Her kommer en «kort» oppsummering av dagens tur til Drammen

Vi møtte opp i billettluka og fikk god hjelp av damen der som solgte oss en enkeltbillett slik at vi kunne komme opp og sykle sti.
Vi trillet nedover mot heisen og fulgte nøye med på hva de foran oss gjorde. Et kjapt spørsmål Til gutta foran om hvordan det fungerte og de forklarte at det bare var å skli sykkelen inn på stativet og ture opp til toppen!
Når vi var kommet til toppen var det lite folk som skulle videre opp mot stiene.... De fleste hadde planer om å finne raskeste ruta ned igjen til heisen, og det kan jeg skjønne! For dette så vannvittig morro ut og jeg kommer helt klart tilbake for å teste disse løypene også

Men tilbake til historien var vi nå kommet til toppen og vi lurte fælt på hvor vi skulle... syklet opp til gamledammen og fant frem Trailguide på tlf og husket noen navn som var nevnt her i tråden tidligere.
Vi kom oss over demningen og nedover stien som het TBE. Dette var morro! Litt steiner og røtter er vi vandt med fra hjemlige trakter, men fordelen her var at stiene bare pekte nedover...
Når vi endte opp nede på en grusvei måtte vi igjen sjekke Trailguide for å se om vi skulle fortsette lenger eller sykle mot heisen igjen. Det ble mot heisen da ja

Nå var vi rutinert i heisen og visste hvordan dette fungerte! På toppen sto vi igjen litt spørrende og lurte på hvor vi skulle nå. Men vi prøvde oss litt videre opp grusveien forbi gamledammen denne gangen. Der tok vi igjen et par andre syklister som vi stoppet og snakket med. De anbefalte en sti inn mot Tverken der det altså var servering og kanskje muligheter for en liten vaffel. Vi lot oss friste og dro mot Tverken! Men når vi kom frem var det så mye folk og kø at vi lot være å prøve oss på noen enmetersregel der...
Da var vi tilbake på Trailguide og satte nesa mot Æljen! På vei til Æljen møtte vi en trivelig kar som tjuvtrente litt mot Enduro’n og han pekte oss videre i riktig retning mens vi slo av en prat og sykler, vandring på dempere osv...
Æljen var jo helt fantastisk! Og Gladbakk, som vi kom inn på før Æljen ga oss fin flyt uten for store tekniske utfordringer

Det ble dessverre ikke tid til mer etter dette, men nå har jeg åpnet et nytt kapittel innenfor min sykkelverden. Så da kan det vel ikke bli så lenge til jeg skal tilbake og utforske videre...
Takk til dere alle for gode innspill som dyttet oss i riktig retning