Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Omtaler på bikeshop.no

Omtaler på bikeshop.no #2635022 28/10/2020 12:37
N
norlob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Hei,
jeg har den siste tiden prøvd å legge inn omtaler på bikeshop.no, men flere ganger har antall stjerner blitt endret fra tre til fire. Alle anmeldelser blir trolig gjennomgått manuelt før de legges ut, og ofte tar det noen dager.

Ta feks Shimano B01S Bremseklosser: https://bikeshop.no/shimano/ebpb01s...osser-resin-1-par#prodinfo-review-anchor
Samtlige 27 anmeldelser har helt likt antall sjerner.

Hvorfor der det slik?

Redigert av norlob; 28/10/2020 12:39.
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635025 28/10/2020 12:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hvorfor vil man bruke tid på å legge inn omtale for en bremsekloss?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: RazeFaze] #2635034 28/10/2020 13:56
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: RazeFaze

hmmm, hvorfor vil man bruke tid på å legge inn omtale for noe som helst ?

hvordan var det igjen,
hvis alle skriver en kjapp omtale av det man kjøper så blir det lettere for nestemann å gjøre seg opp en mening om man skal kjøpe produktet eller ikke.

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635036 28/10/2020 14:21
N
norlob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Greia er at jeg kjøpte et produkt for noen uker siden, mye basert på omtaler. Etter å ha mottatt og testet produktet så er jeg ikke helt fornøyd - og det tilsvarer etter min mening ikke den samme kvaliteten som gjennspeiles i omtalene. Greit nok tenker jeg.. og legger så inn min egen omtale av produktet.

Når omtalen etter noen dager ligger ute på bikeshop.no oppdager jeg at antall stjerner ikke er 3, men blitt til 4.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635041 28/10/2020 14:46
F
fikse Offline
Avhengig
Avhengig
F
Jeg har tatt noen stikkprøver, og det ser ut som om antall stjerner som vises ved siden av de individuelle kundeanmeldelsene er gjennomsnittsvurderingen, ikke antall stjerner fra respektive anmeldelser.

Som eksempel har alle B01S-anmeldelsene 4.5 stjerner, men det er ikke mulig å velge en halv stjerne når man skal skrive en anmeldelse.

Når man sorterer på karakter vises forøvrig en vare med én anmeldelse med fem stjerner over en vare med hundre anmeldelser med fem stjerner og én med fire, siden snittet av den første varen er 5, og den andre varen 4.99, så ta karakterene med en stor klype salt.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635049 28/10/2020 15:14
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Er slike omtaler verdt noe? Har sett på andre forum at mange firmaer sletter negative omtaler. På imdb legger "venner" inn positive film-omtaler.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635059 28/10/2020 16:44
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
har en mistanke om at flere aktører bedriver en viss form for sensur

Redigert av Brabus; 28/10/2020 16:55.

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2635076 28/10/2020 19:19
O
olek Offline
Medlem
Medlem
O
Jeg har tidligere forsøkt å gi minste antall stjerner til Race Face Aeffect plattformpedaler hos bikeshop. Forsøkte flere ganger over flere dager. Hver gang jeg skulle fullføre stjernevalget ble nettsiden oppdatert og valgene fjernet. Det gikk rett og slett ikke an.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: RazeFaze] #2635085 28/10/2020 20:03
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvorfor i det hele tatt kommentere på en tråd når man ikke har tenkt å bidra med noe annet enn utdriting?

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: sanouka] #2635129 29/10/2020 07:28
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: sanouka

Hvorfor i det hele tatt kommentere på en tråd når man ikke har tenkt å bidra med noe annet enn utdriting?

:-D

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2636660 06/11/2020 20:43
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: norlob
Hei,
jeg har den siste tiden prøvd å legge inn omtaler på bikeshop.no, men flere ganger har antall stjerner blitt endret fra tre til fire. Alle anmeldelser blir trolig gjennomgått manuelt før de legges ut, og ofte tar det noen dager.

