Hvor mye tregere er feks SWM hvis man går for de bredeste dekkene?
Jeg antar at du mener ISP

Du vil få forskjellige svar alt etter hvem du spør og hvilket føre de sykler på.
Jeg er glad i og savner ISP på blank eller sporete holke - der er de etter min erfaring suverene, og bedre enn de nevnte alternativene. For optimal sikkerhet, er det et godt valg.
Men Ring 2 er, så vidt jeg vet, gjennomsaltet og børstet og det hele. Så ISP er voldsomt, om hun ikke skal ut på røffere underlag eller gjennom bebyggelse der det måtte være islagte veier som ikke saltes.
Dekkene fra både 45NRTH og Suomi vil gi også godt med trygghet, også på snø og is, om enn ikke på samme vis på holke. Men på blank holke må man uansett være ytterst forsiktig.
Gravdal vant som kjent
Landeveis gruppetest, og jeg er selv glad i dekket. Kahva har samme mønster, men er bredere og har dermed en omkrets bedre egnet for 650b/27.5" på blandeveissyklene. De ble revet av hyllene i fjor.
Nye Routa ser meget lovende ut, også som pendlerdekk. De første eksemplarene har dukket opp på forumet, men erfaringer får vi neppe høre før vinteren setter inn for fullt.
Usikkert hvilke butikker som vil ha hva på lager, men bl.a. Spinn fører som regel 45NRTH, og Suomi er som regel i flere av de store kjedebutikkene. Meget mulig at Sørensen, som fører Hardrocx GT, også kan hjelpe.
Ellers er Sykkelkomponenter og Bikeshop gode alternativer på nett.