Heckler?
Jeg har og sett på og har lyst på EC men vekta da? Nå kommer heldigvis Supertrail foran. Men seriøst bak da med insert og guffe blir det snart runda opp til 2kg.
Ikke la det lure som meg av Maxxis, EXO er tynt, du må gå for minst EXO+ Marginalt bedre enn EXO eller helst DD Double Down som er tilsvarende SuperGravity.
Du kan no se hvordan det gikk med meg som førstereis på Maxxis her:
https://www.terrengsykkelforumet.no...in=251051&Number=2616509#Post2616509Ender opp foreløpig med EXO+ foran og DD bak. 2.6 eller 2.5WT
Litt pes med DHR men jeg kan lett komprosmisse med DHF 2.5 WT.
Yap Heckler = 100% morofaktor på steroider!!!
Jeg har 100+ sti kilometer på Maxxis EXO dekk på den nå, og det har gått fint, mulig jeg har hatt flaks. Men kjører maxxterra både foran og bak nå, og jeg ønsker meg litt mer sticky gummi foran, og litt mer trygghet med kraftigere sidevegger bak. Kjører innlegg, men likevel.. Jeg har kjørt Maxxis en god stund nå og vært veldig happy med balanse mellom grep, slitestyrke osv. Ikke revna en eneste sidevegg, hverken på den forrige tråmaskinen eller den motoriserte..
DD bak i et 2.6 dekk hadde vært supert, gjerne i typ Dissector eller DHR2, meeeeen, det finnes jo ikke, så da blir det å se utenfor Maxxis universet igjen.
Jeg har sett litt på Michelin, men blir ikke helt klok på hva jeg leser om de.. Har ikke hatt Michelin på egen sykkel siden 90 tallet
Schwalbe SG har jeg gode erfaringer med, eneste minus er jo vekt og fra tidligere var det litt å utsette på slitasje/levetiden.
Eddy i supertrail foran ser jo helt kurrant ut, men som du sier, det er SOLID vekt bak.. men differansen fra et DHR2 i 2.6 er jo ikke såååå drøy.. Sykkelen veier jo 20+ og det bakhjulet er jo så tungt fra før at det kan jo knapt være merkbart med typ 3 hekto til!?