær oppmerksom på at bildet ikke må være større enn 1,9 MB.
3. Før markøren/pilen på filen du har lastet ned, og du får opp valget "Embed Into Post". Klikk, og billedlenke legges inn i innlegget.

[Linket bilde]

4. Bildet publiseres sammen med innlegget når man siden velger "Send".

Man kan eksperimentere til man får det til i denne tråden.

Hva gjelder tonen på forumet, er det mye som skrives med glimt i øyet, men som kanskje kan oppfattes annerledes av nye brukere.

Du nevnte ventilhetter og mutre. Det er typisk noe man tuller med her inne. Det er ikke alvorlig ment, det er bare en greie at mange fjerner det, siden man ikke ville ha funnet på å sykle med det i ritt, med tanke på raskt slangebytte, og at det veier flere gram ICON_LAUGH Og så går det fra å være praktisk til å bli del av en stilkode. Som at man fjerner dork disc og reflekser på eikene. Eller unngår ulike flasker. Bare tøys, men del av sykkelkulturen lell.

Siste runde med vennlig erting om ventilhetter, var vel i tråden Kjøp av førstegangs grusracer? Men det var vel å merke etter at trådstarter hadde fått svar på mange spørsmål, og beveget seg fra hybriden Scott Sub Cross 30 til den moderne klassikeren Scott Speedster Gravel. Trådstarter gav i hvert fall selv uttrykk for at han satte stor pris på alle innspill og forslag fra forumet. Og han tok tøyset om ventilhetter med godt humør. Og ignorerte det ICON_SMILE

Og du skal se at din Nakamura Pursuit, om jeg husker riktig, vil bli tatt varmt imot. Det er en norsk racer som har kommet i flere inkarnasjoner og fått mye ros.

Så - gi forumet en sjanse - vi hører gjerne fra deg!

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: Totte] #2640252 30/11/2020 21:05
I
IvarAndreas Offline
Medlem
Medlem
I
Sitat: Totte

Det er allerede haugevis av fora dedikert til vilkårlige bilder fra telefonen fingerdevil

Som er dedikerte sykkelforum? Vis meg gjerne..

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: Sepeda] #2640259 30/11/2020 21:21
I
IvarAndreas Offline
Medlem
Medlem
I
Sitat: Sepeda

Jeg leste ditt opprinnelige innlegg i går og merket meg frustrasjonen din.

Vil bare ønske deg velkommen til forumet. Jeg håper og tror du vil trives her. Gi oss en sjanse før du dømmer ICON_SMILE

Hva gjelder formater på bilder, ref. innspill fra trådstarter, og enkel opplasting av vilkårlige bilder fra telefonen, overlater jeg til redaksjonen å svare. Så vidt jeg vet, er en eventuell oppgradering av forumet et spørsmål om kostnader og ressurser. Og mange av oss er enig at det redaksjonelle bør prioriteres, særlig i en tid da Fri Flyt, som så mange andre, strever med å holde hodet over vannet og gi oss innholdet vi er glad i.

Men man kan altså legge inn bilder og vedlegg i format .gif, .jpg, .txt, .zip og .png i størrelse opptil 1,9 MB ved hjelp av funksjonsknapp for bilde eller filadministrasjon.

Finnes mange verktøy for å krympe et bilde til 1,9 MB eller mindre. F.eks. Paint.

Jeg er teknologisk tilbakestående, har ikke engang Strava, men klarer likevel å legge inn bilde. Her forklarer jeg etter beste evne:

Du kan legge inn bilde fra annen nettside/billedbank slik:
1. Velg Bytt til fullskjermvisning for svar.
2. Skrive teksten og marker hvor du vil legge inn bildet.
3. Velg funksjonsknappen for bilde (9. fra venstre) og legg inn adresse for bildet. Denne må ende på .jpg eller annet billedformat. (Etter .jpg kommer gjerne koder for formattering. Disse kan som regel klippes bort.)
4. Forhåndsvis innlegg for å se om bildet vises. Post siden svar.

Om du ikke har slik lenke, er det enklere å bruke bilde lagret på egen maskin:
1. Skriv innlegget i fullskjerm (evt. velg Rediger om du vil endre på et innlegg) og marker hvor du vil legge inn bildet.
2. Velg Filadministrasjon og legg til bildet (først Legg til fil og siden Ferdig). Vær oppmerksom på at bildet ikke må være større enn 1,9 MB.
3. Før markøren/pilen på filen du har lastet ned, og du får opp valget "Embed Into Post". Klikk, og billedlenke legges inn i innlegget.

