Min 2011 Anthem har nok stått alt for mye. Om den ikke fremstår som direkte ny, så er den i alle fall meget lett brukt. Sykkelinteressen dalte i takt med økende forpliktelser, og den endte opp stadig lengre innover i garasjen. Nå er den i alle fall fremme i lyset igjen, og spørsmålet er hva man skal ta seg til med den. Er en gryende motivasjon til sykling, men er litt i tvil om jeg skal "pusse opp", selge eller bytte ut noen deler? Skader heller ikke om det holdes et stramt budsjett. Skal jo ikke legge skjul på at "noe nytt" ofte bidrar til å pushe litt ekstra på utnyttelsen.
Ser for meg at demper og gaffel trenger en service. Er dette innenfor å gjøre selv? Bakbremsen henger svakt på, antar demontering, rensing og evt smøring(?) vil hjelpe?
XT var jo gromt i 2011, nå er det bare enkle kranker og stor kassett bak. Komplisert/dyrt å bytte til mer moderne løsning, eller rett og slett bare tusle videre med en drøss med gir

For enkel sykling ser jeg for meg at en hardtail faktisk kunne gjort vel så bra nytte til mitt bruk. Blir det muligens mer kluss å se etter en ramme for å bytte over deler, enn å evt kjøpe en pent brukt sykkel?
Direkte salg av Anthem, har disse noen verdi på Finn eller andre markeder (synsing om evt pris mottas med takk)?
Mange spørsmål, så alt av svar og innspill er velkommen

![[Linket bilde fra i.imgur.com]](https://i.imgur.com/BCyu0WZ.jpg)