Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lommedalen og omegn

Lommedalen og omegn #2632221 10/10/2020 05:35
Morten DMR Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Hei. Begynner å bli litt kjent i Lommedalen og omegn, men det er fortsatt noen ruter jeg lurer litt på. Digger Kudalen, Vensåssetra, området rundt Monkeypinch osv.
Vi prøvde oss på Øyervann enduro, men etter mye diger pukk og lite flyt, fant vi vel it at det var en engangssti for oss.
Ser at mange anbefaller Gardlaushøgda. Hvordan er det der? Og hvilke retninger anbefales opp/ned med kjøttdeigdrevet stisykkel? To andre løyper jeg lurer på er Lamastien, og området ved Rognlifjell på andre siden av dalen?

Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
Re: Lommedalen og omegn [Re: Morten DMR] #2632231 10/10/2020 09:03
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Rognlifjell til Isi synes jeg var bra. Litt småknot her og der, men ikke noe å bli deppa av. Syklet stien som går fra Rognlia til Haugsetra oppover, den er nok best som nedoversti.

Om du ender på Isi kan du sykle sti tilbake via Rykkinn og avslutte med Kudalen om du kan leve med litt høydemetre og småknot.

Gardlaushøgda er mye mer flyt enn det jeg har sykla i vestre Bærum.

Re: Lommedalen og omegn [Re: Morten DMR] #2632338 11/10/2020 15:50
Morten DMR Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Prøvde Rognlifjell -> Isi i dag. Kul løype, og noe knoting ja. Ganske vått, og mye blader. Tror den kan være super på tørt sommerføre. Så en fin rev på turen også. Alltid artig å se litt liv i skogen.

Re: Lommedalen og omegn [Re: Morten DMR] #2632396 12/10/2020 07:42
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Hei Morten. Sleng deg meg på onsdagsturene til NOTS. Vi sykler ofte med utgangspunkt i området.

Re: Lommedalen og omegn [Re: Morten DMR] #2632482 12/10/2020 14:06
Morten DMR Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Tenker jeg slenger meg på etterhvert ja, men små barn og fritidsaktiviteter setter noen kjepper i hjulene.

Re: Lommedalen og omegn [Re: Morten DMR] #2632497 12/10/2020 17:51
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Morten DMR

Vi prøvde oss på Øyervann enduro, men etter mye diger pukk og lite flyt, fant vi vel it at det var en engangssti for oss.
Ser at mange anbefaller Gardlaushøgda. Hvordan er det der? Og hvilke retninger anbefales opp/ned med kjøttdeigdrevet stisykkel? To andre løyper jeg lurer på er Lamastien, og området ved Rognlifjell på andre siden av dalen?

Øyervann er klassisk #enduro, der må fart og ferdigheter sitte for å få bra driv gjennom. Den er definitivt morsomst på tørt føre, er det glatt og man tar det pent blir det bare å humpe nedover og ikke noe artig.
Lamastien kommer inn på Øyervann Enduro, inngangen fra Brunkollen er litt knotete med mindre det er skikkelig tørt, men så fort du kommer forbi de første speiderhyttene blir det raskt bedre. Obligatorisk utsiktspunkt dersom det ikke er folk på hytta på tuppen, evt gå litt lenger på nedsiden av hytta hvor det er super utsikt retning Bærums Verk.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå