Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?
|
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?
[Re: supernalle]
08/01/2021 10:41
|
Dan
More than words
|
More than words
I gamle dager måtte BS-detektorene bruke ganske avanserte algoritmer for å klassifisere tekster. I dag er det uhyre mye enklere, med kun en kort liste med nøkkelord.
|
|
|
[Re: Duck]
08/01/2021 11:13
|
gare
More than words
|
More than words
Trump er jo uskyldig i dette på samme måte som kong Henry den andre av England var uskyldig i Erkebiskopen av Canterbury sin død ...
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: Dan]
08/01/2021 11:47
|
KjellMa
Avhengig
|
Avhengig
I gamle dager måtte BS-detektorene bruke ganske avanserte algoritmer for å klassifisere tekster. I dag er det uhyre mye enklere, med kun en kort liste med nøkkelord. MSM, også kjent som de som forholder seg til Vær Varsom-plakaten. Det gjør det bare for komplisert for Resett og dokument.no
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
08/01/2021 12:27
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
En ting vi må gi Trump. Genial timing eller avledningsmanøver ? at all fokus har gått på marsjen til og situasjonen i Kongressen og ikke det faktum at han bidro til at Republikanerne tapte flertallet i Senatet. Det burde han fått mye mer pepper for. Men når støvet har lagt seg kommer dette opp på bordet igjen. De som frem til tirsdag har støttet Trump i at valget er stjålet osv og nå kaster kortene tildeles nok ikke veldig mye ære ved neste korsvei.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: EmilZipp]
08/01/2021 12:53
|
KjellMa
Avhengig
|
Avhengig
Det var nok greit for han at tapet i Georgia kom i bakgrunnen, ja
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
[Re: EmilZipp]
08/01/2021 13:14
|
GeirK
More than words
|
More than words
En ting vi må gi Trump. Genial timing eller avledningsmanøver ? at all fokus har gått på marsjen til og situasjonen i Kongressen og ikke det faktum at han bidro til at Republikanerne tapte flertallet i Senatet. Pluss telefonsamtalen med Raffensperger. Trumps MO når det smeller er jo å bare å sette av en større bombe og lage et større smell som overdøver det forrige. Problemet med den strategien er at da må du eskalere hele tiden og til slutt blir smellen så stor at du går med sjøl. La oss håpe at vi har kommet dit.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
08/01/2021 14:08
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper denne perverse, privilegerte macho og grådighets-kulten kulminerte med at nazister tok seg inn i kongressen på onsdag på oppfordring fra presidenten og hans allierte. En del av de hadde strips, sannsynligvis for å ta gisler. Forhåpentligvis vil det få et etterspill som plasserer ansvaret der det hører hjemme og at hele dritten imploderer som IS. Og så kan kanskje Jared Taylor, Milo Yiannopoulos, Steve Bannon, Alex Jones, Gavin McInnes, Jordan Peterson og alle andre som har vært med å skape denne massepsykosen plasseres på historiens mest stinkende søppeldynge sammen med hvitsnippforbryterne, opportunistene og demagogene som har profittert på galskapen.
|
|
|
08/01/2021 15:30
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: supernalle]
08/01/2021 15:46
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg mener dessuten at politikken han førte var svært god. Hadde hadde svært lave ledighetstall. Hvilke ledighetstall er det du referer til ? Og jeg er blitt nysgjerrig på trumpister som deg : hvilken informasjon og fra hvilken kilde skal til for at du stopper opp, trekker pusten, og tenker : Nei f.... jeg har jo tatt helt feil angående Trump, valget gikk rett for seg, og han er (var) en trussel mot demokratiet .... Kan du svare på det ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
08/01/2021 16:21
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ser en dokumentar om Russisk media(RT) på vgtv akkurat nå. Det er egentlig bare masse klipp fra RT fra 2016 til 2018. Hele fortellingen til nalle er med her (:
|
|
|
[Re: skubisan]
08/01/2021 16:39
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ser en dokumentar om Russisk media(RT) på vgtv akkurat nå. Det er egentlig bare masse klipp fra RT fra 2016 til 2018. Hele fortellingen til nalle er med her (: Russland har vist seg å være usedvanlig dyktig i å rekruttere nyttige idioter i vesten. Der leder de 5-1, minst, før 1. omgang er ferdig.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
08/01/2021 16:50
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg vet. Halve Trump-administrasjonen har jo bånd til Russland, inkludert Trump selv. Jeg synes det er helt ufattelig at de i det hele tatt kunne bli vurdert som kandidater.