Ta feks Shimano B01S Bremseklosser: https://bikeshop.no/shimano/ebpb01s...osser-resin-1-par#prodinfo-review-anchor
Samtlige 27 anmeldelser har helt likt antall sjerner.

Hvorfor der det slik?

Hvis din omtale blir endra (tillagt flere stjerner eller tilsvarende), så er jo det forfalskning der de skryter opp seg sjøl mer enn du har gjort. Hvis det er noe sånt som skjer, bør Bikeshop komme på banen rimelig raskt og forklare hvordan dette kan skje og samtidig hvordan folk skal kunne stole på dem framover.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2636695 07/11/2020 08:35
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg har opplevd å få fjernet min (negative) omtale på rum21.no så dette er noe som nettbutikker driver med.

Rum21 er en stor nettbutikk som forhandler møbler/interiør.

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: RoyK] #2636836 08/11/2020 11:07
F
fikse Offline
Avhengig
Avhengig
F
Sitat: RoyK
Hvis din omtale blir endra (tillagt flere stjerner eller tilsvarende), så er jo det forfalskning der de skryter opp seg sjøl mer enn du har gjort. Hvis det er noe sånt som skjer, bør Bikeshop komme på banen rimelig raskt og forklare hvordan dette kan skje og samtidig hvordan folk skal kunne stole på dem framover.

Den tekniske forklaringen på hva som skjer finner man i posten min litt lenger oppe i tråden. Det er ikke karakteren som rapporeres som endres, det er feil felt fra databasespørringen som vises.

Hvis man vil ha Bikeshop på banen for å fikse feilen, bør man vel heller kontakte dem via support@bikeshop.no

Re: Omtaler på bikeshop.no [Re: norlob] #2638272 16/11/2020 21:18
RayP Offline
Medlem
Medlem
Hei alle sammen,

Jeg kan skrive kort om godkjenning av reviews og så litt mer spesifikt om feilen noen har sett og rapportert her.

Det er sant at alle reviews blir godkjent og gått gjennom manuelt, men vi er veldig beviste på at vi ikke siler ut dårlige tilbakemeldinger. Folk skal få lov til å si hva de mener om produktene og vi gir gjerne tilbakemeldinger der vi mener det gir noe tilbake. I noen tilfeller har vi også bare kontaktet kunder som har lagt inn review direkte fordi vi skjønner at det de skriver om er en reklamasjon som vi ikke har mottatt henvendelse på, eller at de rett og slett har kjøpt et produkt som ikke passer deres bruk.

Her er en review hvor vi har svart: https://bikeshop.no/northwave/801710314048/northwave-flash-arctic-gtx-vintersko-gul-str-48

Her er en vi ikke har gjort det (men det er en verdifull tilbakemelding for andre kunder, er dere ikke enige?): https://bikeshop.no/northwave/ny801...3-gtx-vintersko-gore-tex-for-kalde-dager

Vi har noen regler for moderasjon der, blant annet ønsker vi at det skal være konstruktive tilbakemeldinger, at det skal handle om produktet og ellers at du viser god folkeskikk.

Bommer vi og sletter eller legger til reviews som ikke skal være der? Så klart gjør vi det, kundesupport som håndterer dette er bare mennesker de også.

Så tilbake til problemstillingen som har blitt tatt opp her, at det kan se ut som om du gir et høyere antall stjerner enn du faktisk gjør.

Som fikse skriver over her så er det en feil som gjør at det blir vist et snitt for alle (altså snittet på produktet) istedenfor en individuell rating. Det er for å si det mildt ikke helt heldig og vi har satt utviklerne våre på saken allerede. Er dessverre usikker når det blir fikset ettersom de har en del andre ting på bordet først.

Hvis dere har spørsmål om slike ting senere så send oss gjerne en e-post, spør etter Raymond så blir det sendt over til meg.

Mvh Raymond

Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no

Moderator  support