Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hvor får man tak i King Cage Titan?

Hvor får man tak i King Cage Titan? #2630061 24/09/2020 16:50
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Skulle til å slå til på verdens beste flaskeholder, men den er jo utsolgt overalt! Noen som vet hvor jeg kan få tak i King Cage titan flaskeholder? Helst i Norge. Evt noen som har en liggende de vil selge?

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630064 24/09/2020 17:07
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Man selger da virkelig ikke en slik, jeg hadde tenkt at min skal monteres på gravsteinen.
Om du greier deg med stålversjonen som ventepølse så finnes den på Sykkelkomponenter ihvertfall. Jeg har både stål og titan og merker ingen forskjell i funksjon.

Redigert av DesmoSkier; 24/09/2020 17:11.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: DesmoSkier] #2630079 24/09/2020 18:37
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Sitat: DesmoSkier
Man selger da virkelig ikke en slik, jeg hadde tenkt at min skal monteres på gravsteinen.
Om du greier deg med stålversjonen som ventepølse så finnes den på Sykkelkomponenter ihvertfall. Jeg har både stål og titan og merker ingen forskjell i funksjon.

Problemet er at jeg har en fra før av i titan, og stålutgaven har tynnere rør...

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630081 24/09/2020 18:42
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: AntonS

Problemet er at jeg har en fra før av i titan, og stålutgaven har tynnere rør...

På hvilken måte er dette et problem? ICON_WINK

Helge
Strava
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: DesmoSkier] #2630090 24/09/2020 19:12
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A

Fordi den nye må matche den andre jeg har ICON_SMILE

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630093 24/09/2020 19:14
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt

The OCD is strong with this one ICON_LAUGH

Helge
Strava
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630128 25/09/2020 06:41
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ikke lov med flaskeholdere i to forskjellige tykkelser. Unntaket er selvsagt om du har to i titan inni ramma og en av stål under, men det er i grenseland. Jeg mener det kvalifiserer til silcapumpedeng.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630129 25/09/2020 07:06
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev

The OCD is strong with this one ICON_LAUGH

Husk at du har klart å rote deg borti landeveisforumet nå. ICON_SMILE

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: neonstz] #2630135 25/09/2020 07:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: neonstz
Husk at du har klart å rote deg borti landeveisforumet nå.

ICON_SMILE

Det er saken.

Digresjon:

På underforumet for blandevei strømmer det nå til med terrengsyklister som har sett lyset og fått seg bukkestyre, og det er flott, men jeg strever hardt med å gi komplimentene som de flotte doningene fortjener, når man ser hva som henges på av likt, ulikt og fullstendig ukoordinert eek Her har Alpers & Co. en folkeopplysningsjobb å gjøre.

Jeg er forresten blant dem som har solgt mine King Cage i titan. Til en kar med sykkel i titan ICON_COOL

Men det er tidløst elegante holdere, det må innrømmes. Og bevarer trolig flaskene bedre enn mine Mandible, det må også innrømmes.

Så ja, angrer i grunnen på salget. Ville vært perfekt på tursykkelen frown

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630146 25/09/2020 07:49
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har king cage i stål på min titanramme (budsjettet ble _litt_ sprengt), men kunne ikke falt meg inn å ha to forskjellige modeller/metall/versjoner på rammen ICON_SMILE

// Too many roads, too little time
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630147 25/09/2020 07:49
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg har tre KC i titan og fire i stål. De i titan har jeg hatt siden 2002. Den ene sprakk for tre år siden da jeg hadde den montert bakpå setepinnen i et terrengritt.
Det er litt forskjell på titanholderen og stålholderens evne til å holde på flaska på ujevnt underlag. I tillegg er det jo litt vektforskjell.

Jeg synes også at titanholderens tykkelse gir den finere proposjoner - spesielt på moderne karbonrammer.

Kanskje du kan bestille direkte fra Ron King? http://kingcage.com/

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630168 25/09/2020 08:38
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630171 25/09/2020 08:45
S
syre Offline
Petrus
Petrus
S
Jeg bestilte hos bikeshop forrige uke etter kommunikasjon med dem på facebook. Leveringstiden er usikker, men valgte å bestille likevel. Synes det er vel verdt ventetiden slik at jeg har like på tvers av alle sykler.

Svar fra kunderservice:
"KINGCAGE er noe ikke ventet å komme på vårt lager før til neste sesong ser jeg.
Det er ikke blitt satt opp noen ny bestilling på denne varen enda.
men hvis du bestiller denne varen, så vil vår innkjøper bestille den opp. Men jeg aner ikke hvor lang tid det vil ta."

Menn som drikker te hugger ikke ved.
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: DBrodshaug] #2630178 25/09/2020 09:02
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A

Takk, må jo være eneste i verden som har de på lager nå. Men til 200 kroner dyrere enn bikeshop er det nesten verdt å vente

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630180 25/09/2020 09:11
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Vente til neste år for å spare 200kr på en flaskeholder i titan?

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630181 25/09/2020 09:13
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Takk, må jo være eneste i verden som har de på lager nå. Men til 200 kroner dyrere enn bikeshop er det nesten verdt å vente

Markedsøkonomien destillert i det utsagnet der.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630182 25/09/2020 09:13
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Er tydelig forsinkelser i produksjonen her ja, Bike24 som normalt har god lagerstatus sier flere ukers (ikke garantert) leveringstid, med 23-24 (!) ukers leveringstid på Iris i stål (som jeg har)

// Too many roads, too little time
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630189 25/09/2020 09:37
Furu Offline
/Stig
/Stig

Kan jo hende de også øker prisen, når de er på vei inn.

Stig

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: Stupfull] #2630193 25/09/2020 10:05
S
syre Offline
Petrus
Petrus
S
Sitat: Stupfull
Vente til neste år for å spare 200kr på en flaskeholder i titan?

De var ikke på lager hos vpg da jeg bestilte.

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: syre] #2630199 25/09/2020 10:35
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: syre
Jeg bestilte hos bikeshop forrige uke etter kommunikasjon med dem på facebook. Leveringstiden er usikker, men valgte å bestille likevel. Synes det er vel verdt ventetiden slik at jeg har like på tvers av alle sykler.

(...)

Det er det sykeste jeg har hørt på lenge!
Je forstår argumentet om to like flaskestativer på samme sykkel, men at de må være like på alle syklene er beyond comprehension.

LarsB

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630201 25/09/2020 10:40
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Til de som ikke får drukket nok pga ulike flaskeholdere, og som har sykkel som passer kan jeg jeg anbefale King Cage Iris.
Jeg har en på singlespeeden, og den holder superbra på flasker uten problemer med å få dem løs igjen. I tillegg vil eieren jo fremstå som uhyre raffinert som har valgt litt utenfor allfarvei, men av ubestridelig kvalitet.

Den har riktig nok leveringstid på 25 uker, så det er mulig at man må kjøpe et fra BBB i nylon så lenge, men hva gjør man ikke for det rette flaskestativet?
https://www.bike24.com/p278403.html

[Linket bilde fra cdn.bike24.net]

LarsB

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: larsb] #2630205 25/09/2020 11:01
S
syre Offline
Petrus
Petrus
S
Sitat: larsb

(...)

Det er det sykeste jeg har hørt på lenge!
Je forstår argumentet om to like flaskestativer på samme sykkel, men at de må være like på alle syklene er beyond comprehension.

LarsB

Kanskje det ble litt upresist, jeg vil ha like på alle syklene fordi jeg er så fornøyd med funksjonen.

I tillegg er følelsen av å løfte på flaskeholderen før den er montert at det er verdt å vente på. Den er så lett sammenlignet med min forventning, det tilfredsstiller meg mye. Jeg blir glad innvendig, hver gang, men jeg flytter likevel ikke flaskeholderne mellom syklene mine mer enn nødvendig. At noe så enkelt som bøyde titanrør kan tilfredsstille eiebegjær så mye er egentlig forbi min evne til å forstå meg selv.

For å prøve og bevise at jeg ikke definitivt har en diagnose kan jeg nevne at det ikke sitter king cage titan på sykkelen som står permanent på rulla. Om det er bevis godt nok til å utelukke diagnose må andre som har greie på slikt uttale seg om, men det motsatte kunne selv jeg tatt som bevis på at ikke alt var som det skulle på det mentale planet.

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630217 25/09/2020 11:55
lasselicious Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Her kan jo en kremmer kjenne sin besøkelsestid og selge unna sine da. Har to som "støver" ned på hardtailen, men selger ikke bare én som flere har vært inne på ICON_LAUGH

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: syre] #2630220 25/09/2020 12:26
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit

Kanskje det ble litt upresist, jeg vil ha like på alle syklene fordi jeg er så fornøyd med funksjonen.

I tillegg er følelsen av å løfte på flaskeholderen før den er montert at det er verdt å vente på. Den er så lett sammenlignet med min forventning, det tilfredsstiller meg mye. Jeg blir glad innvendig, hver gang, men jeg flytter likevel ikke flaskeholderne mellom syklene mine mer enn nødvendig. At noe så enkelt som bøyde titanrør kan tilfredsstille eiebegjær så mye er egentlig forbi min evne til å forstå meg selv.

For å prøve og bevise at jeg ikke definitivt har en diagnose kan jeg nevne at det ikke sitter king cage titan på sykkelen som står permanent på rulla. Om det er bevis godt nok til å utelukke diagnose må andre som har greie på slikt uttale seg om, men det motsatte kunne selv jeg tatt som bevis på at ikke alt var som det skulle på det mentale planet.

Nå er er vi helt enige, og du er friskmeldt ICON_SMILE
Jeg har mye av de samme følelsene for akkurat den delen.
For de som ikke aner hva vi snakker om er denne videoen passe intro:
https://youtu.be/7vl4YzzS2Rw

Det finnes en konkurrent, eller skal vi si kopi.
Jeg liker Silca, og elsker Josh Portner i Marginal Gains podcasten. Men noen av produktene deres er skrekkelig like andres. F,.eks Hiro pumpehodet, og Sicuro flaskeholderen. https://silca.cc/collections/bottle-cages/products/sicuro-titanium-bottle-cage-2

De har også en video av hvordan de lager den. Men den er mer hi-tech enn King, og mye lengre:
https://youtu.be/eej6GZo9hbk

Sicuro er dessuten utsolgt den også.

God helg!

LarsB

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: larsb] #2630230 25/09/2020 13:00
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: larsb

Det finnes en konkurrent, eller skal vi si kopi.
Jeg liker Silca, og elsker Josh Portner i Marginal Gains podcasten. Men noen av produktene deres er skrekkelig like andres. F,.eks Hiro pumpehodet, og Sicuro flaskeholderen. https://silca.cc/collections/bottle-cages/products/sicuro-titanium-bottle-cage-2

De har også en video av hvordan de lager den. Men den er mer hi-tech enn King, og mye lengre:
https://youtu.be/eej6GZo9hbk

Sicuro er dessuten utsolgt den også.

God helg!

LarsB
Har alltid trodd Silca var Italiensk og da Europeisk. Det er de visst ikke nå lenger!
15 minutter på å vise hvordan de lager en flaskeholder...wow...amerikanerne vet hvordan de skal prate på YouTube!

Og jadajada, jeg vet at King Cage også er Amerikansk. Men de brukte to minutter (glemte sveisen da...), så kanskje de er mer glad i å produsere enn å prate ICON_SMILE

For ordens skyld har vi 5 stk King Cage titan i husholdningen.
I fjor ble alle syklene stjålet. King Cage titan var det første som ble kjøpt inn...før nye sykler. Så kunne jeg ta og føle på dem mens nye sykler ble bygd ICON_SMILE

Stig

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630243 25/09/2020 14:22
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Har tre King Cage titan på Specialized Diverge-en. Men på to sesonger har jeg kun brukt den under underrøret en gang. Så om jeg trenger en har kan jeg ta en King Cage steel fra CX-en. Så jeg kan selge en KC i titan som nødhjelp for å unngå represalier fra stilpolitiet. Send PM om det er av interesse. Må hentes/leveres i et sted mellom Drammen-Horten.

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630251 25/09/2020 17:20
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Har tre i titan og to i stål, og synes faktisk de i stål er finest... Ungene kjører med hver sin i titan mens jeg flytter stålholderne mellom terreng-, landeveis- og grussykkel-med-bukkestyre (hva heter det egentlig, om man ikke vil si "grævvel"?).

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: Øyvind V] #2630275 26/09/2020 07:50
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Sitat: Øyvind V
Har tre i titan og to i stål, og synes faktisk de i stål er finest... Ungene kjører med hver sin i titan mens jeg flytter stålholderne mellom terreng-, landeveis- og grussykkel-med-bukkestyre (hva heter det egentlig, om man ikke vil si "grævvel"?).

Hva med å kalle den grussykkel? Det blir færre og færre halvdempere som er satt opp som grussykler, så da blir begrepet "ledig" for gravel-syklene ...

Div. sportsremedier ...
Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: universalis] #2630277 26/09/2020 08:04
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: universalis
...grussykkel-med-bukkestyre (hva heter det egentlig, om man ikke vil si "grævvel"?).

ICON_SMILE

Landevei kalte det først eventyrsykkel. Det ville ikke folket ha. For det var for poetisk. Dessuten var det ikke et engelsk ord.

Landevei kalte det da blandeveissykkel. Det ville ikke folket ha heller. For det hadde ikke med grus i navnet. Og det var ikke et engelsk ord. Det må ha med grus! Og være engelsk!!

Nå har Landevei bitt i det sure eplet og kaller det grusracer, gravel eller gravel racer. Og folket jubler. Endelig får man si grus. Elskede grus. Og bruke et engelsk ord. Eller to engelske ord! Nesten som i Amerika. Bedre blir det bare ikke.

Men ja, enig med Universalis. Grussykkel er bedre. Da får man med grus, slik folket må ha. Og sykkel. Som er bra.

Selv er jeg på blandeveissykkel. Eller All Road, om noen bare må ha det på engelsk.

Så kan man diskutere om allveissykkel ville vært bedre. Eller overaltsykkel. Eller allværssykkel. Eller hvorlangtsomhelstsykkel. Eller helårssykkel. Eller bare sykkel.

Men det blir uansett gravel. Algoritmene i Google bestemmer.

ICON_SMILE

Re: Hvor får man tak i King Cage Titan? [Re: AntonS] #2630288 26/09/2020 13:24
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sykkel.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino