– Det er et sykt og hjerteskjærende syn. Dette er slik valgresultater utfordres i bananrepublikker, ikke i vår demokratiske republikk, sier han.
Dette er slikt som skjedde i bananrepublikker etter at de hadde blitt destabiliserte av amerikansk etteretning. Nå skjer det i USA etter at de har blitt destabiliserte av russisk etteretning.
Ironien er påtagelig.
+ 1
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Valgresultatet US - grunn til forsiktig optimisme?
[Re: Duck]
#264395507/01/202109:21
– Det er et sykt og hjerteskjærende syn. Dette er slik valgresultater utfordres i bananrepublikker, ikke i vår demokratiske republikk, sier han.
Dette er slikt som skjedde i bananrepublikker etter at de hadde blitt destabiliserte av amerikansk etteretning. Nå skjer det i USA etter at de har blitt destabiliserte av russisk etteretning.
Ironien er påtagelig.
+1000
#264396607/01/202110:14
Det kanske viktigaste är att vi tydligt kan se hur långt man kan komme med odokumenterande påstander (konspirationsteorier) bara man upprepar det tillräckligt ofta och många vill tro på vad som sies.
Vi har ju helt uppenlyst kunnat se hur konspirationsteorien om massivt valgfusk har kommit till och hur folk tror på den.
#264396707/01/202110:23
Ironien er påtagelig.
Det eneste som mangler er en Che og en Castro
#264396907/01/202110:37
Kan du vise til hvor Trump har sagt at demonstrantene skulle storme kongressen? Han har oppfordret til demonstrasjoner, og det er helt lovlig.
Han har egget opp til dette over lang, lang tid med sine dokumenterte løgner, konspirasjonsteorier og alternative fakta hele tiden - gjenta en løgn lenge nok til at godtroende fjols tror det er sant.. Hans famøse utsagn "Proud Boys, stand back and stand by" er viden kjent, i går oppfordret han folk til å marsjere til kongressen - hold disse tingene sammen, så må du gjerne si at han ikke tente på bålet, men han bar veden hele veien fram, og den famøse tvittringen både fra han og datteren ("American patriots") er jo bare ett av mange eksempler på galskapen.
Mannen er en skam for seg selv, det republikanske partiet og demokratiet der borte. Folk som forsvarer han, uansett om det skyldes dumskap, naivitet eller at man begjærer makt bør også skamme seg. Det har lenge stått klart at han kommer til å bli rangert som en av de dårligste presidentene i amerikansk historie, men nå tror jeg har har rykket ned til "topplasseringen".
Det vi har sett her er et godt eksempel på dette: "The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" Edmund Burke (1729-1797)
Jeg håper det fører til en renselsesprosess i GOP.
Lars-Erik
#264397807/01/202111:21
Oj, resett skriver att det bara var en handfull, alltså 5 st, som stormade kongressen...
Må vara jobbigt för alla Trump fans som kommenterar på för exempel resett. De flesta media och hjältar visar sig ju vara falska liberala. Nu är både Carl I. Hagen och Tybring-gjedde svikere.
[Re: Tange]
#264398207/01/202111:34
Så å gå mot kongressen er det samme som å ta seg inn i kongressen? (Jeg forøvrig usikker om det var det han faktisk sa.)
Det spiller ingen rolle når har foret disse kognitiv utfordrede drittsekkene med løgnaktig konspivås i ukesvis, samler tusenvis av dem, fyrer dem opp med mer konspidrit og ber dem gå mot kongressen.
“You'll never take back our country with weakness, you have to show strength and you have to be strong,”
“We will not take it anymore, and that’s what this is all about, If you don’t fight like hell, you’re not going to have a country anymore.”
Hvis du ikke ser sammenhengen her, må du få noen til å forklare den for deg.
Kanskje noen skal forklare for deg at man ikke først øker strafferammen kraftig for slik kriminalitet, for så å oppfordre til å akkurat den samme typen kriminalitet?
Det var anslagsvis mellom 500 000 og 800 000 Trump-tilhengere på National mall. Kun en liten gruppe var i Capitol building. Å si at Trump-tilhengerne fulgte hans oppfordring, er uansett feil. De var kun en liten gruppe som bestemte seg for å bryte loven, og de gjorde det på eget initiativ. QAnon var sentral her, noe Trump ikke har sagt han støtter.
Det burde vært søkelys på Twitter/facebook, som tok ned oppfordringene til Trump, der han sier at de ikke skal oppføre seg slik.
