God morgen, godt nyttår og alt det der.
Jeg kjøpte ovennevnte massasjepistol rett etter forrige post, og må si jeg er meget positivt overrasket. Jeg er en ivrig jogger, og opplever ofte at kroppen protesterer litt for mye på denne joggingen etter en viss mengde.
F.eks, det siste året har jeg vært plaget med smerter i kne, lysk, legger og akillessenen. Sistnevnte forbundet med et langvarig problem med bursitt i hælen som er på bedringens vei. (bank i bordet)
I tillegg har jeg en verk i skulderen som plager meg med ujevne mellomrom og jeg har tidligere blitt underholdt med en plantar fascitt i begge fotsålene som heldigvis er mer eller mindre borte. Hadde jeg vært hest, hadde jeg blitt omgjort til skolelim for lenge siden.
Nå er jeg selvfølgelig ikke kurert for noe, det er tross alt ikke en masserende Jesus jeg har kjøpt. Men jeg må si at plagene er kraftig redusert. Jeg masserer meg daglig på lår, legger og under fotbuen og det er virkelig merkbart hvor mye bedre jeg er.
Som et lite eksempel hadde, det som for meg, er en lengre joggetur på 18 km sist søndag. Det var årsbeste for meg og en økt som vanligvis setter sine spor i en 3-4 dager. Jeg pleier vanligvis å strekke litt ut etter joggeturene mine, og denne dagen var ikke et unntak. Det som var unntaket var at jeg også høvlet over meg selv med massasjepistolen etterpå. Nå skal jeg være forsiktig med å konkludere for mye, men jeg var mye mindre støl enn forventet og klar til en ny joggeøkt dagen etterpå.
Jeg er ikke like flink til å behandle skulderen, men også her er jeg mye bedre etter bare et par sesjoner. Denne skaden er forøvrig mest merkbar når jeg skal forsøke å sove. Selv om jeg ikke kan massere meg til et bedre sovehjerte er det ikke lenger skulderen som jager Jon Blund bort fra soverommet.
Sammenlignet med Z-Rolleren jeg kjøpte for noen år siden, er dette virkelig et mye bedre produkt. Det masserer mye mer effektivt og målrettet, tar mindre plass og koster også mindre.
Jeg regner med at den massasjepistolen jeg har kjøpt er mer eller mindre lik de fleste andre modeller på markedet, og jeg kan derfor ikke gjøre en sammenligning med andre.
Det jeg kan si, er at den har 20 styrkenivåer, kommer med et greit utvalg av massasjehoder. Lades opp på en time eller to og selve batterikapasiteten er mer enn tilfredsstillende. Jeg lader vel opp ca en gang i uken med mitt bruk.
Alt i alt 5 av 5 stjerner