[Linket bilde]

4. Bildet publiseres sammen med innlegget når man siden velger "Send".

Man kan eksperimentere til man får det til i denne tråden.

Og du skal se at din Nakamura Pursuit, om jeg husker riktig, vil bli tatt varmt imot. Det er en norsk racer som har kommet i flere inkarnasjoner og fått mye ros.

Så - gi forumet en sjanse - vi hører gjerne fra deg!

Takker for ny velkomst etter siste frustrasjonsutblåsning.. Skjønner dere ikke at denne bildeopplastningen ikke funker? Jeg har lest manualen for å laste opp bilder og det er jo helt håpløst steinalder..
Og sykkelen jeg har nå er en Diamant pinnacle r1 som veier 6 kilo.. 😉

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: IvarAndreas] #2640262 30/11/2020 21:38
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Skjønner dere ikke at denne bildeopplastningen ikke funker? Jeg har lest manualen for å laste opp bilder og det er jo helt håpløst steinalder..

For ordens skyld: Jeg er bare en bruker på forumet, som du, og kan ikke endre noe som helst. Ville bare hjelpe deg å komme i gang med den løsningen vi nå engang for øyeblikket har ICON_SMILE

Og sykkelen jeg har nå er en Diamant pinnacle r1 som veier 6 kilo...

yes ICON_COOL

Beklager at jeg husket feil.

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: magnusc] #2640266 30/11/2020 21:46
I
IvarAndreas Offline
Medlem
Medlem
I
Jeg kritiserer ikke deg. Langt i fra, du poster jo mye av det som er verdt å lese her inne.

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: Sepeda] #2640278 30/11/2020 22:54
I
IvarAndreas Offline
Medlem
Medlem
I

Nå registrerer jeg ikke allverdens reklame på diverse forum, men er det bare reklame for Fri Flyt her? I så fall forklarer vel det en del.. Og hvis det jeg observerer av reklame her faktisk bare er for Fri Flyt er det vel noen som har litt å pusle med?

Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: IvarAndreas] #2640297 01/12/2020 08:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Nå registrerer jeg ikke allverdens reklame på diverse forum, men er det bare reklame for Fri Flyt her? I så fall forklarer vel det en del.. Og hvis det jeg observerer av reklame her faktisk bare er for Fri Flyt er det vel noen som har litt å pusle med?

Hei, nå vet ikke jeg helt hva du etterspør her. Men hvis du mener at det burde være mer reklame på Norges største nettforum for sykkelinteresserte, så er vi som jobber med det helt enige med deg. Dessverre er ikke realiteten alltid slik man ønsker og multinasjonale selskaper som Facebook og Google tar store deler av den stadig mindre annonse-kaka på nett i alle bransjer.
Vi takker også nei til gambling og tilsvarende annonser ukentlig da vi mener det ikke er rettferdig at vi skal bombardere våre lesere med uetiske annonser.

Akkurat annonse-tørken er ikke et problem bare for oss i Fri Flyt. De fleste mediehus i Norge har måttet kutte mye mer enn vi har vært nødt til de siste årene på grunn av bortfall av annonseinntekter. Akkurat dette er grunnen til at vi derfor har skiftet over til en modell som i større grad er bruker- og leserfinansiert og mindre avhengige av annonsører. Heldigvis har vi fortsatt mange gode annonsører både i papirutgavene av Fri Flyt og på moder-nettsidene til dette forumet, men det er også en styrke i det å være mindre avhengig av annonsørene.

Fri Flyt og magasinene innunder FF-paraplyen har levert uavhengig journalistikk i sine nisjer i over 20 år og det er noe vi håper å fortsett med.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: magnusc] #2640463 01/12/2020 22:15
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Fant nettopp ut at iOS lagrer bilder i .heic-format, og det forklarer jo min frustrasjon over at jeg ikke får lasta opp bilder fra telefonen. Såvidt jeg kan se er det i utgangspunktet ikke støtte for å lese formatet i Windows en gang, muligens ikke å forvente at forumet her skal ha det heller da?

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Opplasting av jpeg-bilder [Re: magnusc] #2640941 04/12/2020 13:51
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Opplasting av ny avatar via dette valget:

"Last opp avatar (Bildet må være mindre enn 80x80 px; .gif, .jpg, .png er lov)"

... feiler, dvs linken til det opplastede bildet virker ikke.

Moderator  support