Har en trapp som knirker litt. Har ikke tenkt så mye over det helt til jeg nå begynte å installere stusstrinn eller hva det nå heter (bakvegg i hvert trappetrinn). Men nå knirker det enda mer etter installasjon av dette. Jeg har latt det være 2mm fra åpning på toppen av hvert stusstrinn som jeg så i en guide. Dette for å hindre at steget flekser ned i denne bakplata. Brukte denne guiden: https://gjoerdetselv.com/hus/trapper/innvendig-trapp/trapp-monter-stusstrinn
Knirker hele trappa eller bare enkelttrinn? Litt vanskelig å se på bilder hvordan øvrig innfesting og detaljer er. Er knirket høyfrekvent som i tre mot skrue/spiker eller mer knaking som i tre mot tre(evt med noe lim i mellom.). Regner med du har strammet det som strammes kan av festemidler før du begynte på stusstrinnene. Umiddelbart tenker jeg at fire skruer er noe lite. og at mellom trinn og stusstrinn burde være tre mot tre med epoxy e.l. imellom gjerne skrudd i tillegg.. hva er overflatebehandlingen på trinn og hva er overflaten på "drivveden" Når det er sagt har jeg vel mer tro på å angripe knirket direkte. Å finne knirket er egentlig den største jobben der..
Re: Knirking i trapp. Råd/forslag?
[Re: ML1]
#263529329/10/202022:47
Du skulle ha en kjapp løsning du Dersom knirknivået var akseptabelt før stusstrinn kan du forsøke med et mellomlegg som hindrer gniss mellom trinn og stusstrinn.