Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Petter Snorthug

Re: Petter Snorthug [Re: hbakken] #2623741 21/08/2020 12:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nåja, han kanske må ha mye pengar i kontanter i Spanien å.

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623747 21/08/2020 12:43
J
jman76 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Blir nok ikke fotlenke denne gangen. Hvis han selv har filmet kjøring i over 200 kilometer i timen, betyr vel kun den hendelsen fort seks måneder ubetinget fengsel. Tror han kommer til å få god tid til å tenke på videre veivalg i livet.

Re: Petter Snorthug [Re: jman76] #2623752 21/08/2020 13:02
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: jman76
Blir nok ikke fotlenke denne gangen. Hvis han selv har filmet kjøring i over 200 kilometer i timen, betyr vel kun den hendelsen fort seks måneder ubetinget fengsel. Tror han kommer til å få god tid til å tenke på videre veivalg i livet.

så spørs det hvordan han bruker tiden i buret,
alle vet han liker dop og alle vet han har penger til å betale for seg

kan ende stygt det der

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Petter Snorthug [Re: jman76] #2623753 21/08/2020 13:06
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Alt jeg kan finne på folk som er tatt i 200kmt+ er rundt 1mnd ubetinget.

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623800 21/08/2020 17:54
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
At han driver og ruser seg er i seg selv et personlig problem som egentlig ikke angår det offentlige. Klart han trenger hjelp ut av det og håper han klarer det. Dette bryr jeg meg ikke så mye om, det angår ikke meg.

Jeg blir derimot veldig provosert over råkjøringen, særlig når han tidligere er dømt for noe lignende. 200 km/t i 80-sone, filmet med egen mobil. Når handlinger går ut over andre, da er det er jævlig stort problem. Dette fikk alt for liten fokus!
At han må ruse seg er godt mulig et resultat av personlige problemer og en avhengighet, men å grisekjøre gjentatte ganger med risiko for andre er et aktivt valg man gjør.

Man kan gjøre dårlige valg en gang. Men å gjøre det flere ganger gir ingen sympati hos meg. Da tror man at man er kongen.

Merker meg at han ikke vil si hvilket miljø han er i. Men festing på en tirsdag? Har ikke finansfolket turbotirsdag? Og leilighet i Vika. Får litt Exit vibber av dette.

Re: Petter Snorthug [Re: Havre] #2623805 21/08/2020 18:17
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Havre

Ja og aldri lappen igjen kanskje?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Petter Snorthug [Re: fredriks] #2623806 21/08/2020 18:19
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: fredriks
Nåja, han kanske må ha mye pengar i kontanter i Spanien å.

haha ja men trolig IKKE på lovlige ting!

Sikkert noen nå som sjekker ut om han faktisk har vært i Spania siste måneder...

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Petter Snorthug [Re: Havre] #2623808 21/08/2020 18:31
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

tatt i 200+
bruke mobil når han kjører i 200+
besittelse av 10gram kokain
besittelse av diverse andre legemidler (som han ikke har resept på ?)

så spørs det om de har/får mere på ham

skal bli spennende å se hvordan dom han får
og hva kompisene hans gjør hvis han tyster

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623826 21/08/2020 20:58
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Synes egentlig bare det er jævlig skuffende at fyren ble busta med et så døvt og harry dop som kokain. Kunne det ikke hvertfall vært molly eller ketamin eller no lapper eller no a?

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623827 21/08/2020 21:02
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Har nok gått med litt av førstnevnte, har jeg hørt rykter om.

Sovepiller, pent navn for benzo?

Re: Petter Snorthug [Re: Stupfull] #2623830 21/08/2020 21:09
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Stupfull
benzo?

Det var det første jeg tenkte hvertfall. Klassisk kombo, med litt pepper i midten.

Re: Petter Snorthug [Re: hbakken] #2623833 21/08/2020 21:42
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: hbakken

Sikkert noen nå som sjekker ut om han faktisk har vært i Spania siste måneder...

Disse 40k i bilen skurrer ganske kraftig. Mulig at journalistene egentlig vet mer enn de vil blåse opp med det samme, men jeg synes det var veldig rart at ikke noen spørsmålsstillere forsøkte å trekke noen linjer(!) mellom kontanter og pokerspilling, og videre til pokerklubber, kriminelle miljøer og tilgang til narko, f.eks. Men jeg sitter ikke med noen bakgrunnsinfo om hva slags "miljø" han har vanket i, dét er kanskje alment kjent i Akersgata og på Marienlyst.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Petter Snorthug [Re: hbakken] #2623836 21/08/2020 21:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: simson
Han innrømmer å ha 40k i kontanter, men det var bare feriepenger som var vekslet inn etter Spaniaturen. osv.

haha hvem går på den var min første tanke! DER kom første åpenbare løgnen! Hva er det han akkurat har innrømmet liksom som koster litt mer enn hva man har som lommepenger i Spania?

Og hvem har med seg kontanter på ferie ...

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623839 21/08/2020 21:57
Iselilja Offline
Trodde alle måtte «tæppe» nå jeg....

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623858 22/08/2020 06:42
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Han har vel fått råd om å ikke innrømme mer enn han er tatt for, og være vag.

Hvis man fester 3-5 dager i uka, og vasa seg borti piller for å lande og roe ned. Så har han garantert vært rusa i upassende settinger, med den timeplanen han har.

Spennede det med at han mener siste inntak var natt til onsdag, og han ble oppfattet som påvirket 2030 torsdag. Kan det være en plan, eller håp om.æ negativ b prøve. Da hadde det jo vært dumt å innrømme forbruk. Eller rett og slett forsøk på hvit løgd og bli trodd av mange når det kommer positiv b prøve?

Re: Petter Snorthug [Re: Totte] #2623861 22/08/2020 06:58
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: Totte

Disse 40k i bilen skurrer ganske kraftig. Mulig at journalistene egentlig vet mer enn de vil blåse opp med det samme, men jeg synes det var veldig rart at ikke noen spørsmålsstillere forsøkte å trekke noen linjer(!) mellom kontanter og pokerspilling, og videre til pokerklubber, kriminelle miljøer og tilgang til narko, f.eks. Men jeg sitter ikke med noen bakgrunnsinfo om hva slags "miljø" han har vanket i, dét er kanskje alment kjent i Akersgata og på Marienlyst.

media og forsåvidt mange andre har nok visst om dette lenge,
spørsmålet er hvor mye de vet om som de kan gå ut med

se&hør er ett blad som er kjent for å spa dypt i møkkakjelleren, får se om de hiver seg på for å tjene noen flere kroner på andres elendighet

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623864 22/08/2020 07:17
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det snakkes om at han heretter ikke kan engasjere seg i ungdomsarbeid, jfr. Politiattest.
Med grisekjøring i fylla og stikke av fra ulykke har han vel nok grums på attesten fra før til at det skulle være en showstopper i dag?

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623865 22/08/2020 07:24
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Bra fyren får hjelp, men tenk om alle normale narkiser hadde fått samme hjelpa.

Pr team, advokater, sinnsykt nettverk, støtte fra kjente og ukjente

Re: Petter Snorthug [Re: Oystein L] #2623869 22/08/2020 07:59
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Oystein L
Det snakkes om at han heretter ikke kan engasjere seg i ungdomsarbeid, jfr. Politiattest.
Med grisekjøring i fylla og stikke av fra ulykke har han vel nok grums på attesten fra før til at det skulle være en showstopper i dag?

Dette er jo bare vas, slarv og løse rykter. Det er ingen uttømmende politiattest for å jobbe med barn og unge. I hovedsak dreier dette seg om å beskytte barn og unge mot sexmisbruk.

Re: Petter Snorthug [Re: Oystein L] #2623872 22/08/2020 08:07
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Jeg har ingen kjennskap til hva kravene man må oppfylle for å få diverse politiattester, men noen som tror at Northug er en fare for barn?

Hvis noe skulle man tro et par slike hendelser gjør han bedre egnet til å jobbe med barn. "Forstå hva som er virkelig viktig i livet" osv.

