Hei!
Den gamle enkle rulla er solgt(gjerne litt for tidlig) og det skal investeres i ny til vinteren. Mulig dette er en helt fjern problemstilling for den gemene hop her inne, men har i den sammenheng noen spørsmål.
Kommer for det meste til å sykle på mtb'n fremover grunnet opptrening etter skade og hadde således ikke tenkt egen rullesykkel og ønsker å oppgradere til directdrive rulle i hovedsak da jeg forstår det slik at det vil støye en del mindre?
Må man opp på Tacx Neo 2 for å kunne benytte 12 kassett? Eller finnes det andre ruller som kan ha 12 delt kassett? i såfall hvilke? Ser de fleste spesifiserer boss til 8-9-10 eller 11 delt. Er det bare tull det jeg holder på med og burde heller bytte kassett på sykkelen? Må jeg også bytte noe mer på sykkelen ?
Eller bør jeg heller gå for noe ala Kickr Snap eller Bushido for fleksibiliteten og klemme på rulle dekk?
Jeg vet svaret alltid er ny sykkel og det vil nok på sikt komme landeveissykkel i hus men grunnet nevnte skade så hadde jeg ett håp om ha 1/2 sykler isteden for 3 en periode fremover og heller kjøpe en litt bedre speccet rulle i starten når jeg kan begynne å sykle igjen om ca 4 uker. Prismessig så hadde nok en rimelig sykkel fra finn.no og kickr core eller suito eller tilsvarende rulle vært like billig men har sett meg ut en ny Giant TCR til våren men hadde som nevnt tenkt å forskyve det innkjøpet til neste år. Det begynner å bli fullt i boden når både kona og ungene har n+1.