|
|
|
08/01/2021 17:37
|
Appelsin
Ringrev
|
Ringrev
Jeg håper denne perverse, privilegerte macho og grådighets-kulten kulminerte med at nazister tok seg inn i kongressen på onsdag på oppfordring fra presidenten og hans allierte. En del av de hadde strips, sannsynligvis for å ta gisler. Forhåpentligvis vil det få et etterspill som plasserer ansvaret der det hører hjemme og at hele dritten imploderer som IS. Og så kan kanskje Jared Taylor, Milo Yiannopoulos, Steve Bannon, Alex Jones, Gavin McInnes, Jordan Peterson og alle andre som har vært med å skape denne massepsykosen plasseres på historiens mest stinkende søppeldynge sammen med hvitsnippforbryterne, opportunistene og demagogene som har profittert på galskapen. Hva har Jordan Peterson med Trumpismen å gjøre? Selv er jeg usikker på hva jeg mener om Peterson, men ansvarlig for greiene til Trump på et vis? Forklar.
|
|
|
08/01/2021 18:48
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
JP er nok ikke trumpetist, men det kan tenkes han har en del felles tilhengere med Trump. Dekker han den intellektuelle delen. Han kaller seg selv 'liberal', men blir nok av mange regnet som høyre konservativ. Kanskje fordi han som Trump har en del tanker om marxistisk (eller maoistisk) infiltrering av utdanningsinsitusjoner.
Nå er europeisk politikk og USA-politikk to helt forskjellige ting (ganske så forskjellig hva folk synes er viktig i en valgkamp), men det er nok lite i USA-politikk som kan ses på som venstreradikal med europeiske øyne. Det er der jeg detter av i Fox-kommentarfeltet når falk snakker om demokratene som om de er Pol Pot eller Mao. Og der detter jeg også av med JP. Jeg skal innrømme at jeg langt i fra har lest alt eller hørt på alt, men akkurat der får jeg en slik ignoramus-følelse som får meg til å lure på mye annet også.
Men som sagt, jeg tror han er hverken tilhenger eller støttespiller til Trump.
|
|
|
[Re: Appelsin]
08/01/2021 18:52
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper denne perverse, privilegerte macho og grådighets-kulten kulminerte med at nazister tok seg inn i kongressen på onsdag på oppfordring fra presidenten og hans allierte. En del av de hadde strips, sannsynligvis for å ta gisler. Forhåpentligvis vil det få et etterspill som plasserer ansvaret der det hører hjemme og at hele dritten imploderer som IS. Og så kan kanskje Jared Taylor, Milo Yiannopoulos, Steve Bannon, Alex Jones, Gavin McInnes, Jordan Peterson og alle andre som har vært med å skape denne massepsykosen plasseres på historiens mest stinkende søppeldynge sammen med hvitsnippforbryterne, opportunistene og demagogene som har profittert på galskapen. Hva har Jordan Peterson med Trumpismen å gjøre? Selv er jeg usikker på hva jeg mener om Peterson, men ansvarlig for greiene til Trump på et vis? Forklar. Jeg tror han har vært en viktig stemme i den nykonservative bevegelsen, ikke minst når det kommer til å definere den maskuline privilegerte offerrollen som jeg mener er ganske sentral i hele denne suppa. https://www.theguardian.com/science...ghtwing-professor-who-hit-a-hornets-nest"In many ways, Peterson is an old-fashioned conservative who mourns the decline of religious faith and the traditional family, but he uses of-the-moment tactics. His YouTube gospel resonates with young white men who feel alienated by the jargon of social-justice discourse and crave an empowering theory of the world in which they are not the designated oppressors." Minner litt om IS-turistenes tankegang, no? “It’s true that he’s not a white nationalist,” says David Neiwert, the Pacific Northwest correspondent for the Southern Poverty Law Center and the author of Alt-America: The Rise of the Radical Right in the Age of Trump. “But he’s buttressing his narrative with pseudo-facts, many of them created for the explicit purpose of promoting white nationalism, especially the whole notion of ‘cultural Marxism’. The arc of radicalisation often passes through these more ‘moderate’ ideologues.”
|
|
|
08/01/2021 19:51
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Godt mulig man kan lese han i den konteksten. Men først og fremst opplever jeg han som en faglig lettvekter i mange sammenhenger . Og ikke så viktig å bruke energi på.
|
|
|
08/01/2021 20:24
|
Appelsin
Ringrev
|
Ringrev
Nei, JP minner ikke om IS-tuistene. Omtrent like mye som demokratene i USA minner om kommunister.
