Er morsomt å se på ansiktsuttrykk og stil på sykkelen under slike beinharde ritt. En liten fartsøkning i slak oppoverbakke av en harding med lukket munn, og du har (relativt godt trente) folk som vrir seg i smerte og må gi meter på meter bak.
Helt rått, bare et lite skår i gleden at tv2 innfaser en fotballkommentator i sykkelsendingene. De har fortsatt litt jobb å gjøre når det kommer til å følge med på hva som skjer i rittet og hvilke ryttere som vises i bildet, men uansett stor bedring fra sendingene med gamlefar.
Hadde aldri trodd at Asgren skulle klare det, men MVDP la i hvert fall noen kroner i banken på å profilere seg som en dravillig rytter (når Van Aert ikke er med), ikke utenkelig at han profitterer på det i et senere ritt, i stedet for å ende opp i situasjonen Sagan hadde på sin storhetstid.
Selvfølgelig smak og behag, men hvorfor ser folk her inne på tv2? Antar at det her inne en folk som er bittelitt over snittet interessert og allerede da har man mer oversikt og peil enn tv2 gutta. Ikke at absolutt alle andre kommentatorer er helt perfekte, men på eurosport og gcn så er det i allefall relativt stor sjanse for en kommentator som har oversikt. Skal sies at jeg ikke har sett mye på tv2 de siste årene og jeg har en viss sans for stemninga Paasche lager. Kaggis jr og senior er helt forferdelig.
Helt rått, bare et lite skår i gleden at tv2 innfaser en fotballkommentator i sykkelsendingene.
Tror det bare var midlertidig da Paasche har Covid. Uansett, bedre å se på Eurosport om du har tilgang, der med Stoltenberg og Kristiansen. Har sansen for Stig Kristiansen som tilfører taktisk innblikk som ekspertkommentator.
Selvfølgelig smak og behag, men hvorfor ser folk her inne på tv2?
Reklamepause på Eurosport. Det sagt: Johanson/Thorsen var på TV2. De var veldig bra. Ingen av dem har den sonore røsten til José Been, men de har stor kunnskap, har syklet på øverste nivå selv, og har humor.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Med Eurosport Player får man tilgang på hele sendinger uten reklame-pauser. Magnus Bäckstedt, Jose Been, Dan Lloyd, Carlton Kirby, Sean Kelly, Declan Quigley og Adam Blythe har til sammen ganske god oversikt. Selv om Kirby til tider går tapt i egne vendinger og formuleringer.
Synes det er fabelaktig å høre på den irske dialekten til Kelly og Quigley.
Selvfølgelig smak og behag, men hvorfor ser folk her inne på tv2?
Reklamepause på Eurosport. Det sagt: Johanson/Thorsen var på TV2. De var veldig bra. Ingen av dem har den sonore røsten til José Been, men de har stor kunnskap, har syklet på øverste nivå selv, og har humor.
Som Øvind sier, så nei. På tv2 får du til og med reklamepause som betalende Sumo-kunde. Ellers har jeg ikke noe forhold til kommentatorene du nevner. Tydeligvis er de bedre enn de som kommenterer herreritt, og det er jo bra
Jeg synes Møller klarte seg bra til å være nødløsning med minimal tid til forberedelser før rittet. Som de sa i starten av sendingen: det er som om en sykkelkommentator skulle kommentert CL-finalen som sin første fotballkamp.
Jeg bruker hovedsakelig Eurosport/GCN, men er ofte innom Tv2 på rittene de sender. Det er på høy tid at de oppdaterer sykkeldekningen sin. For det første er det et stort tap at Hushovd har gitt seg hos dem, han var et enormt pluss i sendingene. Kaggestad Sr. er rett og slett for gammel, og Dag Otto er realitykjendis, ikke sykkelekspert. De to er rett og slett utdaterte og har ikke oversikt over moderne sykkelsport. Kaggestad Jr. har en viss oversikt, men mest overfladisk, og går lite i dybden. Synes i tillegg han kan bli slitsom å høre på i lengden. Magnus Aarre har jeg sansen for, og synes godt han kunne kommentert flere ritt. Han er kunnskapsrik og virker å ha relevante kontakter i miljøet. Av dagens Tv2-stall tror jeg Paasche som hovedkommentator og Aarre som ekspert hadde vært den beste kombinasjonen.