Og hva gjelder det å gjøre "feil" så kan man se på det på to måter. Et "forbilde" skal aldri gjøre feil fordi da viser man barn at ulovlig oppførsel egentlig er "akseptabelt" og derfor vil barn/ungdommer ha ei unnskyldning klar når de selv gjør noe ulovlig. Evt. kan man faktisk forholde seg til hverandre som mennesker hvor alle faktisk gjør "feil" og at det er hvordan man håndtere de som er det viktigste. Det igjen kan kanskje føre til at barn får et mer realistisk forhold til hva man skal prøve å bli. Jeg kan ikke se at det er noe svart/hvitt svar der. Selvsagt begrenset hvor mange ganger Northug kan bli tatt for så å be om unnskyldning før man ikke tror på han lengre, men for meg er det et stykke igjen dit.

Nå tror jeg uansett det går ei stund før man får se han på oppdrag med barn. Men jeg håper ikke det blir for lenge da jeg antar det er en av de tingene som kan gi "virkelig mening" for han. Og alle trenger noe som gir mening - gjerne foruten ukontrollert rus gjennom alkohol, narkotika, sex osv (selv om jeg på ingen måte er motstander av den slags "rus" - så lenge man har noenlunde kontroll).

Re: Petter Snorthug [Re: Totte] #2623895 22/08/2020 10:42
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Enn så lenge er det ikke ulovlig å ha kontanter, blant eldre generasjoner og utenfor storbyer er kæsj fortsatt gangbar mynt uten at en er kjeltring av den grunn. Tullball å henge seg opp idet

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623906 22/08/2020 12:21
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Skjeldent dop er gratis, så at han må handle bør jo ikke kommet som et sjokk. Tar vel ikke debet kort

Re: Petter Snorthug [Re: Oystein L] #2623907 22/08/2020 12:37
ventle Online
Besatt
Besatt

Det har visstnok en "foreldelsesfrist" på tre år i denne sammenhengen, det vil si at han kan få gyldig politiattest når det er gått mer enn tre år etter at forholdene fant sted.

mvh Helge
Re: Petter Snorthug [Re: ket] #2623919 22/08/2020 13:58
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ket
Enn så lenge er det ikke ulovlig å ha kontanter, blant eldre generasjoner og utenfor storbyer er kæsj fortsatt gangbar mynt uten at en er kjeltring av den grunn. Tullball å henge seg opp idet

Det er ikke tullball, for det svekker hans troverdighet når forklaringen er såpass lite troverdig. Nå har han jo ingen plikt til å forklare seg offentlig om dette i det hele tatt, men når han først gjør det og holder pressekonferanse med en slik forklaring, er det ikke rart det stilles spørsmål ved det.
Det mest nærliggende er å tenke at pengene og narkotikabruken henger sammen, men det er nå så.
Langt mer alvorlig, etter mitt syn, er bilkjøringen. Å kjøre i over 200 km/t i 80-sonen på en offentlig vei vitner om en hensynsløshet som er nesten ubegripelig. Hva skadepotensialet er ved kollisjon med en annen bil kan bare tenke seg. Han kunne lett utslettet en hel familie. For min egen del synes jeg ikke forsikringen om at han ikke var ruset da han kjørte gjør saken bedre. Nesten tvert imot. Selv om selvpåført rus ikke er formildende rent rettslig, gir det i det minste en slags forklaring. At han ved sine fulle fem og helt bevisst har valgt å kjøre i 200 ... ja, det vitner om en egoistisk hensynsløshet som det er vanskelig å få noen som helst sympati for, selv om det tross alt gikk bra denne gangen.

Re: Petter Snorthug [Re: Tex] #2623927 22/08/2020 14:40
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tex
....For min egen del synes jeg ikke forsikringen om at han ikke var ruset da han kjørte gjør saken bedre. Nesten tvert imot. Selv om selvpåført rus ikke er formildende rent rettslig, gir det i det minste en slags forklaring. At han ved sine fulle fem og helt bevisst har valgt å kjøre i 200 ... ja, det vitner om en egoistisk hensynsløshet som det er vanskelig å få noen som helst sympati for, selv om det tross alt gikk bra denne gangen.

Nettopp

Re: Petter Snorthug [Re: Havre] #2623929 22/08/2020 14:43
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B

Jeg har ingen kjennskap til hva kravene man må oppfylle for å få diverse politiattester, men noen som tror at Northug er en fare for barn?

Hvis noe skulle man tro et par slike hendelser gjør han bedre egnet til å jobbe med barn. .

Jeg velger å tro at Northugen er en hyggelig kar på ville veier.

Som daglig leder i en idrettsklubb ville jeg nok ikke hatt en narkoman/alkis som fester uka gjennom som ett forbilde for små barn eller ungdom. Snarere tvert i mot ville jeg gjort alt jeg kunne for å holde dem lengst mulig unna klubben og utøverene.
For de av dere med døtre i "aktuell" alder, ville dere sett med blide øyne på at Petter tok seg av døtrene deres på samlinger ?

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623931 22/08/2020 14:51
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Støtter på ingen måte kjøring i rus å i høy hastighet,men tenker at folk kanskje skal se litt på sin egen adferd i trafikken.Det er faktisk vi voksne som grisekjøer til å fra barnehagen/skole.Her er også skadepotensialet relativt stort også.Bor egentlig i et rolig boligstrøk å veien brukes til skolevei/idrettsanlegg å hver dag er det folk som kjøre barn til skole trenig i hastigheter opp i 60 km i 30 sona.Har vært ung selv å skal ikke kaste stein i glasshus,men det er det rimelig mange andre som bør være forsiktig med også.

Re: Petter Snorthug [Re: Kjetil307] #2623937 22/08/2020 15:23
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Kjetil307
Støtter på ingen måte kjøring i rus å i høy hastighet,men tenker at folk kanskje skal se litt på sin egen adferd i trafikken.Det er faktisk vi voksne som grisekjøer til å fra barnehagen/skole.Her er også skadepotensialet relativt stort også.Bor egentlig i et rolig boligstrøk å veien brukes til skolevei/idrettsanlegg å hver dag er det folk som kjøre barn til skole trenig i hastigheter opp i 60 km i 30 sona.Har vært ung selv å skal ikke kaste stein i glasshus,men det er det rimelig mange andre som bør være forsiktig med også.

Dømt av likemenn at vel idealet for rettsvesenet? Northug bør fordømmes nettopp for å skremme oss andre i glasshuset fra å gjøre det samme. Frykt for straff er bra. Det samme med skam, i den grad dette er mulig å fremkalle er det en positiv ting om det handler om å få folk til å ikke gjøre det som er galt. Hva som er galt kan jo selvsagt diskuteres. Kjøre 60 i 30 sone kan vere verre enn 160 i 80 sone, så er enig der.

Skal unge folk få slippe litt fordi de er unge? Tja, men hva har dette med Norhug å gjøre? Han er jo ikke ung lenger.

Re: Petter Snorthug [Re: Brabus] #2623940 22/08/2020 15:29
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sånt sett ikke, kanskje.
Men i den grad han trekkes frem som et dårlig forbilde for barn tror jeg at hverdagskjøringen (og annen hvardagsoppførsel) til foreldre vil påvirke barna i mye, mye større grad enn én (evt. gjentatt et par ganger) handling av en tilfeldig annen person. Selv om den tilfeldige personen en gang var en kjent idrettsperson.

Re: Petter Snorthug [Re: Appelsin] #2623941 22/08/2020 15:32
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Appelsin
Sitat: Kjetil307

Dømt av likemenn at vel idealet for rettsvesenet? Northug bør fordømmes nettopp for å skremme oss andre i glasshuset fra å gjøre det samme. Frykt for straff er bra. Det samme med skam, i den grad dette er mulig å fremkalle er det en positiv ting om det handler om å få folk til å ikke gjøre det som er galt. Hva som er galt kan jo selvsagt diskuteres. Kjøre 60 i 30 sone kan vere verre enn 160 i 80 sone, så er enig der.

Skal unge folk få slippe litt fordi de er unge? Tja, men hva har dette med Norhug å gjøre? Han er jo ikke ung lenger.
. Ung eller gammel Petter tar straffa han får.Så får vi vente å se hvor rusa han var om noen uke.Folk får se litt på seg selv før di dømmer.Er nok fler på forumet/å andre nettsteder her som har sett tilnærmet hastighet,eller lignende uvørne kjøring.

Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support