|
|
Kompakt, stille, direktedrevet rulle
|
Re: Kompakt, stille, direktedrevet rulle og vifte
[Re: baronKanon]
13/11/2020 11:54
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Det er jo det som er riktig rulle for meg, altså, sånn egentlig. Litt mer i AXS-potten  Fingern ute av ræva: bestilt meg suito. Kan ikke gå så bananas på ikke-primærtype sykkel. Kjøpte også en Biltemavifte som jeg linket til over.
|
|
|
13/11/2020 12:12
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Har ikke testet Elite Suito, men har hatt Kickr 17 før jeg oppgraderte til Tacx Neo 2T. Hadde Tacx´n en sesong før jeg gikk tilbake til den nye Kickr v5. Årsaken er at jeg pakker sammen rulla pga plassmangel mellom hver økt og der er Kickr mye lettere å hanskes med. Footprinten på Kickr er også mindre. Er den? Den viser at den ikke er så superkompakt i målene, men når jeg ser på nett, så er den ikke så ille. Takk for at du fikk meg til å få lyst på den, da! Nå har jeg gjort som man gjør og nerdet litt. Var på nippet til å bestille en Kickr v5, da Sykkelkomponenter gikk tomme.. Og så leser jeg litt mer om Neo 2T, og det er jo noen ting der som gjør den veldig fristende, stille, underlagssimulasjon i Zwift etc. hva var det med Neo 2T som var så håpløst å hanskes med? for meg skal jeg bare felle opp beina og sette den vekk når det er større perioder jeg ikke skal sykle inne. Har et "dedikert"-ish rom som kan brukes til rullesykling. Skjønner at det er enklere med Kickr, som kan felle inn beina OG justere høyden ned, men er ikke sikker på om det er like nødvendig her. Noen andre forskjeller du kan notere annet enn håndtering? Jeg er (nesten) villig til å betale for stille, men det må være kompakt. Og nerden i meg liker jo funksjoner. Nå er det i hvert fall kun mulig å få tak i Neo 2T, såvidt jeg kan se. Men 14 laken er MYE å betale for en rulle, ass! Synes Tacx var litt knotete å slå sammen, mens Kickr bare slår du inn beina ved å løfte på en fjærbelastet låsepinne. Mange ganger gadd jeg ikke å slå rullene sammen hvis skulle ha en ny økt dagen etter, men bare bar de inn i min lille bod, da er handtaket på Kickr ca 1000 ganger bedre en Neo. Gjelder uansett ikke meg, men hvis du har litt skeivt gulv som feks garasje etc så kan Kickr justeres på beina, mens Neo ikke. Ellers synes jeg underlagssimuleringen føltes litt underlig så den ble ikke brukt, men det er jo veldig subjektivt da. Både Kickr og Neo er så stille at det bare er drivverket på sykkelen du hører før du setter på vifta som overdøver det uansett. Nå har du jo kjøpt rulle med handtak på toppen, så det blir nok bra. Alle de nye rullene vil nok være bra tenker jeg.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
14/11/2020 10:56
|
Kortbeint
Medlem
|
Medlem
Stillhet er digg, så jeg hører serien som går på nettbrettet foran meg Har eit relativt stille oppsett med Elite kura (utgått modell, ein slags oppdatert Muin med nøytig wattmålar) og ei svær metallgulvvifte frå AEG, men likevel blir det mykje lyd. Så mykje at det er fort gjort å skru opp lyden på hodetelefonane meir enn det som sunt er bra for ørehelsa. Fekk meg nye ørepluggar i sommar, Jaybird vista. Dei toler svette og har pluggar som sitt heilt inn i øret. Det dempar veldig støyen frå rulle og vifte veldig godt og tenker ikkje lenger over støyen. Ikkje så ideelt til utendørsbruk, men veldig fint til rullebruk, Å bli så isolert frå omgivelsane er heller ikkje heilt ideelt i forholdt til heime-åleine-med-barn rullesykling, men satsar på at dei kan lærast opp å måtte komme ned i kjellarstua hvis det er noko ;-)
Redigert av Kortbeint; 14/11/2020 11:00.
|
|
|
15/11/2020 09:55
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Headset er uaktuelt for min del. Har en Suito som står på døra enten i morgen eller tirsdag, og en Biltema-vifte!
|
|
|
19/11/2020 08:00
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Fikk Suito i går, og den var veldig kompakt. Ikke koblet opp og testet enda, og det er en ting jeg lurer på før jeg evt. gjør det. Det følger med en Shimano 105-kassett (11-delt), og jeg har 11-delt SRAM GX-gir. er det noen som har erfaring med bruk av landeveiskassett på terrengsykkel til rullebruk? Har også et kjede jeg tenkte å dedikere til rullebruk, som er 105-type. Men hvis det ikke vil funke (enten pga for lite størstedrev eller feil avstand mellom drevene), så flytter jeg bare over SLX-kassetten min fra Turbo Muin-rulla.
|
|
|
19/11/2020 12:13
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Landeveiskassett funker helt fint. Jeg har kjørt min sykkel med 11 delt XT på 105 kassetten. (Den pleier vanligvis å kjøre en XX1 kassett)
LarsB
|
|
|
19/11/2020 12:24
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Da blir det lett test i kveld. Litt kje i skulderen etter kontakt med lokal flora på forrige tur, så hamring blir det ikke noe av.
|
|
|
22/11/2020 17:32
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Fikk testet på fredag, og det gikk bra. Skulle ta meg en ramp test i dag, og det gikk ikke - i det hele tatt. Fikk paret rulle med Zwift, men det blir liksom ikke så mye når man bare får 0 på alle verdier. Har prøvd det meste av reboot, en ting av gangen, unpair, pair, banne, sverte, prøve igjen, reboote, skru av, bytte sensor, ALT! Noen forslag?
Synes også jeg får mye vibrasjoner fra drivverket, noe jeg synes er litt rart, siden det er en 105-kassett montert på, samt nytt 105-kjede (montert riktig vei) og knapt brukt Eagle-drev på kranken.
|
|
|
23/11/2020 08:24
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Har du noen ANT+ og BT konflikter? Jeg fikk bare tull når jeg hadde Bolt på og den var paret med min Elite Drivo XR. Bolt av gikk fint, og når jeg fjernet Elite fra det Bolt var paret med gikk det bra det også.
Det samme skjedde når jeg hadde ANT+ stick i PC, men Zwift paret seg med rulla på Bluetooth.
LarsB
|
|
|
|
|