Jeg synes bakkene ser lette ut. Tipper det kan bli et scenario som i fjor hvor et brudd går relativt tidlig og så blir det spurt fra bruddet. Hvis Uno-X får med tre-fire stykk de er fornøyd med så blir det vanskelig for de som ikke er med foran.
Klassisk NM-scenario, ja. Man skal vel helt tilbake til 2013 før man finner et ritt som ble vunnet fra en større gruppe.
Ser på NM for damer (i Nederland). Løypa er den samme som i fjor, nemlig på søppelhaugen VAM Berg, og den er utrolig kul. Anbefaler å se mannerittet i morgen... men det krasjer vel med NM i Norge.
Æsj det var kjedelig. Typisk døll norsk løype, passiv sykling og kommentatorer som diskuterer midtrabatter og urelaterte ting i helt avgjørende faser av rittet.
Primoz Roglic i mestertrøye. Jeg har ingen preferanser med hvem som vinner NM, men når Jumbo Visma kjører denne varianten, er det bare å håpe på noen andre...
Primoz Roglic i mestertrøye. Jeg har ingen preferanser med hvem som vinner NM, men når Jumbo Visma kjører denne varianten, er det bare å håpe på noen andre...
De regner vel med han uansett skal sykle i gult...
Den sterkeste mannen vant fortjent i dag, men jeg må si at jeg ikke helt skjønte taktikken til Uno-X. Var de fornøyd med å kun ha med Skaarseth der fremme? Hvis ikke, hvorfor forsøkte de ikke å samle troppene bak og kjøre samlet for å komme seg opp? De hadde jo ganske mange mann i andre gruppen?
Jumbo Visma har hatt veldig fine trøyer til tempomesterne sine men har nok villet holde på draktdesignet på landeveien for å se ut som et lag. Nå vant de både det Nederlandske og Belgiske mesterskapet i dag så jeg regner med at de leverer fine trøyer der, de er jo hellige. Wout Van Aert er forresten friskmeldt og melder seg på igjen i kampen om gult i Bretagne.
Den sterkeste mannen vant fortjent i dag, men jeg må si at jeg ikke helt skjønte taktikken til Uno-X. Var de fornøyd med å kun ha med Skaarseth der fremme? Hvis ikke, hvorfor forsøkte de ikke å samle troppene bak og kjøre samlet for å komme seg opp? De hadde jo ganske mange mann i andre gruppen?
Har veldig respekt for UNO x og hva de får til, men i NM synes jeg de kjører merkelig for andre året på rad. Når man har så mange i NM og ender opp med kun 1 mann mot 2 av de proffene som er i best form har man bommet. Skjønner godt at Haugland ikke er fornøyd.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
HAHA, Super-comeback, da håper jeg Edvald, Kristoff og Cipollini (haha) får være med også. Sagan er vel også en kar som har begynt å vise tenner igjen. Demare, Ewan, Colbrelli og ikke minst WVA er vel på listen over de skarpeste i kampen om grønt og etappeseiere (ja jeg har helt sikkert glemt en haug spurtere) når jeg kikket på startlisten. WVA får vel forresten andre oppgaver en å kaste seg hodeløst med i brudd og ta spurtpoeng underveis.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Kristoff er som ventet ute, men Stake er inne. Da blir det tre nordmenn i årets tour. Må være grei uttelling etter en sesong som har vært trøblete for mange av utenlandsproffene.
Jeg trodde Stake hadde bedre sjanser enn Kristoff og Bystrøm, hvis de ikke hadde tatt med Alex som DJ og potensiell etappevinner da. Litt overraskende at de ikke prioriterer klatrestyrken til David De la Cruz eller kanskje Jan Polanc. Men nå har de to svære og vanvittig kjøresterke skandinaver som kan henge med lenge i bakkene så lenge det ikke er for bratt. Og det er vel ikke så mange bratte bakker i årets Tour. Jeg liker løypa forresten, men fatter ikke hvorfor de skal opp på Ventoux to ganger men ikke ha målgang der.
Edvald klar for sin ellevte TdF, etappeseier fra en liten gruppe !!!
Håper jeg tar feil, men den gruppa må være liten og alt i forkant må ha klaffet.
Har vel dessverre ikke vist noe som skulle tilsvare at han er i nærheten, men hadde vært sjukt kult om det skjedde,
Det må være like liten gruppe som han endte opp med de siste km før siste etappeseier (han og Arndt). Håpet er at han har trent bra i skadeavbrekket, og at han har skjønt at det er morsommere å sykle fort enn å skifte bleier slik at vi får se mye til ham mot slutten av touren.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Håper jeg tar feil, men den gruppa må være liten og alt i forkant må ha klaffet.
Har vel dessverre ikke vist noe som skulle tilsvare at han er i nærheten, men hadde vært sjukt kult om det skjedde,
Det må være like liten gruppe som han endte opp med de siste km før siste etappeseier (han og Arndt). Håpet er at han har trent bra i skadeavbrekket, og at han har skjønt at det er morsommere å sykle fort enn å skifte bleier slik at vi får se mye til ham mot slutten av touren.
Er redd det ikke holder å trene bra. Er det noen som er med i TDF som ikke trener bra? ;-)
Men hadde vært et kult comeback. Sist han vant i TDF var vel 2017 og siden da er vel det eneste litt store en etappe i Dauphine i 2019. Ellers har det vel stort sett vært norske UCI ritt.
Redigert av olechr; 22/06/202121:13.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Alexander Kristoff går til Intermarché - Wanty-Gobert. Han kommer til å se smashing ut i den drakta. Og han får selskap av Gerben Thyssen og Kobe Goossens fra Lotto.
Er redd det ikke holder å trene bra. Er det noen som er med i TDF som ikke trener bra? ;-)
Men hadde vært et kult comeback. Sist han vant i TDF var vel 2017 og siden da er vel det eneste litt store en etappe i Dauphine i 2019. Ellers har det vel stort sett vært norske UCI ritt.
De fleste trener nok bra, ja Men siden han omtrent ikke har sykla ritt siden april håper jeg at den gamle vinnersulten er tilbake og at den rittfrie perioden gir ham et overskudd til den siste halvdelen. Hadde vært dritfett. Hvis ikke håpet mitt og bønnene blir hørt av sykkelgudene får vi nok ikke sett mye til ham i årets tour, noe som ville vært tragisk.
Alexander Kristoff går til Intermarché - Wanty-Gobert. Han kommer til å se smashing ut i den drakta. Og han får selskap av Gerben Thyssen og Kobe Goossens fra Lotto.
Dette liker jeg dårlig. Liker verken drakta eller laget. De får ikke akkurat ut det beste av rytterne sine. Håper jeg tar feil, og at han får en ny vår
Altså det ser ut som konsensus i tråden er at han trenger en liten eller veldig liten gruppe om han skal få enda en seier. Jeg er spent på om Ineos / Jumbo Visma og lag med spurtkanoner kommer til å gi så mye slakk som i Giro'n hvor bruddene fikk lov å gå nesten hver dag.
Jeg tror vi får se en vesentlig tøffere kontroll med vesentlig færre brudd i flate og mellomharde etapper som går inn og at dersom det først skulle skje vil Edvald få selskap av Peter Sagan MVDP og andre med krutt i støvlene. Men det er lov å tro på julenissen.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro