I disse tider med mye vind- og regnvær oppfordres den enkelte til å følge NOTS sine stivettregler om sykling under våte forrhold, se https://www.nots.no/stivettreglene/
Forøvrig, hvis du har en favorittsti med våte partier, se om du kan få til en rutine med å plukke med deg en stein i forkant for å slippe den ned i det våte partiet. Se her for tips og gode råd: https://www.nots.no/vart-arbeid/stibyggerhandboka/
Utvis forsiktighet hvis du skal fjerne vindfall som større busker og mindre trær, de kan stå i spenn og "slå ut" når de løsnes.
Dersom du kjenner til en fin sti som er i ferd med å gro igjen så er dette tiden for å dra ut på tur slik at stien oppretteholdes.
Treet på Turbo Tømmervei har vel vært nevnt av Ugla i en annen tråd, det er ryddet
Fant også et ganske stort, horisontalt tre over stien på toppen av Trolldalsåsen. Vi lurte på om det var litt i største laget, men satte i gang. Med en skikkelig foldesag gikk det overraskende enkelt (Bladet på saga er 36 cm )
Treet på Turbo Tømmervei har vel vært nevnt av Ugla i en annen tråd, det er ryddet
Fant også et ganske stort, horisontalt tre over stien på toppen av Trolldalsåsen. Vi lurte på om det var litt i største laget, men satte i gang. Med en skikkelig foldesag gikk det overraskende enkelt (Bladet på saga er 36 cm )
Nydelig! Skal ut med en kompis og ta 2 min i morra. Var helt kaos med tre-fire relativt store trefall mot slutten der. Sjekker da også nedre del av trolldal
Nydelig! Skal ut med en kompis og ta 2 min i morra. Var helt kaos med tre-fire relativt store trefall mot slutten der. Sjekker da også nedre del av trolldal
Bra! Skal kanskje ut en tur i morgen midt på dagen også, saga har fast plass i sekken framover. Det er nok nedfall å ta tak i nå, så alle skal få sage litt
I disse tider med mye vind- og regnvær oppfordres den enkelte til å følge NOTS sine stivettregler om sykling under våte forrhold, se https://www.nots.no/stivettreglene/
Det er en fin påminnelse, samtidig så ligger marka der for å bli brukt. Den nedbøren som kom onsdag/torsdag har ikke gjort veldig mye ut av seg i Oslos østmark i det minste, var ute på torsdag kveld og det var mindre vått enn under normale høstforhold. Det var jo knusktørt på forhånd, så dette regnet ble rimelig greit absorbert.
Det er veldig bra at folket viser initiativ til å rydde stier. Ser fra FaceBook sidene til lokallagene av NOTS at det er mange som er aktive med saga og som er flinke til å steinsette våte partier i stier.
Oppfordrer den enkelte til å legge ut bilder av utført arbeide her !
Bra! Skal kanskje ut en tur i morgen midt på dagen også, saga har fast plass i sekken framover. Det er nok nedfall å ta tak i nå, så alle skal få sage litt
Greide nesten å rydde hele 2 min med håndsag i dag. Noen svært store trær! Brukte 2 timer.... Drar tilbake en tur i kveld til fots med litt elektrisk hjelp. Det ene var rett og slett for stort.......
Sånn! Hele «2 min på sti» ryddet og klar. Inke spesielt pent kutt med elektrisk sag med litt for kort sverd, men fikk jobben gjort
Veldig bra jobba!
Jeg var på tur med et par andre i Sørmarka i dag. Vi fikk ryddet et passe stort tre på Grønliåsen, samt noen flere mindre langs ruta vi syklet. Bla. et par stykker rett sør for Nordre Trollvann.
Den ser jo sykt bra ut, men er den dobbelt så bra som en sag til halve prisen?
Jeg har ikke sett noen annen sag med så langt blad til halve prisen
Jeg har en ARS GR-17 også. Den er kjekk fordi den tar mindre plass i sekken, men jeg bruker mer tid og krefter på å sage med liten sag samt at det er begrenset hvor store trær den tar.
Da jeg kjøpte Silky Bigboy så gikk jeg for den største foldesaga jeg fikk plass til i sekken. En kompis har også en, så jeg fikk prøve på forhånd både at jeg hadde plass og å sage med den. For meg var det ingen tvil om at jeg ville ha den saga
Det ble en liten runde i går i området Burudvann-Vensåsseter-Kirkebykollen. Det var nok å ta tak i. Vi var uheldigvis bare 2 mann, så på vei ned fra Kirkebykollen meldte vi pass. Her lå det fortsatt plenty med trær...motorsag-mat for senere turer.
Redigert av Anders A-R; 01/10/202007:30.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
New klopp in the making... denne fabelaktige stien linker Siggerud med Verpåsen, og det evige gjørmehullet er straks historie. Ca 21 meter lang, ble en fin crossfit-økt i helgen.