Redigert av supernalle; 08/01/202106:09.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
[Re: supernalle]
#264403508/01/202107:12
Hva er det du babler om ? «Å si at Trump-tilhengerne fulgte hans oppfordring er uansett feil .» ?? Ikke alle Trumptilhengere som befant seg i Washington nei, men altfor mange av tilhengerne hans gjorde nettopp det. Trump tatt avstand fra QAnon ? Ja, jeg skjønner du er i kulten av de 100% faktaresistente , men for resten av oss : https://edition.cnn.com/2020/12/03/politics/donald-trump-qanon/index.html
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
#264403808/01/202107:15
Hva er det du babler om ? «Å si at Trump-tilhengerne fulgte hans oppfordring er uansett feil .» ?? Ikke alle Trumptilhengere som befant seg i Washington nei, men altfor mange av tilhengerne hans gjorde nettopp det. Trump tatt avstand fra QAnon ? Ja, jeg skjønner du er i kulten av de 100% faktaresistente , men for resten av oss : https://edition.cnn.com/2020/12/03/politics/donald-trump-qanon/index.html
Mellom 500 000 og 800 000 var i Washington, og bare et lite mindretall kriminelle tok seg inn i Capitol building. Trump sa aldri at de skulle ta seg inn i bygningen, men det er tydeligvis tungt å forstå.
Jeg skrev ikke at trump tok avstand fra QAnon (at du fremstiller det jeg skrev slik, sier mye om deg, og dine forståelsesevner.). Har du noen opptak der Trump sier at han støtter dem, eller en Tweet han har gitt ut som sier det? Ikke, det nei. Udokumentert "gjengivelse" (der en eller annen fjompenisse påstår at han har noe beslektet) er selvsagt ingenting verdt.
Redigert av supernalle; 08/01/202107:38.
- Voltaire
#264404308/01/202108:00
Kanskje noen skal forklare for deg at man ikke først øker strafferammen kraftig for slik kriminalitet, for så å oppfordre til å akkurat den samme typen kriminalitet?
Det var anslagsvis mellom 500 000 og 800 000 Trump-tilhengere på National mall. Kun en liten gruppe var i Capitol building. Å si at Trump-tilhengerne fulgte hans oppfordring, er uansett feil. De var kun en liten gruppe som bestemte seg for å bryte loven, og de gjorde det på eget initiativ. QAnon var sentral her, noe Trump ikke har sagt han støtter.
Det burde vært søkelys på Twitter/facebook, som tok ned oppfordringene til Trump, der han sier at de ikke skal oppføre seg slik.
Som sagt - dette er noe du må få noen til å forklare for deg siden du ikke skjønner det. Hvis du skal fortsette å unnskylde Trump her, oppnår du ikke annet enn å drite deg ut i all offentlighet. Fikk du med at han avsluttet talen sin med "We're going to walk down Pennsylvania Ave ... and we're going to - to give our Republicans -- the weak ones because the strong ones don't need any of our help -- we're to try and get them kind of pride and boldness they need to take back our country"
Hvis du ikke fikk med deg det, må du følge bedre med. Hvis du fikk det med deg, men ikke skjønner at det var å oppfordre minionsene hans til oppør, er du bare en Orange God King apologist.
Men han støtter ikke QAnon. Trump støtter ingen ting, han er for dum og selvsentrert til å ta stilling til noe som helst. Han sier det som han tror tjener ham i utgangspunktet helt uten tanke for hva han har gjort tidligere, eller hvilke konsekvenser det har på lengre sigt. Derfor både øker han strafferammene for opprør og egger til opprør, sier at han har et forhold til Putin og at han ikke har et forhold til Putin. De å se på Trumps inkonsekvente handlinger og så bruke den ene til å unnskylde den andre er Orange God King apologis textbook. Men da må du henvende deg til et mye dummere publikum enn terrengsykkel.no hvis du ikke skal bli ledd av.
HA HA HA.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#264404508/01/202108:05
Har du noen opptak der Trump sier at han støtter dem, eller en Tweet han har gitt ut som sier det? Ikke, det nei. Udokumentert "gjengivelse" (der en eller annen fjompenisse påstår at han har noe beslektet) er selvsagt ingenting verdt.
Mellom 500 000 og 800 000 var i Washington, og bare et lite mindretall kriminelle tok seg inn i Capitol building. Trump sa aldri at de skulle ta seg inn i bygningen, men det er tydeligvis tungt å forstå.
Helten din er gal, faktisk sprøyte gal, og du står fremdeles ved hans side, jeg håper du forstår hvordan du selv framstår? Selv sentrale medlemmer av GOP snakker om å avsette han dager før han uansett er historie, de gjør det neppe, men bare at de lufter det sier egentlig alt.
