Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpsråd massasjepistol

Kjøpsråd massasjepistol #2639078 21/11/2020 12:57
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Er det noen som har erfaring med massasjepistoler av denne typen
https://cdon.no/husholdningsapparat...ions_newsletter&utm_campaign=ih_recs
og som vet hvordan de er i forhold til massasjevibratorer ?

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2639238 23/11/2020 08:14
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Ikke helt det du svarer på, men hvis du har en stikksag tilgjengelig, kan denne brukes på samme måte. Enten at man modifiserer sagbladet og fester på en tennis/golf/lacrosse ball på enden, eller kjøper tilleggsutstyr tilpasset sagen.

Noe ala dette fra Aliexpress

Om ikke et fullgodt alternativ, så kan det iallefall være en rimeligere måte å finne ut om dette produktet er noe for deg. Finnes en del youtube videoer som anbefaler dette alternativet.

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: edorF] #2639286 23/11/2020 12:07
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: edorF
Ikke helt det du svarer på, men hvis du har en stikksag tilgjengelig, kan denne brukes på samme måte. Enten at man modifiserer sagbladet og fester på en tennis/golf/lacrosse ball på enden, eller kjøper tilleggsutstyr tilpasset sagen.

Noe ala dette fra Aliexpress

Om ikke et fullgodt alternativ, så kan det iallefall være en rimeligere måte å finne ut om dette produktet er noe for deg. Finnes en del youtube videoer som anbefaler dette alternativet.

det er vel en av de drøyere røverløsningene jeg har sett ICON_SMILE
settet er bestilt og så kommer jeg med tilbakemelding etterhvert

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2639376 23/11/2020 17:30
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Det der må vel bli noe nært et tortur redskap. Er ikke slaglengda på ek stikksag 2-3 cm? Må jo bli et slagvåpen av det der og ei stikksag. Spent på rapport om hvordan det funker :-)

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2639381 23/11/2020 17:48
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Om ikke den modifiserte stikksaga funker som massasjepistol kan dere sikkert finne andre bruksområder for den. skull skull skull

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Garpen] #2639418 23/11/2020 23:25
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Garpen
Om ikke den modifiserte stikksaga funker som massasjepistol kan dere sikkert finne andre bruksområder for den. skull skull skull

Det var ikke bare jeg som fikk litt flashback til Top Secret altså? ICON_WINK

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: edorF] #2639430 24/11/2020 07:31
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Finnes en del youtube videoer som anbefaler dette alternativet.

Det var edorF som startet ... skull

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2639439 24/11/2020 07:56
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
He he, festlig utvikling. Jeg har selv tilkoblingssettet fra AliExpress, men har aldri dristet meg til å prøve det. Ikke har jeg sag heller

Her er en liten demonstrasjon over mulighetene. Sponset av ClasJulTema

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2641435 09/12/2020 07:07
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Da har jeg såvidt testet dette.
Med forsiktighet og en regulerbar batteri drevet stikksag så har kanskje dette noe for seg på store muskelgrupper.

Deler av politiet som driver med avhør av tunge kriminelle vil nok kunne ha glede av det

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2641490 09/12/2020 11:27
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
He he, fantastisk.
Er dette løsningen for fremtiden, eller går du heller for en dedikert massasjepistol?

Jeg er i markedet for en selv, og vurderer denne fra Kjell https://www.kjell.com/no/produkter/...-massasjepistol-for-stive-muskler-p47989

Nå har jeg kjøpt massasjekatta i sekken mer enn en gang (Z-Roller) og er derfor litt nølende før jeg finner ut om hele massasjepistol greiene er samme type gimmick. Men den fra Kjell er rimelig nok til at jeg vurderer å slå til. Alt som kan være skadeforebyggende er jo i en god investering, og en høvding kan jeg klare å avse som en julepresang til meg selv.

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2641622 10/12/2020 11:34
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
jeg tror det optimale er en massasjepistol der du kan regulere frekvensen og slaglengden uavhengig av hverandre

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: edorF] #2643985 07/01/2021 11:47
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E

Jeg er i markedet for en selv, og vurderer denne fra Kjell https://www.kjell.com/no/produkter/...-massasjepistol-for-stive-muskler-p47989

God morgen, godt nyttår og alt det der.

Jeg kjøpte ovennevnte massasjepistol rett etter forrige post, og må si jeg er meget positivt overrasket. Jeg er en ivrig jogger, og opplever ofte at kroppen protesterer litt for mye på denne joggingen etter en viss mengde.

F.eks, det siste året har jeg vært plaget med smerter i kne, lysk, legger og akillessenen. Sistnevnte forbundet med et langvarig problem med bursitt i hælen som er på bedringens vei. (bank i bordet)
I tillegg har jeg en verk i skulderen som plager meg med ujevne mellomrom og jeg har tidligere blitt underholdt med en plantar fascitt i begge fotsålene som heldigvis er mer eller mindre borte. Hadde jeg vært hest, hadde jeg blitt omgjort til skolelim for lenge siden.

Nå er jeg selvfølgelig ikke kurert for noe, det er tross alt ikke en masserende Jesus jeg har kjøpt. Men jeg må si at plagene er kraftig redusert. Jeg masserer meg daglig på lår, legger og under fotbuen og det er virkelig merkbart hvor mye bedre jeg er.

Som et lite eksempel hadde, det som for meg, er en lengre joggetur på 18 km sist søndag. Det var årsbeste for meg og en økt som vanligvis setter sine spor i en 3-4 dager. Jeg pleier vanligvis å strekke litt ut etter joggeturene mine, og denne dagen var ikke et unntak. Det som var unntaket var at jeg også høvlet over meg selv med massasjepistolen etterpå. Nå skal jeg være forsiktig med å konkludere for mye, men jeg var mye mindre støl enn forventet og klar til en ny joggeøkt dagen etterpå.

Jeg er ikke like flink til å behandle skulderen, men også her er jeg mye bedre etter bare et par sesjoner. Denne skaden er forøvrig mest merkbar når jeg skal forsøke å sove. Selv om jeg ikke kan massere meg til et bedre sovehjerte er det ikke lenger skulderen som jager Jon Blund bort fra soverommet.

Sammenlignet med Z-Rolleren jeg kjøpte for noen år siden, er dette virkelig et mye bedre produkt. Det masserer mye mer effektivt og målrettet, tar mindre plass og koster også mindre.
Jeg regner med at den massasjepistolen jeg har kjøpt er mer eller mindre lik de fleste andre modeller på markedet, og jeg kan derfor ikke gjøre en sammenligning med andre.
Det jeg kan si, er at den har 20 styrkenivåer, kommer med et greit utvalg av massasjehoder. Lades opp på en time eller to og selve batterikapasiteten er mer enn tilfredsstillende. Jeg lader vel opp ca en gang i uken med mitt bruk.

Alt i alt 5 av 5 stjerner

Re: Kjøpsråd massasjepistol [Re: Brabus] #2646718 02/02/2021 15:07
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg prøvde den fra Kjell. Jeg tenkte først og fremst å bruke den på nakke/skulder. Så langt føles den i overkant kraftig til det, jeg blir litt småkvalm når jeg bruker den. Det er mulig å stille inn farten, men jeg får samme følelse uansett fart. Det skulle vært mulig å stille inn styrke i tillegg, som Brabus skriver:
Sitat: Brabus
jeg tror det optimale er en massasjepistol der du kan regulere frekvensen og slaglengden uavhengig av hverandre

Jeg har søkt litt, men finner ingen med den funksjonen. Finnes det?

Moderator  support