Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Direktemontert rulle kjøp

Direktemontert rulle kjøp #2626209 02/09/2020 10:15
anerz Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Ser på å bytte over til direktemontert rulle i løpet av høsten fra Taxc Genius smart som i dag står i pain-caven.

Etter at jeg har lest meg opp på DC Rainmaker sine omtaler så tenker jeg Wahoo Kicker Core er et godt valg.. Alternativer er Elite Suito og Tacx Flux 2, men Kicker Core blir omtalt som den mest stille av disse og den som gir best sykkelfølelse.
Suito er den med lavest pris av disse og blir i tillegg levert med 11-delt kassett så sånn sett et bra kjøp om det blir sykkel med 11-delt som blir brukt. Har både 11-delt og 10-delt sykler i dag og om 10-delt blir behold så blir det rullesykkel. I tillegg kan beina på Suito legges sammen, så den kan gjemmes litt mer bort om nødvendig.
Taxc Flux 2, har det vært noen issue med rundt ERG mode med +/-10% feilvisning på watt, men skal være løst med firmware oppdatering som kom i år. Men etter hva jeg skjønner er det også hardware oppdatering i den nyeste forsendelsen som kom i år, så gjelder å ikke få en overligger fra et lager

Noen som har noen synspunkter eller anbefalinger på nevnte ruller etter å ha brukt de? Blir maks i den prisklassen for nevnte ruller, så ruller til 10000+ er uaktuelt ICON_SMILE

Bruksområdet blir vel mest Zwift med både ritt og workouts.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: anerz] #2626213 02/09/2020 10:26
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg har brukt Core og var super happy med den. Det var rulla som fikk meg hektet på Zwift. Forskjellene opp til KIckr er minimale i normalt bruk.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: anerz] #2626219 02/09/2020 10:37
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Har Kickr Core som jeg fikk kjøpt "brukt" i fjor fra en som etter en diskusjon med kona måtte selge rulla.
Hyggelig pris, hyggelig fyr og flott rulle.

Stabil og stillegående og appen til Wahoo er jo som på Wahoo computeren min, veldig grei på alle måter.
I vinteren som var så fikk jeg noen rare lyder som jeg trodde kom fra sykkelen (Caad12 disc) men de var borte når den ble tatt med ut på landeveien så det kan være rulla, men tror egentlig ikke det.

Eneste ankepunkter i min bok er at rulla kommer uten forhjulsstøtte og kan ikke pakkes noe særlig sammen, så den tar litt plass.
Strøm adapteren er også litt klumpete og stor, men vi skal vel ikke på det nivået.

Har ikke hatt noe problemer med den i det hele.

AG

40+ and still climbing......
Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: anerz] #2626369 02/09/2020 20:47
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Har både Wahoo Kickr og Tack NEO. De anbefales, er fornøyd med begge og du finner de innenfor budsjettet ditt på Finn.no

Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: John_Harald] #2626375 02/09/2020 21:29
anerz Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: John_Harald
Har både Wahoo Kickr og Tack NEO. De anbefales, er fornøyd med begge og du finner de innenfor budsjettet ditt på Finn.no

Ser det, men ønsker å kjøpe nytt så har garanti på min side om noe skulle skje, da de tross alt koster litt penger, og usikker på hvor mye slitasje det blir på disse rullene etter noen hundre mil i forhold til levetid. Nå kan en selvsagt kjøpes brukt med kvittering og sånn sett garanti men har hatt litt dårlig erfaring med Taxc Flow jeg kjøpte i 2015 som endte på 3-4 reklamasjoner med 6-12mnd intervall pga motor støy og kommunikasjon som sluttet virke etc før jeg fikk byttet til meg Genius i stedet.

Men virker som Kickr Core høres ut som et bra kjøp sett på kommentarer over her og andre steder plukket opp omtale, så kommer nok til ha den i kikkerten fremover. Kanskje lite trolig dukker opp noe salg med det første, må eventuelt vente helt til black friday, og mulig kjøpt før det.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: anerz] #2626378 03/09/2020 01:46
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg har kickr core og er strålende fornøyd. Den har vært dønn stabil, har god og relativt hurtig er funksjon og har nesten null i avvik fra pedalene.
Har tidligere hatt flux 1. Der sleit jeg med wattgulvet og måtte aktivt bruke girene på økter med store variasjoner pp dragene, eks 40-20. Tror dette er bedre på flux 2, men fortsatt er issue for noen.

- Stefan
Re: Direktemontert rulle kjøp [Re: anerz] #2626418 03/09/2020 07:15
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: anerz
Sitat: John_Harald

Ser det, men ønsker å kjøpe nytt så har garanti på min side om noe skulle skje, da de tross alt koster litt penger, og usikker på hvor mye slitasje det blir på disse rullene etter noen hundre mil i forhold til levetid. Nå kan en selvsagt kjøpes brukt med kvittering og sånn sett garanti men har hatt litt dårlig erfaring med Taxc Flow jeg kjøpte i 2015 som endte på 3-4 reklamasjoner med 6-12mnd intervall pga motor støy og kommunikasjon som sluttet virke etc før jeg fikk byttet til meg Genius i stedet.

Men virker som Kickr Core høres ut som et bra kjøp sett på kommentarer over her og andre steder plukket opp omtale, så kommer nok til ha den i kikkerten fremover. Kanskje lite trolig dukker opp noe salg med det første, må eventuelt vente helt til black friday, og mulig kjøpt før det.

Hadde Kickr Core og var strålende fornøyd. Var litt "misfornøyd" med måten man kunne justere stabiliteten på.
Det vil si ingenting. Gulvet den sto på var ikke 100% plant. Men jeg løste det enkelt med litt papp under det ene beinet.
Så helt uproblematisk.

Fikk ett tilbud på Kickr 2018 jeg ikke kunne si nei til. Så solgte kickr core.
Synes ikke jeg merker stor forskjell i bruken på de.
Men Kickr 2018 lar seg justere og tar mindre plass.
Litt mer motstand på 2018, så man kan (trolig) føle litt litt mer smidig justering i klatring og nedoverkjøring.

Har du råd til Wahoo Kickr 2018 så kjøp den.
Synes du 8.500,- er mer enn nok for en rulle (noe det er..) så vil du bli kjempe fornøyd med Core.
Som nevnt ikke store forskjellen på de.

Redigert av Skogsmann; 03/09/2020 07:15.

Moderator  support