Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

PF30 kranklager som ikke suger?

PF30 kranklager som ikke suger? #2623672 21/08/2020 09:55
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Har vært bort diverse Sram og FSA PF30 kranklager til bruk i sykkelen min med BB386evo krankhus, og alt har vært drit som har måttet gå planken etter noen måneder.
Noen som har prøvd andre merker som fungerer bedre? Har ikke mulighet til å bruke hambini eller bbinfinite i ramma.
Kom over Token Fusion på bikester, noen som har erfaring?

Re: PF30 kranklager som ikke suger? [Re: AntonS] #2623682 21/08/2020 10:32
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Det er som regel rammas feil at pressfit-lagre suger. Hvis det ikke er bygget en avstiverhylse mellom de to lagerfestene i ramma, vil lagrene kunne vri seg ut av planet når krankhuset flekser, og da går lagrene raskt fløyten. Hvis det i tillegg kan komme vann inn i lagrene fra innsiden går det enda kortere tid før ting blir dårlig. Store krankhus med digert hulrom er verst, da skal det veldig lite til for å flekse de to lagerfestene individuelt.

Re: PF30 kranklager som ikke suger? [Re: Ole] #2623708 21/08/2020 11:26
A
AntonS Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Sitat: Ole
Det er som regel rammas feil at pressfit-lagre suger. Hvis det ikke er bygget en avstiverhylse mellom de to lagerfestene i ramma, vil lagrene kunne vri seg ut av planet når krankhuset flekser, og da går lagrene raskt fløyten. Hvis det i tillegg kan komme vann inn i lagrene fra innsiden går det enda kortere tid før ting blir dårlig. Store krankhus med digert hulrom er verst, da skal det veldig lite til for å flekse de to lagerfestene individuelt.

Jeg ser den, men jeg tror hovedproblemene med PF30 fra Sram og FSA har vært de myke plastikkoppene som du sier får lagrene til å flekse og slites ut fortere. Derfor jeg nevnte Token Fusion, som visstnok skal være stivere uten å knirke (med trykk på visst nok).

Moderator  support, Valentino