Når det er sagt, burde Tv2 med sine ressurser klare å finne en yngre og oppdatert person fra "innsiden" av miljøet som kan bidra. Ole Forfang og Henrik Evensen hadde en underholdende podcast for noen år siden, kanskje noen av de kunne egnet seg? Kunne tidligere proffer som Skjerping, Enger eller Korsæth vært gode mediapersonligheter? Sportsdirektører fra det norske kontinental-miljøet? Ikke vet jeg, men Tv2 trenger å tenke nytt.
Absolutt. Og jeg må jo si tv2 har gjort mye for sykkel på tv i Norge. Det skal de ha. Jeg tror Henrik Evensen er ekspert på Eurosport. Veldig flink til å prate og har veldig god oversikt. Både over ryttere og løyper. Tv2 burde som du sier fortsette med Paasche (fordi han lager god stemning) pluss et par nye eksperter.
Fryktelige dilemmaer man ble stilt ovenfor i går med Kaggestad jr. pluss urutinert på Tv2, Sundby på norsk Eurosport og Carlton Kirby på Player. Sjela fikk heldigvis en liten pause når Dan Loyd kommenterte en periode midtveis i rittet.
Henrik Evensen er veldig bra når han kommenterer med en litt aktiv kommentator som bruker kunnskapen hans og stiller gode spørsmål. Det er ikke alle på eurosport som gjør det.
Se der, den har jeg aldri sett. Så sliter jeg også med å navigere inni Player, med alle lenkene/avspillingsvinduene og språkene. Anbefaler at noen tar en opprydding der inne.
Hva er egentlig den beste abonnementsløsningen nå? Eurosport Player, Discovery+, GCN+ eller Race Pass? De to siste er kanskje det samme men jeg kan ikke se GCN+ innhold på mac'en, kun på mobilen og det er ikke så interessant. Er for eksempel Player inkludert i Discovery+ og kan man se alle crossrittene på Player/D+ eller må man ha GCN i tillegg?
Jeg trodde det var mye det samme jeg. Tror discovery eier alt sammen. Jeg har kun erfaring med Eurosport Player. Har hatt den i mange år. De viser rubb og rake av landevei + en del krossritt. Fungerer bra på både pc og mobil (chromecast). Ikke den beste appen, men jeg får sett alt uten trøbbel. Tidligere (mulig det er slik fortsatt) så kunne man også switche manuelt mellom kameramotorsyklene på TdF og kanskje noen andre store ritt (?). Ikke en funksjon jeg bruker mye, men en fiffig greie.
Nå fikk jeg i gang GCN+ også. Måtte logge ut og inn igjen separat på "Films" delen. Jeg synes GCN er et kjempetilbud og er villig til å betale for det. Men det gjelder ikke flertallet som er vant til å se sykling på TV. Det var visstnok bare 20.000 franskmenn som så Milano-Sanremo i år.
Kun tilgjengelighet via abonnement er potensielt oppskriften på å drepe en sport. Hvor mange er det som ser på skøyteløp i norge nå for eksempel? Jeg synes det var ok underholdning når det var på NRK men har nesten glemt at den sporten eksisterer etter at NRK mistet rettighetene.
Støtter olechr. Ballspillkommentatoren klarte seg veldig godt. Kaggis jr blir litt for masete for min del. Før rittet så jeg en reprise med enslig kommentator på euro sport, og det ble dritkjedelig. Møller sammen med Emma Johansson, Thea Thorsen eller en annen syklist som nylig har lagt opp hadde vært konge. Ellers er jeg enig i at alle 3 ekspertene på euro sport er fantastiske i 2-spann med han ene av de to de rullerer på
Redigert av stosu; 05/04/202115:43.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
På den annen side: Så lenge vi har covid-19 gående er en flaske til en tilskuer en gjenstand ut av "bobla". UCI må gjerne endre slik at å gi flasker til publikum blir lov igjen, for Schärs argument er viktig, men det kan være greit å vente litt tror jeg.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei