Hei,
Mann i slutten av 30 årene.
Hatt fokus på W/kg i lengre tid, men vekta står stille.
Har ikke gått ned ett gram siden April.
Alle måltidene lages fra bunn. Svært sjelden det blir konsumert ferdigmat o.l her hjemme.
Er ikke fanatisk, så nyter godt ett glass vin eller 2 i helgen samme med snack o.l
Men ut i fra treningsmengde og matinntak i uka så har ikke det noe å si,
Jeg er overbevist om at det er 2-3 kg og hente på ytterligere fett % ned.
Mageregion, Rygg og innside av lår har litt til overs som noen kan få.
Men hvordan skal jeg komme til bunns i dette?
Jeg går og tenker på følgende. Må jeg kombinere mer styrketrening for at dette skal "løsne"?
Vil isbading 2 ganger per uke hjelpe?
Av 600 treningstimer i året, så er vel 550 på sykkelen...
Jeg vil tippe at det siste fettvevet bare driver gjøn med meg, men jeg vil vinne.
Håper noen med bred erfaring på ernæring og denne type problematikk vil hjelpe meg med dette målet.
178 på strømpelesten og 77 kg. Er sikker på at 75 kg skal være mulig...
Nå vet ikke jeg om hvor lenge du har trent, er du en sprinter og muskelbunt i overkropp? Er du best i spurt eller lengre drag, best i bakker eller på flatene?
Går du skikkelig inn for det og klarer og leve med litt sult, kan du gå ned til 70 kg og 4,5-5w pr kilo terskel i bakkene når du trener så mye som du gjør.
Men så seriøs trening, vektnedgang og god restitusjon krever veldig mye. Det meste vil dreie seg om deg og dine interesser, og det er ikke sikker familie og venner er like glad i det du gjør. Du selv vil nok også lure på noen ganger hva du holder på med.