Etter 3 år med Trek Slash, hvor jeg dessverre ikke har fått syklet allverden grunnet skader, satser jeg nå på å være tilbake på Yeti og sykle kjempemye i 2021. Jeg bestilte nylig en SB130 ramme på forhåndsordre fra Anton Sport, med forventet levering neste år. Selvfølgelig var dette på impuls, da det blir alt for dyrt til at man kan ta en grundig veloverveid beslutning.
Fordelen med at den ikke kommer før neste år er at jeg har veldig god tid til å bestemme meg for komponenter, og har også tid til å spare opp nødvendig kapital. Jeg håper at jeg i denne tråden kan få god hjelp til å specce opp sykkelen slik at jeg slipper å se meg tilbake på et par år.
Jeg liker meg ikke så godt på store hopp og veldig grovt terreng, derfor gikk jeg for SB130 kontra SB150, vil ha en allsidig sykkel som kan brukes de fleste plasser.
Jeg har en foreløpig spec basert på ting jeg har tenkt å plukke av Slash før salg, og mange åpne punkt:
Ramme: Yeti SB130, str. Large
Bakdemper: Fox Factory DPX 2
Gaffel: Push HC97 / Charger 2(takeoff) - Planen er å kjøpe en Yari 150/160 og bytte ut demperenheten, har ikke sjekket om dette funker, men tror det.
Girgruppe: SRAM X01 Eagle(takeoff) - til denne gruppen har jeg en XX1 Eagle GXP krank, usikker på om jeg skal videreføre denne?
Setepinne: SDG Tellis 150mm(takeoff)
Styre: Renthal Fatbar 800mm Ø35 med 30mm rise(tror jeg).
Det jeg er usikker på så langt er hjul og bremser, og småtteri som styrelager osv.
Jeg har ikke økonomi til å gå Enve, Direttissima, Chris King osv, men jeg kan sikkert kline til på en av delene.
Vurderes:
Bremser: SRAM Code RSC
Hjul: DT SWISS EX1700 eller Kinakarbon med DT-nav
Dekk: Har vært veldig fornøyd med Maxxis DHF bak og Shorty foran, vurderer å fortsette slik.
Tar gjerne imot innspill, hvordan ville du satt opp en slik sykkel?
Noe jeg glemmer å tenke på i farta?