Ja, mye av det i Guardian artikkelen kan jeg vere enig i. Spesielt dette med kulturmarxism har jeg aldri forstått helt. Men så hørest jo ikke de ordene feminister insisterer på å bruke, som patriarkatet noe mindre konspiratoriske ut. Illuminati neste liksom.
|
|
|
08/01/2021 20:54
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg mener selvfølgelig ikke at Peterson minner om IS. Men en del av de som surra rundt i Kongressen gjør definitivt det. Og jeg tror mange av de søker det samme og radikaliseres på samme måte.
|
|
|
08/01/2021 21:19
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Hmm, jeg har litt problemer med å se kobling mellom Jordan Peterson og hans tro på forfattere som Dostojevskij (Guardian nevner også Nietzsche, men det må være misforståelse, man kan ikke forene Dostojevskijs tro på kristendommen med Nietzsches "Gud er død") og Trumpismen. Det er nesten vanskelig å finne noe som er mer motstridende enn Dostojevskij og Trump. Dostojevskiji taler for sannhet, troverdighet, ansvar, svakhet og forsoning. Hør for eksempel den nydelig novellen "Et svakt hjerte", glimrende gjenfortalt av Anderz Eide: https://www.storytel.com/no/nn/books/143155-Et-svakt-hjerteFor øvrig kan jeg være enig i at JP har en tendens til å sette ting på spissen, ha noe uheldig debatt-teknikk og vanskeligheter med å innrømme feil og være åpen. Med andre ord problemer som ikke burde være ukjent for flere debattanter i et visst forum... :-)
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
11/01/2021 09:33
|
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Redigert av TrondAM; 11/01/2021 09:34.
|
|
|
[Re: ]
11/01/2021 11:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg skal ta for meg dette en dag jeg har tid - men det kommer ikke til å bli pent.
Haha, skal du referere fra aktivist-pod'en du fyller hodet ditt med? Gleder oss! Nei - jeg skal bruke informasjon jeg fant på Hunter Biden's laptop. Det KAN jo være noe der, ikke sant?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
11/01/2021 11:29
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg mener dessuten at politikken han førte var svært god. Hadde hadde svært lave ledighetstall. Hvilke ledighetstall er det du referer til ? Sikkert de hel vanlige som rapporteres hver måned i USA. Du er ikke kjent med at de? De er jo fulgt av absolutt alle som følger med på politikk og økonomi. De ser forøvrig slik ut med gjennomsnitt pr år. ![[Linket bilde fra snipboard.io]](https://snipboard.io/kTr5mf.jpg) Det kan da umulig være noen dødssynd å si hvem som var president når det laveste tallet er? Eller? Det er heller ikke vanskelig å finne tall som viser at under neo-Hitler, så har arbeidsledighet blant svarte amerikanere også vært rekordlav. Nei men da er vel alt i orden da.
|
|
|
11/01/2021 11:44
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei men da er vel alt i orden da. Vi snakket vel om arbeidsledighetstallene? Er det noe feil her? Er det ikke bra at de er såpass lave? Eller hadde du vært mer fornøyd om de var høyere, sånn at det var ennå en gal ting med Trump resultatene av hans politikk? Alle kan få fart på økonomien med å låne penger man ikke har og implementere "Luksussfellen" i nasjonal skala. Hvor mange jobber regner du med at han står for netto på slutten av sin presidentperiode?
|
|
|
11/01/2021 12:45
|
Appelsin
Ringrev
|
Ringrev
Det kan vel også være at de hadde vært så dumme at de hadde sett på CNN og hørt hva tv-stjenrne Chris Cuomo sa om opptøyer:
"Please show me where it says that protests must be polite and peaceful?"
Skal man kverulere sier ikke det I amendment at protester skal vere fredlige, bare at det ikke er lov å lage lover mot protester som ikke er det. Punkt 1 på sarkasme er å ha rett, og ikke drite seg ut på teknikaliteter. Men så spiller ikke sannhet noen rolle lenger... Kunne vere litt artig om man er på humorsporet, ser den, men da er det jo en annen tråd for slikt her inne. "Now to many see the protest as the problem" Republikanerene og Trump kjører vel fremdeles den linjen her. Men problemet her som med BLM er bakgrunnen. Trump sin oppildning og konstante løgner.
|
|
|
12/01/2021 11:04
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Kunne vere litt artig om man er på humorsporet, ser den, men da er det jo en annen tråd for slikt her inne.
Tipper Mike humret godt da han så galgen og klippet hvor demonstrantene ropte 'Hang Mike Pence". Hmm, feil tråd kanskje.
|
|
|
12/01/2021 11:07
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hvorfor ville T-supporterne egentlig henge ham? Pence har vel vært den mest trofaste støtten til T gjennom de siste fire årene, hvor kom dette plutselig fra at de ville henrette ham?
|
|
|
[Re: Tange]
12/01/2021 11:13
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Hvorfor ville T-supporterne egentlig henge ham? Pence har vel vært den mest trofaste støtten til T gjennom de siste fire årene, hvor kom dette plutselig fra at de ville henrette ham? Fordi han varslet at han ville godkjenne valget, kanskje? Vet ikke hvilket spillerom han faktisk hadde, men Trumpern trodde vel at han kunne nekte å godkjenne stemmene fra valgmennene.
|
|
|
|
|