Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Ventepølsebil - Hva kjøper man

Ventepølsebil - Hva kjøper man #2629459 21/09/2020 11:46
perpedal Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Vår 2010 S-max døde plutselig i sommerferien (som etter planene skulle stå parkert på tomta som turbil frem til minstemann bikker 4 år og kan snus fremover om ca 6 måneder). Diagnose, ledningsbrudd ett ukjent sted i start elektronikken. Sammen med bremser og dempere forran og clutch. Ble den teoretiske verkstedssregningen nesten like stor som salgsveriden på bilen. Med en famile på 4,5 personer og bare en Hyundai Kona som eneste bil blir det vedlig trang om plassen når 2 voksne på 180 og 192cm.

Pga div prosjekter på huset (kjøkken, bad & vaskerom)er ikke bilbudsjettet veldig romslig! Jeg har ikke lyst til å bruke veldig mye over 300' og 400' er absolutt maks.

Men behovet for bil med tilhengerfeste stadig voksende. Men den skal også ha plass til lange voksne og bakovervendt bilsete (ikke en lett nøtt og knekke!). Skulle gjerne valgt el-bil men prisene på de med vettugt tilhengervekt er langt utenfor det vi kan strekke oss til. så følgende kandidater er på blokka til nø (noen prøvd med bilsete i)

Passat GTE - Ok med plass og den vi har råd til med mest garanti igjen. Finner 2018 modeller til 315-350'. Ladbar og det meste av ny tek. som nye biler har.

S-max - Kjent plass og vi får en 2016 med litt garanti igjen. Eller godt brukt eldre modell. Ofte biler med mange km og litt varierende mengde med utstyr.

Superb - Litt bedre plass en Passat pengene strekker til en 2017 modell.

Volvo V90 / V60 gen 2 - Eneste nye volvoene med plass til bilsete og voksne forran, utenom XC90.

Ikke sett på Citrone C4 picasso/spacetourer / Opel Zafira / Volvo V70/XC70

Prøvd og forkastet, BMW 2-series gran tourer. Nesten trangere enn Konaen.

Finnes det andre mulige biler å velge mellom? Hva kjøper man i disse tider når man ikke kan vente på de nye famile elbilene som kommer neste år en gang og ikke har råd til det som er tilgjengelig på markedet?

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629473 21/09/2020 12:38
Tex Offline
Besatt
Besatt

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629481 21/09/2020 12:46
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Glem alle og velg Caddy(/Maxi) med fem seter eller tilsvarende om plass er viktig! De bilene du nevner er alle laget for motorveikjøring i høy fart(110 er ikke høy fart!). Du bor på Sørlandet, stikk derfor fingeren i jorda ;-)

De vil holde verdien sin godt også, da det fremdeles vil ta tid før gode elbil-alternativer dukker opp i den klassen til en pris som er akseptabel. Solide biler, med rimelige deler hvor ethvert bakgårdsverksted kan foreta reprasjon og service.

Ut på tur!

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Supermann] #2629488 21/09/2020 13:14
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Supermann
Glem alle og velg Caddy(/Maxi) med fem seter eller tilsvarende om plass er viktig! De bilene du nevner er alle laget for motorveikjøring i høy fart(110 er ikke høy fart!). Du bor på Sørlandet, stikk derfor fingeren i jorda ;-)

De vil holde verdien sin godt også, da det fremdeles vil ta tid før gode elbil-alternativer dukker opp i den klassen til en pris som er akseptabel. Solide biler, med rimelige deler hvor ethvert bakgårdsverksted kan foreta reprasjon og service.

Dette. Har kjørt samme Franske pizzabil i snart 11 år, og selv om vi har prøvd å kjøpe ny bil flere ganger, så faller alle igjennom pga det praktiske. For budsjettet ditt kan du dessuten handle en kliss ny ToyotaPeugeotOpelCitroen Berlingo/Combo/Proace City/Partner og ha penger til overs til mange flatfyll. Forutsatt at du ikke får angst av anemiske motorpakker, naturligvis.

Jeg forstår ikke at familier på flere enn 3 gidder å klemme seg inn i tradisjonelle stasjonsvogner, eller ofrer plass for ekstra bakkeklaring i en SUV. Er du vant til Pizzabil, så er alt annet...trangt. Berlingo har større lastevolum enn Grand Picasso, eksempelvis, og i tillegg skyvedører som er såååå gull når du skal ståke med unger i barnesete. Og delbar bakluke når den siste bag'en var glemt og sykkelstativet allerede er lastet med 3 sykler på origiami-vis. Så kan du kjøre barnevogna rett inn uten å skru, eller nappe ut baksetene og trille inn 3 sykler når du skal på tur og er redd for at de skal bli rappet av stativet. Osv.

ICON_LAUGH

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629491 21/09/2020 13:19
Tex Offline
Besatt
Besatt
Hvis du kan fire litt på kravene til barneseter og pris, er vel også denne innenfor:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=164182612

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629522 21/09/2020 17:59
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Sitat: perpedal
Ventepølsebil

[Linket bilde fra upload.wikimedia.org]

Andreas Tveit
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: knutspeed] #2629536 21/09/2020 19:04
alltid_motvind Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: knutspeed

Dette. Har kjørt samme Franske pizzabil i snart 11 år, og selv om vi har prøvd å kjøpe ny bil flere ganger, så faller alle igjennom pga det praktiske. For budsjettet ditt kan du dessuten handle en kliss ny ToyotaPeugeotOpelCitroen Berlingo/Combo/Proace City/Partner og ha penger til overs til mange flatfyll. Forutsatt at du ikke får angst av anemiske motorpakker, naturligvis.

Jeg forstår ikke at familier på flere enn 3 gidder å klemme seg inn i tradisjonelle stasjonsvogner, eller ofrer plass for ekstra bakkeklaring i en SUV. Er du vant til Pizzabil, så er alt annet...trangt. Berlingo har større lastevolum enn Grand Picasso, eksempelvis, og i tillegg skyvedører som er såååå gull når du skal ståke med unger i barnesete. Og delbar bakluke når den siste bag'en var glemt og sykkelstativet allerede er lastet med 3 sykler på origiami-vis. Så kan du kjøre barnevogna rett inn uten å skru, eller nappe ut baksetene og trille inn 3 sykler når du skal på tur og er redd for at de skal bli rappet av stativet. Osv.

ICON_LAUGH

Støttes. Hele familien er veldige glad i vår romslige Partner, spesielt på ferie. Grei komfort opp til 130 på autobahn.

Bedre med tøff sykkel enn syk tøffel!
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629543 21/09/2020 19:36
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig

Passat GTE - Ok med plass og den vi har råd til med mest garanti igjen. Finner 2018 modeller til 315-350'. Ladbar og det meste av ny tek. som nye biler har.

Får du mer brukt diesel Passat enn GTE Passat for pengene?

Etter å ha hørt på en kollega klage i 4 år over en leaset GTE så ville mitt tips vært å se på en diesel passat om du først vurderer den. Ihvertfall om du ønsker mest mulig praktisk bil for pengene. GTE'n har mindre bagasjeplass, all kraft på forhjulene og en tungt batteri i hekken. Så den er ikke spesielt imponerende på vinterføre, den har et bagasjerom på 489 vs 650 liter kun og den elektriske rekkevidden er kort.

På finn ligger det også 4motion utgaver til samme pris som det er også et bedre kjøp etter min mening.

Selv syntes kjører jeg stor bil med skyvedører og masse fleksibilitet og syntes passaten er for liten, men jeg tenkte det uansett var greit å videreformidle synspunkt til en som har kjørt svært langt i sin gte de siste 4 årene.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629552 21/09/2020 20:44
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har hatt GTE selv, og den er en god bil. Forskjellen i bagasjeplass ligger i at reservehjulbrønnen ikke er tilgjengelig for bagasje. Over bagasjeromsbunnnen er det identisk plass.

Bilen var god å kjøre og har litt moro for pappa. Og bonus er at småkjøring kan unnagjøres elektrisk. Fordrer dog at du kan lade hjemme, da du ikke får så altfor mye ut av batteriet, og å lade på betalingsladeplass går for sakte til at det lønner seg.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Kakachka] #2629557 21/09/2020 22:02
perpedal Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Absolutt maks plass er ikke lengre krav nr 1. Da vi er ferdige med å måtte drasse med oss barnevogn, sykkelvogn/pulk på alle turer. Minste er 3,5 år nå. Så neste vår kan hun snus i fartsretningen. Da trenger vi plutselig ikke å bil med «1m» mellom forsete og kanten av baksetet. Derfor har jeg begynt å se på stasjonsvogner igjen.

Vi ha en bil som er god å kjøre. Da vi ofte er ute på 2x40mils tur for å besøke besteforeldre (E18, E6 & RV3). I det daglige så holder det med en bil på størrelse med Konaen vår. Men på langtur er den alt for liten, både ang sitteplass og bagasjeplass.

Vi har veldig lyst på ny S-Max. Da den er et veldig flott kompromiss mellom god bil å kjøre og masse plass. Men siden de er veldig dyre nye. Så er det for tiden bare veldig dyre biler eller nesten oppbrukte biler tilgjengelig på Finn i det prisnivået vi ligger på nå. Har ikke lyst til å gi rundt 400’ for en bil uten garanti pga alder og/eller kjørelengde.

Samtidig så har tiden med Konaen gitt smaken på hva moderne biler kan ha av støtte-, hjelpefunksjoner og luksus-dill. Selvstyring, adaptiv cruisekontroll, alt av sikkerhetsinnretninger, etc, etc.. Så jeg vil at ny bil helst skal ha automatgir, adaptiv cruise og hengerfeste. Og helst ikke koste mye over 300’ og ha noe garantitid igjen. Men begynner å skjønne at dette kanskje er en kravliste litt for lang...☹️

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Kakachka] #2629558 21/09/2020 22:11
perpedal Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Kakachka

Får du mer brukt diesel Passat enn GTE Passat for pengene?

Etter å ha hørt på en kollega klage i 4 år over en leaset GTE så ville mitt tips vært å se på en diesel passat om du først vurderer den. Ihvertfall om du ønsker mest mulig praktisk bil for pengene. GTE'n har mindre bagasjeplass, all kraft på forhjulene og en tungt batteri i hekken. Så den er ikke spesielt imponerende på vinterføre, den har et bagasjerom på 489 vs 650 liter kun og den elektriske rekkevidden er kort.

På finn ligger det også 4motion utgaver til samme pris som det er også et bedre kjøp etter min mening.

Selv syntes kjører jeg stor bil med skyvedører og masse fleksibilitet og syntes passaten er for liten, men jeg tenkte det uansett var greit å videreformidle synspunkt til en som har kjørt svært langt i sin gte de siste 4 årene.

Skjønner jo at hybrider kan bli til lunefulle skapninger med 2 drivlinjer under panseret. Men frister litt med ladbar-bil pga er avhengig av å kjøre bil til jobb pga plasseringen av den og for å få dagene til å gå opp med henting & levering i barnehage og skole.

Har ca 20km en vei til jobb og mulighet til å lade på vanlig stikkontakt der. Så slipper man å jage pumpeprisen på drivstoff. Det har vært noe av det mest deilige med å bare hatt el-bil siden i sommer. Bare å parkere forran laderen hjemme ved behov og våkne opp til full tank.

Pr nå så er Passat GTE det eneste ladbare familiealternativet for oss uten ubegrensede midler. Outlander utgår akkurat nå pga ingen som vet hva domskjer med Mitsubishi i Norge. Selv med ok tilgang på deler gidder jeg ikke kjøpe meg en død bil. Da kjøper jeg heller en gammel Saab. Som hadde vært det jeg hadde kjørt rundt i hvis de fortsatt hadde eksistert.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629560 21/09/2020 22:29
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Outback diesel
Har den fulgt service og gjort siste store før du overtar så er 200000 km ingenting på de bilene.
Subaru er kjedelig og ofte er det pedanter som kjøper dem nye.
Tror 2014 og oppover har alt du etterspør.
Dølt, men det er du som ler sist.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: knutspeed] #2629564 22/09/2020 05:45
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B

ICON_LAUGH

Pizzabilene ser jo ut som pizzabiler og det er grei nok grunn til å styre klar for min del.

Så er jeg litt usikker på komfort og støynivå, i forhold til andre nye biler ser jeg for meg at det er som å sitte på en vedkubbe inne i en blikkboks. Eller bommer jeg stygt nå ?

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629566 22/09/2020 06:13
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Pizzabil? Må innrømme jeg fortsatt har til gode å kjøre en varebil som har vært i nærheten av komfortabel sammenlignet med en god stasjonsvogn ...Personlig kjører jeg en gammel Mazda 6 og hadde ikke vært i tvil om å vurdere en nyere modell om jeg hadde penger til det.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629569 22/09/2020 06:19
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Har pizzabil selv. Riktignok lyddempet den en del (litt usikker på effekten der da ettersom jeg ikke tok før/etter-målinger). Ligger ca. 5 desibel lavere enn den siste leiebila jeg hadde på motorvei (splitter ny Seat stasjonsvogn av noe slag). Testet for 1.5 uke siden tilfeldigvis.

Ser man bort fra det visuelle ser jeg egentlig veldig få bakdeler med den slags type bil - så fremt man følger fartsgrensene (riktignok går mine 90hk går så det dundrer så lenge man ikke skal kjøre forbi på en trang vei - litt terskel å ska ha en bil med mindre hester enn motorsykkelen, men forbi den nå). Og har du hatt S-Max har du vel allerede gitt blanke i det visuelle ICON_LAUGH

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629571 22/09/2020 06:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Har dere mulighet til å klare dere med én bil? En del familier som har to biler, hadde klart seg med én med litt planlegging av hverdagen - uten at jeg påstår at det gjelder dere.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Brabus] #2629572 22/09/2020 06:31
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Brabus

Pizzabilene ser jo ut som pizzabiler og det er grei nok grunn til å styre klar for min del.

Så er jeg litt usikker på komfort og støynivå, i forhold til andre nye biler ser jeg for meg at det er som å sitte på en vedkubbe inne i en blikkboks. Eller bommer jeg stygt nå ?

Sittekomforten har blitt ganske så god i disse bilene.

Men etter min erfaring er støy et større problem. Setter alltid pris på å sette meg inn i s-maxen etter å ha kjørt Caddy og Berlingo. Ikke at s-max er støyfri på noen som helst måte - den er jo også formet som en kasse, men den oppleves likevel som langt mer komfortabel.

Jeg kjører en del langturer til familie - som trådstarter - og for min del hadde den typen støy gjort turen mye mer ukomfortabel.
Det er selvfølgelig mulig dette er mest subjektivt, men forskjellen virker betydelig.

(Hvis du søker på Caddy + sound, så får du opp hundrevis av treff på cadddy sound deaddening, dvs hvordan man kan gå fram for å bli kvitt støyproblemene)

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629573 22/09/2020 06:56
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Jeg kjører Caddy Maxi (varebil) selv, og den er veldig god å kjøre relativt til andre pizzabiler. Kunne godt hatt denne i 5-seter for hele familien.
Når det gjelder det visuelle, så er jo ikke akkurat plenty av vakre biler i familiebilsegmentet. Jeg syntes ikke akkurat at Passat eller lignende stasjonsvogner er så veldig fin ift. til en Caddy. Det er bruksbiler. Skal man ha en kul bil, så får man ikke kryssa av veldig mange punkter på "fornuftig-lista".

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629595 22/09/2020 08:50
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Enn Peugeot 5008?
Siste generasjon.
Der får du 2018 modell med lav km og gjenstående garanti innenfor budsjett. Isofix på alle 3 setene i 2.rad også. Ev også som 7-seter om du trenger det.
Eneste ulempe med den er at den ser ut som en SUV men har kun framhjulstrekk.
Blei vel kåret til årets familiebil av NAF eller noe som vel betyr at den er praktisk (og litt kjedelig) men samtidig ikke helt som alle andre biler.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629613 22/09/2020 09:58
front biker Offline
Besatt
Besatt
Skoda må vel vurderes, som hovedsponsor i mange sykkelritt. Vel, akkurat det er neppe noe argument.

MEN: Skoda Octavia (4x4, diesel eller bensin) stasjonsvogn er en meget god bruksbil. Fornøyd med min 2013-14 bensinutgave som nå har gått ca. 90.000 km. Ingen spesielle problemer å melde om. Automatgir, lettkjørt både i byen og på langtur. 180 hk, sprek.

Ujålete, "for nuftige folk" som det het i reklamen tidligere.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629618 22/09/2020 10:17
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Vi har en 2015 Mitsubishi Outlander Hybrid, det går en million av dem og prisene i bruktmarkedet er lave. Den som kom året etter min i 2016 ser et par hakk bedre ut. Stor, comfortabel, ok med utstyr om du velger (hva het nå den vi har, instyle+ ?), mange har hengerfeste. Den har 4wd med sperre, høy bakkeklaring og for oss som har noen leie kneiker til hytta er det helt kalas. Har nesten byttet den ut noen ganger men den har "ikke gjort noe galt" er stor, praktisk og for oss som har en del småkjøring er hybrid helt fint. Du får dessverre trang til å gå med hatt og klær fra Dressmann i en slik (ikke at jeg har kommet dit). Kjører du opp lange bakker med tomt batteri kan jeg love deg at 120 bensinhester og tung bil er ørlite stusselig, jeg sørger for å ha batteri igjen til bakkene på langtur. Bagasjerommet er muligens noe kortere enn på en Passat / Superb osv men du får lett inn en en vaskemaskin eller komfyr, nesten en europall og sitter høyt. Med unntak av gubbefølelsen er vi kjempefornlyd med vår (og jeg har en annen liten sak som bringer frem smilet og reduserer alderstillegget)...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Jacobsen] #2629834 23/09/2020 10:33
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Jacobsen
Pizzabil? Må innrømme jeg fortsatt har til gode å kjøre en varebil som har vært i nærheten av komfortabel sammenlignet med en god stasjonsvogn ...Personlig kjører jeg en gammel Mazda 6 og hadde ikke vært i tvil om å vurdere en nyere modell om jeg hadde penger til det.

Hehe, kommer jo helt an på hvordan man definerer komfort. For meg er det å kunne se ut av bilen uten å ha hodet på skakke, ikke gni brannsår på kneet mot midtkonsoll, ikke stange når jeg skal inn/ut, ikke denge kona når jeg mente å klø meg bak øret, ikke trå alle tre pedalene inn samtidig uten å mene det, ha plass til alt og alle osv. 5 decibel forskjell bryr meg ikke veldig mye. Komfort er også å trekke på skuldrene når kidsa demonterer bolle og sjokolade i baksetet.

Vår gamle pizzabil gir hverken øresus eller ryggproblemer selv på episke turer. Syntes pizzabil-formatet er bra, det er laget for å være praktisk. Har vært baksetepassasjer i mange store stasjonsvogner, og det er ikke noe stas når man bikker 190cm.

Ville dog vært skeptisk til brukt S-Max, kjenner mange som har, ingen som ikke har en lang liste problemer. Liker bilen på mange måter, men takke meg til en Franskmann som har gått problemfritt så lenge (bank i bordet, tvi tvi)

Når det er sagt er ikke kona like begeistret for pizzabil-formatet pga....argumenter jeg ikke forstår ICON_LAUGH

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: knutspeed] #2629836 23/09/2020 10:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Komfort er også å trekke på skuldrene når kidsa demonterer bolle og sjokolade i baksetet.

Du har pizzabil med baksete?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: GeirK] #2629848 23/09/2020 11:47
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: GeirK
Komfort er også å trekke på skuldrene når kidsa demonterer bolle og sjokolade i baksetet.

Du har pizzabil med baksete?

Jepp, Berlingo. Det er fortsatt en pizzabil. Pizzabil = varebilkarosseri med eller uten bakseter. Det er ytre fasong som avgjør.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: knutspeed] #2629881 23/09/2020 16:40
J
johannessen Offline
Avhengig
Avhengig
J
Når det er sagt, så pleier vel pizzabiler med baksete å være hakket mere komfortorienterte med ekstra lyddemping og ingen skramlevegg enn de med bare forseter ICON_SMILE

Redigert av johannessen; 23/09/2020 16:40. Rediger grunn: Skrivefeil
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: knutspeed] #2629891 23/09/2020 17:42
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Når det er sagt er ikke kona like begeistret for pizzabil-formatet pga....argumenter jeg ikke forstår ICON_LAUGH

Her må det nok snkesett til:

[Linket bilde fra vanwebsite.co.uk]

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: perpedal] #2629899 23/09/2020 19:25
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Mitsubishi Outlander PHEV kan jeg anbefale. Har kjørt den endel.
Relativ lav pris på ny bil gir gunstig brukt pris da de har vært lenge på markedet.

En av de beste kjøpene hvis man skal ha en familie bil.

Bra design på første utgaven. Driftsikker og billig å bruke.

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: Kakachka] #2629902 23/09/2020 19:33
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: Kakachka
Enn Peugeot 5008?
Siste generasjon.
Der får du 2018 modell med lav km og gjenstående garanti innenfor budsjett. Isofix på alle 3 setene i 2.rad også. Ev også som 7-seter om du trenger det.
Eneste ulempe med den er at den ser ut som en SUV men har kun framhjulstrekk.
Blei vel kåret til årets familiebil av NAF eller noe som vel betyr at den er praktisk (og litt kjedelig) men samtidig ikke helt som alle andre biler.

Mange franske biler utgår fullstendig fra mine lister over mulige biler. Dette kun fordi de ikke har koppholder fremme slik at jeg som kjører har en plass å sette kaffekoppen. Ikke aktuelt å sette inn noe koppholder greier fra Biltema eller Clasern i en ny bil slik som man gjorde på 80-90 tallet.

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: svene] #2629913 23/09/2020 20:43
J
johannessen Offline
Avhengig
Avhengig
J
Både 3008 og 5008 har i hvertfall koppholder ICON_SMILE

Re: Ventepølsebil - Hva kjøper man [Re: johannessen] #2629926 24/09/2020 05:26
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: johannessen
Både 3008 og 5008 har i hvertfall koppholder ICON_SMILE

Bra noen av franskmennene har tatt til fornuften.

Gresset er like brunt på den andre siden.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support