Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fresing av flat-mount skivebremsfeste

Fresing av flat-mount skivebremsfeste #2624600 25/08/2020 13:35
A
Andysor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Jeg har en 2 år gammel sykkel (Diamant Razor RZ02) som har hatt problemer med subbende skivebrems bak så lenge jeg har hatt den. Jeg har prøvd alle triks i boka - visittkort i klem mens jeg strammer skruene på festet, bremseveske med q-tip langs kanten på stemplene etc. Det er ikke noe krise, men med jevne mellomrom begynner de å subbe ganske stygt og jeg må prøve å flytte dem litt. Jeg føler jeg kan se at det er umulig å få kaliperen sentrert ordentlig da de alltid ender opp litt skeive uansett.

Er det noe sted de har utstyr til å frese festet slik at jeg slipper å irritere meg over det hele tiden?

Re: Fresing av flat-mount skivebremsfeste [Re: Andysor] #2624810 26/08/2020 10:56
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sørensen Sykler skal etter sigende ha utstyret for det (antar det er Park Tools-riggen), men da jeg snakket med en mekaniker der for noen år siden sa han at de gjerne bare brukte en fil. Ville poengtert ettertrykkelig at du ønsker de frest.

Create the problem and sell the solution
Re: Fresing av flat-mount skivebremsfeste [Re: Andysor] #2624825 26/08/2020 11:59
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har gjort dette på flere av mine sykler og det er ofte nødvendig for å få bremsene skikkelig justert. Mitt lokale XXL-verksted gikk til innkjøp av verktøy for dette da jeg spurte om de kunne gjøre jobben.

Re: Fresing av flat-mount skivebremsfeste [Re: DuffMcShank] #2624949 27/08/2020 07:37
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: DuffMcShank
Sørensen Sykler skal etter sigende ha utstyret for det (antar det er Park Tools-riggen), men da jeg snakket med en mekaniker der for noen år siden sa han at de gjerne bare brukte en fil. Ville poengtert ettertrykkelig at du ønsker de frest.

Ingen regel uten unntak, men i mange tilfeller der der det er lakkrester etc som er problemet så vil en fil gjøre nytten.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Fresing av flat-mount skivebremsfeste [Re: thewizard] #2626466 03/09/2020 10:43
A
Andysor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Oppdatering:
Spurte lokal XXL om de kunne frese festet i løpet av dagen, noe de kunne. Kom tilbake på slutten av dagen uten at de hadde hatt tid, så jeg tok sykkelen hjem og brukte ca. 1 time på å pusse med grovt sandpapir. Subbingen er vekk!

Moderator  support, Valentino