Innimellom, når jeg føler meg rik får jeg lyst på splitter ny racer med skivebrems, gjerne en i celeste. Heldigvis/dessverre har jeg venner som minner meg på at skivebrems på racer er djevelens verk og at jeg har allerede har en fantastisk racer(som jo er sant). De samme vennene mener at jeg må ha grævvel … jeg er mer usikker, men det jeg kan tenke meg er en ok pendlesykkel, den må nesten ha hydrauliske bremser, den må ha fester for bagasjebrett, gjerne foran og/eller bak, det hadde vært ekstremt fint om den kom med navdynamo og det hadde vært helt fantastisk(tror jeg)om den hadde beltedrift og da følgelig navgir. Finnes noe sånt? Gjerne for en "rimelig" penge? Som vil si helst under en 20 000-lapp, evt under en 25 000-lapp?
Ja, og skjermer, den må så klart ha feste for skikkelige skjermer!!
Måtte se på datoen om det er første april, Gare jeg tror du skal gå tilbake til sengen, legge deg under dyna og prøve å stå opp en gang til, kanskje det går over :-) evt slenge inn en Eurojackpot kupong og kanskje få råd til en flyvemaskin i celeste.....
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Måtte se på datoen om det er første april, Gare jeg tror du skal gå tilbake til sengen, legge deg under dyna og prøve å stå opp en gang til, kanskje det går over :-) evt slenge inn en Eurojackpot kupong og kanskje få råd til en flyvemaskin i celeste.....
Det er såpass ja … Nå er jeg for så vidt på jobb, og har vært her siden 0700, så det er dessverre ikke en mulighet.
Jeg trodde du spøkte, beltedrift, hydrauliske skiver og dynamo under 20K hørtes optimistisk ut.
Emil
For all del, og jeg er jo en slags optimist. Fant denne , og det er jo åpenbart ikke beltedrift, og den er litt … ehhh … dempet pen på en måte. Er det slik at Trek sin Checkpoint er minste felles multiplum her(og ja, da gir jeg jo både dynamo og beltedrift på båten, men det er jo der jeg har vært mer i ønske, enn krav-modus)?
Har en eldre versjon av Breezer Beltway Bare virker hver dag, Alt som behoves av teknisk vedlikeholdet er å skifte bremseklosser og stramme girwire en sjelden gang.
Alt jeg har funnet med navgir, beltedrift og bukkestyre er ganske custom made.
Cube Nuroad Race har navdynamo, ifølge spesifikasjonene, og koster akkurat under tjue. Beltedrift har den imidlertid ikke. For å slippe én ting som fryser fast vinterstid hadde jeg bygd den om til 1x11. Det er fort gjort og ikke så dyrt. Og så hadde jeg satt på skvettlapp foran. Jo lengre, desto bedre.
Masse artige alternativer En sykkel som heter Stavanger passer jo for så vidt veldig godt, og det ser jo ut som Spinn har Pelago, bare at Stavanger virker å være utsolgt.
Dynamolys er jo lett å ettermontere. Eneste er hvis du vil ha intern kabel i gaffelen. Du skal jo vite hva du gjør når du borer hulle gaffelbenet Hva med denne her?
Har tidligere sett på Apollo selv, få på et par gode skjermer og en form for lastestativ så virker det nesten som den ultimate pendlesykkel hvis man foretrekker litt god krum på styret.