Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter i Oslo

Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter i Oslo #2631253 02/10/2020 13:14
P
pr0nin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
P
Har kjøpt en Fabric Lumaray V2 lykt som i følge innpakningen støtter Garmin og Wahoo, men når en leser på nett er det litt mer komplisert.

Problemet er kort forklart at for at jeg skal kunne bruke den sammen med min Wahoo Elemnt Bolt trenger jeg to ting:

1. Garmin-feste på sykkelen
2. Overgang fra Garmin-feste til Wahoo, en Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter

I pakken følger det med en Wahoo-adapter, men siden Bolt har en "leppe" på undersiden passer den ikke og må bygges opp.

Er det noen som kan ha denne adapteren på lager i Oslo? Når jeg prøver å søke virker det som om bare bikster.no har den.

Ps. Om noen har tips til et rimelig Garmin-feste som minner om ELEMNT BOLT Aero Out Front Mount blir jeg også veldig glad. Må støtte styre på Ø31,8 mm.

Re: Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter i Oslo [Re: pr0nin] #2631444 04/10/2020 19:13
F
freker Offline
Fersking
Fersking
F
Jeg har samme kombinasjonen og bruker Magicshine Outfront-lyktefeste. Jeg har da Wahoo-adapteren på toppen til Bolten og Garmin-adapteren på bunnen til Lumarayen. Eneste ulempe med dette oppsettet er at lykten er opp-ned.

https://www.xxl.no/magicshine-mj6258-tta-outfront-monteringsbase-sykkel-svart/p/1152015_1_style

Re: Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter i Oslo [Re: pr0nin] #2631624 06/10/2020 10:32
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Du kan montere Fabric-lykta på wahoofeste om du skrur ut adapteren på toppen og deretter stjerneskrua i midten. Da kan du løsne festet i bunnen. Ett kutt med hobbykniv seinere kan du montere det så det passer på Wahoofestet du har.

Jeg skar deretter bort leppa på min Bolt for å få den på plass på Fabric lykta.
Til min forbauselse var den leppa hul, og ikke massiv, og jeg endte med to hull i kassa. Ikke helt hva jeg hadde ønsket.
Hullene tettet jeg med tregtflytende superlim og det har funket fint siden.
Bilder kommer etter hvert.

Jeg har forresten også kjøpt dingsen fra Bikester, og har aldri sett den andre steder enn der.

LarsB

Re: Wahoo ELEMNT quarter turn mount adapter i Oslo [Re: pr0nin] #2631821 07/10/2020 12:43
P
pr0nin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
P
Jeg vet at jeg ikke kommer til å tørre modifikasjon av leppen til Bolt. Da virker det litt mer realistisk å gjøre endring på koblingen mellom lykta og festet jeg allerede har.

Må for så vidt innrømme at jeg vurderer Magicshine sitt Outfront-feste. Klarer ikke helt å se for meg at det er et problem at lykta kommer opp-ned...

Moderator  support