Han startet med sin undergraving av grunnloven mange måneder før valget, etter valget og helt fram til nå. I dette har han flørtet med vold, rasisme, facisme, ytterligående organisasjoner som Proud Boys mm i tillegg til det evindelige tullet om at valget var rigget og stjålet fra han. Til sistnevnte så har han til dags dato ikke framlagt ett fnugg av bevis, og valgfunksjonærer og dommere uavhengig av politisk ideologi har gjort det som er å forvente av dem, nemlig forsvare demokratiet fra en som har forsøkt seg på et statskupp. Det er jo veldig betegnende at alt han og hans likesinnede har sagt i media, nemlig de storslagne konspirasjonsteoriene har forsvunnet som dugg for solen foran en dommer, fordi det faktisk er straffbart å framlegge slikt foran retten under grunnlag.
Når du slår sammen alt dette og oppfordrer folk både til å samles i Washington den dagen man skal gjøre den siste formelle biten av valget, så har du selvsagt oppfordret til at man skal agere langs de linjene man har kommunisert, og at det da ble vold er dessverre slik det måtte gå, og Fuhrer Trump har skylda for at de samlet seg, han oppviglet dem til det, og nå skjønner han at mislyktes og nå prøver han på en patetisk retrett, og det er vel som mannen for øvrig - han er patetisk, og han går inn i historien som den verste presidenten noensinne.
Lars-Erik
#264404708/01/202108:13
Bare for å understreke, så kan jeg ikke fordra Trumps personlighet. Men det er ikke det samme som at jeg støtter all eder og gall mot ham, som ikke kan dokumenteres. Jeg mener dessuten at politikken han førte var svært god. Hadde hadde svært lave ledighetstall, og folk flest hadde bedre råd. Han startet ingen kriger, og bombet (foruten noen få dronebomber) ingen land (Obama bombet 7). Hans "build the wall" var bare en videreføring av en fast politikk i usa. Både Clinton og Obama har bygd på denne muren i sine perioder. Alle konspirasjonsteorier som setter ham i et dårligere lys blir godtatt av venstresiden og msm. Hvor mye har norsk presse skrevet om Trumps forsøk på å få igjennom betalt foreldrepermisjon?
Biden og Harris, kommer til å få problemer. Innfører de begrensningene i våpenloven som de har sagt, så får de store problemer. Essensielt vil de gjøre våpenprodusenter ansvarlige for uvettig bruk, noe som gjør at de ikke kan drive forretninger. Det er også snakk om å innføre smart guns, som det er store problemer med. Dette kommer ikke til å bli akseptert. Ta fra de rike og gi til de fattige vil føre til at arbeidsledigheten vil skyte fart, og lovløsheten vil nå nye høyder. Det er min spådom. Donald Trump er ikke gal, mer en stor kødd. Den som er sinnsyk er Alexandria Ocasio-Cortez. Hun har bare populistiske fraser, og ingen substans i politikken. Denne bartenderen er en større fare for demokratiet enn Trump, etter min mening. Det siste jeg har hørt av hennes feberfantasier er at man ikke kan bli milliardær hvis man ikke har stjålet. Hunter Bidens Kina-forbindelser blir ikke nevnt i norsk presse (lenger). Til forskjell fra påstander om at Trump hadde Russland-forbindelser, så er denne historien sann, og svært alvorlig. Harris hadde dessuten et nydelig forhold med den 60 år gamle ordføreren i San Francisco, da hun selv var 29 år. Under den tiden fikk hun ikke mindre en tre vel fortjente forfremmelser, før forholdet ble slutt. Harris innføre også en lov i California om at foreldre til barn som skulket skulle puttes i fengsel. Siden har den blitt fjernet, men hun flirer hver gang den blir nevnt. De foreldrene som mistet jobben, og nå har noe på rullebladet, synes nok det var like morsomt. msm føler ikke for å skrive om dette. Gled dere.
Redigert av supernalle; 08/01/202108:27.
- Voltaire
[Re: Ugla]
#264404808/01/202108:14
Biden og Harris, kommer til å få problemer. Innfører de begrensningene i våpenloven som de har sagt, så får de store problemer. Essensielt vil de gjøre våpenprodusenter ansvarlige for uvettig bruk, noe som gjør at de ikke kan drive forretninger. Det er også snakk om å innføre smart guns, som det er store problemer med. Dette kommer ikke til å bli akseptert. Ta fra de rike og gi til de fattige vil føre til at arbeidsledigheten vil skyte fart, og lovløsheten vil nå nye høyder. Det er min spådom. Donald Trump er ikke gal, mer en stor kødd. Den som er sinnsyk er Alexandria Ocasio-Cortez. Hun har bare populistiske fraser, og ingen substans i politikken. Denne bartenderen er en større fare for demokratiet enn Trump, etter min mening. Det siste jeg har hørt av hennes feberfantasier er at man ikke kan bli milliardær hvis man ikke har stjålet. Hunter Bidens Kina-forbindelser blir ikke nevnt i norsk presse (lenger). Til forskjell fra påstander om at Trump hadde Russland-forbindelser, så er denne historien sann, og svært alvorlig. Harris hadde dessuten et nydelig forhold med den 60 år gamle ordføreren i San Francisco, da hun selv var 29 år. Under den tiden fikk hun ikke mindre en tre vel fortjente forfremmelser, før forholdet ble slutt. Harris innføre også en lov i California om at foreldre til barn som skulket skulle puttes i fengsel. Siden har den blitt fjernet, men hun flirer hver gang den blir nevnt. De foreldrene som mistet jobben, og nå har noe på rullebladet, synes nok det var like morsomt. msm føler ikke for å skrive om dette. Gled dere.
Full Trump minion kokohøyre der, alstå. Good fucking grief ...
Og Harris-konspirasjonen med Brown også. Jeg har ikke tid til å debunke all driten din i dag. Du har jaggu meg svelget alt sammen.
Jeg skal ta for meg dette en dag jeg har tid - men det kommer ikke til å bli pent.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#264405108/01/202108:19
Bare for å understreke, så kan jeg ikke fordra Trumps personlighet. Men det er ikke det samme som at jeg støtter all eder og gall mot ham, som ikke kan dokumenteres. Jeg mener dessuten at politikken han førte var svært god. Hadde hadde svært lave ledighetstall, og folk flest hadde bedre råd. Han startet ingen kriger, og bombet (foruten noen få dronebomber) ingen land (Obama bombet 7). Hans "build the wall" var bare en videreføring av en fast politikk i usa. Både Clinton og Obama har bygd på denne muren i sine perioder. Alle konspirasjonsteorier som setter ham i et dårligere lys blir godtatt av venstresiden og msm. Hvor mye har norsk presse skrevet om Trumps forsøk på å få igjennom betalt foreldrepermisjon?
Det du skriver er kort og godt skremmende lesning, du er jo ikke jordet i det hele tatt. Skulle bare mangle at det har skjedd positive ting i løpet av Fuhrer Trumps fire år i stolen, selv Adolf Hitler gjorde positive ting, men noen av de tingene du framhever som Trump har oppnådd er jo bare en konsekvens av at andre har lagt grunnlaget for, det hadde skjedd uansett. Trump fortjener ikke kredit for det.
Her er noen av hjertesakene: - Bygg muren og få Mexico til å betale - Failed - Avvikle Obama-care - Failed - Økonomisk vekst - Failed, den var før Covid svakere enn det Obama forlot, og han overtok en økonomi i sterk vekst og veksten har avtatt under der Fuhrer, Obama tok over et konkursbo - Make America great again - NOT, resten av verden ler av USA om dagen, og det har ikke blitt så "great" i USA heller i følge mine slektninger i Florida. - Ikke starte kriger: Flaks, med alle de droneangrepepene som også en del er fordømt av FN er det kun lykke at ikke noen har enten gjennomført terror eller angrepet amerikanske mål og det er neppe over ennå heller. - Undergraving av den frie presse - Åpenbart lyktes når jeg ser på dine kommentarer og hvordan altfor mange andre i USA agerer.
Når du opptrer som en diktator, så er det ikke noe som heter at man skal se under på hva som faktisk blir gjort, da skal gode menn og kvinner stå opp og kjempe i mot, det har ikke skjedd, derfor framstår USA i dag som George Bush sa som en bananrepublikk, og ser du på internasjonale ratinger av demokratiet i USA så rykker landet stadig ned på skalaen og stormingen på onsdag og alt som har skjedd i forkant bedrer ikke den ratingen.
Når det gjelder skattetrykk så kan du jo gå noen år tilbake til da USA faktisk var "great" og se på skattetrykket da, f.eks under Eisenhower sin tid.
Hvordan Trump undergraver grunnloven? At du i det hele tatt spør etter hva som har skjedd gjennom hele valgkampen fram til nå sier vel sitt om hvilken planet du er på. Jeg viser bare til det jeg skrev i mitt forrige innlegg. Mannen som startet sin politiske karriere på en komplett løgn (Obama er ikke født i USA) og som har fyrt på i samme retning hver eneste dag, alt fra smått hysteriske "jeg kan mer om vindkraft enn noen andre" til dommedagsprofetier om ikke han får fortsette.
Lars-Erik
#264408808/01/202110:32
Gadd ikke se mer än första setningen. "Why does Biden makes som much stuff up". Tycker det är lite ironisk fra en Trump supporter. Trump gör ju inte mycket annat än att hitta på saker och komma med fake news. Går ju inte att tro på ett ord av det han sier.