Hei.
Ultegra ST-R8020
Min venstre girhendel slutta plutselig å ville gire opp. Mekanismen i hendelen stopper helt. Jeg skiftet den svarte biten som de kaller for "main lever support" i manualen da jeg klarte å brekke denne fordi jeg tok i litt hardt (trodde først det var vaier som var problemet). Det ser ut til at det er litt slark i hele mekanismen inni hendelen. Når jeg trykker på girspakene inni hendelen, altså ikke de utvendige, men innvendige, så kjenner jeg at det gir mer etter på venstre hendel, mens det er helt stramt på høyre. Er det noe jeg kan gjøre for å stramme opp dette? for eksempel skru på denne bolten her: (bildet er bare for å illustrere, den hendelen jeg bruker har ikke knekt i to)
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=117823&filename=20200811_115244.jpg)
Hvilket verktøy trenger jeg da i så fall? Er det noen som har eventuelle andre forslag til hva som kan være problemet eller hva jeg kan gjøre?
For å utbrodere litt mer for de som er interessert: Da jeg etter mye knot skjønte at det faktisk var hendelen som var problemet, oppdaget jeg at mens på høyre hendel, så ligger "main lever supporten" tight inntil spaken under hele bevegelsen, sklir den liksom under spaken på venstre. Hvis jeg hjelper til med hånda på selve framgiret, så får den skifta opp, og blir der. Men det er altså noe som skjer under press som gjør at den stopper helt fullstendig opp.
Hvis noen til og med kan forklare eller gjette hvordan og hvorfor dette har skjedd blir jeg veldig glad.
Takk på forhånd!